Analize

Si u bënë trafikantët ballkanikë furnizuesit kryesorë të kokainës në Evropë

Në portin belg të Antwerp-it, porta kryesore e Evropës për kokainën e Amerikës së Jugut, vitin e kaluar autoritetet kapën një rekord prej 116 tonësh.

Gazeta Si - Në vitin 2018, trafikanti i dënuar i kokainës Slobodan Kostovski u largua nga një burg brazilian dhe u kthye në Evropë me një pasaportë false.

Krimineli serb iu kthye përsëri zakoneve të vjetra, pretendon policia. Gushtin e kaluar, Kostovski u arrestua në Beograd, i akuzuar për dërgimin e 2.7 ton kokainë nga Brazili në bordin e një anijeje 22 metra të kapur pranë ishujve Kanarie të Spanjës.

I mbiquajtur "Gjenerali" nga bashkëpunëtorët e tij, ai kishte trafikuar "sasi të mëdha" kokaine në "Evropë për një periudhë të gjatë kohore", shkruante policia serbe në një raport të inteligjencës të vitit 2022, të marrë ekskluzivisht nga Reuters.

Kthimi i Kostovskit në Evropë në vitin 2018 përkoi me një moment të favorshëm për tregtinë e kokainës në kontinent. Ndërsa prodhimi i Amerikës së Jugut u rrit gjatë dekadës së fundit, trafikantët ballkanikë ishin të pozicionuar në mënyrë të përkryer për të nxitur kërkesën evropiane, thonë autoritetet.

Trafikanti i akuzuar i drogës Slobodon Kostovski udhëtonte shpesh nga baza e tij e operacioneve në Brazil, duke përdorur pasaporta me emra të rremë që e bënin të vështirë gjurmimin e lëvizjeve të tij.

Ata tani dominojnë logjistikën komplekse të lëvizjes së kokainës nga laboratorët e prodhimit të Andeve tek shpërndarësit në Paris, Londër dhe Berlin, duke ndihmuar në transformimin e Evropës në tregun nr. 1 të kokainës në botë, tregon raportimi i Reuters.

Stilet e trafikut të kokainës në Ballkan kanë shmangur strukturën territoriale nga lart-poshtë të karteleve nga Meksika dhe Kolumbia, duke punuar në vend të kësaj në qeliza të vogla që janë shumë të lëvizshme, të fshehta dhe të afta për të lëvizur ngarkesa çuditërisht të mëdha, thanë zyrtarët kundër narkotikëve.

Këto klika janë quajtur Karteli Ballkanik nga agjencite e zbatimit te ligjit. Rrjetet e tyre kanë rezultuar të vështira për t'u depërtuar dhe akoma më e vështirë për t'u rrëzuar.

“Nuk ka strukturë strikte hierarkike për Kartelin Ballkanik”, tha për Reuters një ish-zyrtar i Agjencisë Amerikane të Zbatimit të Drogës (DEA), i cili ka hetuar këto banda. "Nuk ka kumbarë".

Gjurmët e gishtave të ballkanasve tani mund të gjenden në pjesën më të madhe të kokainës që hyn në Evropë çdo vit, thanë zyrtarët amerikanë dhe evropianë te luftes kundër narkotikëve.

Të dhënat e fundit të konfiskimeve sugjerojnë se rritja e kokainës në Evropë – dhe trafikantët ballkanikë që e drejtojnë atë – nuk po ngadalësohen.


Europol thotë se Kostovski ishte organizatori i një dërgese të madhe kokaine transatlantike që u kap vitin e kaluar. Më 24 gusht 2023, policia serbe dhe spanjolle gjetën 2.7 ton kokainë në një varkë me vela pranë Ishujve Kanarie. Bastisjet e koordinuara në Serbi gjetën 550,000 euro kesh dhe çuan në arrestime të shumta.

