Në Tulsi, një fshat në Indinë qendrore, mediat sociale kanë ndezur një revolucion ekonomik dhe social. Është një mikrokozmos i efektit të YouTube në botë.
Ndërsa banorët shkojnë në fushat e Tulsi, një fshat jashtë Raipur në Indinë qendrore, në një mëngjes shtatori, 32-vjeçarja YouTuber Jai Varma i kërkon një grupi grash që t’i bashkohen për videon e saj të fundit. Ata mblidhen rreth saj, duke rregulluar saretë e tyre dhe duke ndarë një fjalë të shpejtë dhe një buzëqeshje.
Varma vendos një grua të moshuar në një karrige plastike, i kërkon një tjetre t’i prekë këmbët dhe një të trete t’i shërbejë ujë, duke organizuar një skenë të një festivali për fansat që do të shijojnë përmbajtjen nga qytetet dhe vendet mijëra kilometra larg. Gratë, të njohura me këtë lloj pune, janë të lumtura. Varma kap momentin dhe ato kthehen në punët e tyre bujqësore.
Disa qindra metra më tutje, një grup tjetër është i zënë me video. Njëri mban një celular, duke filmuar ndërsa 26-vjeçari Rajesh Diwar lëviz në ritmin e një piste hip-hop, si një interpretues me përvojë.
Tulsi është si çdo fshat tjetër indian, me shtëpi një katëshe dhe rrugë pjesërisht të asfaltuara. Por ajo që e veçon Tulsin është dallimi i tij si “Kryeqyteti YouTube” i Indisë.

Rreth 4,000 njerëz jetojnë në Tulsi, dhe raportet sugjerojnë se më shumë se 1,000 prej tyre punojnë në YouTube në një farë kapaciteti. Ecni nëpër fshat dhe është e vështirë të