Në portin belg të Antwerpit, porta kryesore e Evropës për kokainën e Amerikës së Jugut, vitin e kaluar autoritetet kapën një rekord prej 116 tonësh. Vetëm doganat holandeze kapën pothuajse 60 tonë në vitin 2023, gati një e pesta nga totali i vitit 2022.

Ky artikull i Reuters bazohet në mijëra faqe të dhënash policore, raporte të inteligjencës dhe dokumente gjyqësore nga Evropa, Shtetet e Bashkuara dhe Amerika Latine, si dhe intervista me më shumë se dy duzina zyrtarë në të dy anët e Atlantikut. Materiali portretizon trafikantët ballkanikë si një grup sipërmarrës specialistësh të logjistikës të shartuar në çdo hallkë të zinxhirit të furnizimit të kokainës, një pozicion që i ka bërë ata të domosdoshëm për sindikatat e tjera që kërkojnë të lëvizin ngarkesat jashtë Amerikës së Jugut.

Kriminelët e Ballkanit “janë më se të lumtur të punojnë me izraelitët, holandezët, suedezët, dominikanët, triadat kineze”, tha ish-zyrtari i DEA-s. "Ata punojnë, me këdo”.

Ngjitja e bandave ballkanike në nivelet e larta të tregtisë globale të kokainës ka bërë që policia të përpiqet të mbajë ritmin. Konfiskimet e kokainës në Evropën Perëndimore dhe Qendrore arritën një rekord prej 315 tonë në vitin 2021, sipas të dhënave më të fundit nga Zyra e Kombeve të Bashkuara për Drogën dhe Krimin (UNODC), duke tejkaluar 250 tonët të kapur në Shtetet e Bashkuara. Pastërtia e kokainës në Evropë është rritur në mënyrë progresive gjatë dekadës së fundit, tha UNODC, një shenjë e bollëkut të saj.

Gjitashtu, u rritën edhe konfliket midis grupeve kriminale.

Në mars, autoritetet greke shpërbënë një bandë trafikantësh ballkanik që dyshohet se është përgjegjëse për më shumë se 60 vrasje në të gjithë Evropën gjatë dekadës së fundit. Po atë muaj, rrugët e Brukselit u tronditën nga beteja të shumta me armë që dyshohet se përfshin mafian shqiptare.

Në Amerikën Latine, prania e Ballkanit është tani më e fortë se kurrë, sipas një hetuesi në Europol. Zyrtari tha se ka më shumë se 50 qeliza kryesore trafikimi nga Ballkani Perëndimor që punojnë në të gjithë Amerikën Latine, me qindra gangsterë të shpërndarë nëpër rajon.

Përfshirja në Amerikën Latine

Autoritetet thanë se epërsia e kriminelëve ballkanikë në tregtinë globale të kokainës është fryt i investimit të tyre dy dekadash në njerëz dhe lidhje në të dy anët e Atlantikut.

Pas shpërbërjes së Jugosllavisë në 1991 dhe dekadës së konfliktit etnik që pasoi, kriminelët e Ballkanit ndërtuan operacione të lulëzuara kontrabande nga kaosi. Kur paqja u vendos në rajon në fillim të viteve 2000, disa prej tyre u drejtuan në Amerikën Latine në kërkim të mundësive të reja.

Atje ata ndërtuan aleanca me grupe të fuqishme kriminale, duke përfshirë Forcat e Armatosura Revolucionare të Kolumbisë dhe Komandën e Parë të Kryeqytetit të Brazilit, për t'i ndihmuar të gjenin dhe transportonin kokainë të lirë, thanë zyrtarët kundër narkotikëve.

Ish-agjenti i DEA tha se policia anembanë botës ishte e ngadaltë për të kuptuar se sa të mëdhenj ishin bërë lojtarët e Ballkanit, pjesërisht për shkak se këta trafikantë shquhen për devijimet nga ligji me anë të dokumenteve te rreme.

Dominimi detar

Në qershor të vitit 2019, autoritetet amerikane kapën rreth 18 tonë kokainë – me vlerë mbi 1 miliard dollarë – të fshehura në një anije mallrash të quajtur MSC Gayane. Anija për në Roterdam ishte ankoruar në Filadelfia pas një udhëtimi në Amerikën Latine.

Disa prej 18 tonëve kokainë të kapur nga autoritetet amerikane.

Sekuestrimi, një prej ngarkesave më të mëdha të kokainës në historinë e SHBA-së, zbuloi se sa thellë ishin futur kartelet ballkanike në industrinë e transportit detar të oqeanit, dhe veçanërisht në Kompaninë Mesdhetare të Transportit, e cila ishte pronarja e anijes.

Pamja me dron tregon kontejnerë mallrash të grumbulluara në portin e Santos në Brazilin juglindor më 1 maj 2024. Porti më i madh i Brazilit është një magnet për trafikantët e drogës që kërkojnë të kontrabandojnë kokainë nga Amerika e Jugut.

E njohur si MSC, firma me bazë në Gjenevë është kompania më e madhe e transportit në botë. Është gjithashtu një punëdhënës i madh i marinarëve ballkanikë dhe operon një qendër trajnimi të ekuipazhit në Mal të Zi.

Kompania tha për Reuters se kishte forcuar masat e sigurisë pas incidentit të vitit 2019 me dhjetëra milionë dollarë investime vjetore, duke përfshirë edhe teknologjinë. Të gjithë kontraktorët e saj janë verifikuar plotësisht, shtoi MSC.

Dokumentet e policisë braziliane të paraportuara më parë tregojnë se gangsterët ballkanikë kishin synuar anijet MSC në Amerikën e Jugut për më shumë se një dekadë përpara aksionit të madh të SHBA-së.

Anijet e kompanisë ishin gjithashtu në qendër të skemës së trafikimit të Kostovskit, sipas raportit të Operacionit Niva.

Nga baza e tij në rajonin Espírito Santo, në Brazil, Kostovski dhe grupi i tij hartuan një plan, i cili më vonë do kthehej në një nga eksportet kryesore të rajonit. Rajoni ku ai qëndronte është kryeqyteti i industrisë së gurëve dekorativë të Brazilit, duke transportuar varka me pllaka mermeri dhe graniti në mbarë botën. Kostovski dhe ekipi i tij planifikuan të zbrazin blloqet, të fshehin kokainën në gropa dhe më pas t'i dërgojnë ato në Evropën Lindore, thuhet në raportin e Operacionit Niva.

Një bastisje e nëntorit 2010 nga policia federale e Brazilit pranë portit të Vitoria zbuloi 159 kilogramë kokainë të fshehura brenda blloqeve të gurëve dekorativë të destinuar për në Evropë.

Më vonë, policia evropiane filloi të hetojë dy shërbime të koduara të komunikimit – EncroChat dhe Sky ECC – që ata besonin se përdoreshin gjerësisht nga trafikantët. Brenda disa viteve, policët francezë, holandezë dhe belgë i kishin përgjuar këto aplikacione. Nëpër dhjetëra miliona biseda, ata zbuluan një ekosistem të zhurmshëm të botës së krimit, ku të dyshuarit flisnin hapur për kontrabandën e drogës, shitjen e armëve dhe komplotet e vrasjeve. EncroChat dhe Sky ECC kanë pushuar së funksionuari. Por pasojat e përgjimeve vazhdojnë edhe sot e kësaj dite, me më shumë se 6,500 arrestime që nga viti 2020, sipas Europol.

Ligjshmëria e përgjimeve të policisë është kundërshtuar nga trafikantët e dënuar dhe avokatët e tyre në gjykatat e apelit në të gjithë Evropën.

Autoritetet evropiane i kanë mbrojtur metodat e tyre si të ligjshme dhe thonë se shumë krime u parandaluan nga këto përgjime.

Europol tha vitin e kaluar se këto komunikime zbuluan “rolin e rëndësishëm të rrjeteve kriminale … (nga) rajoni i Ballkanit në tregtinë globale të kokainës”.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë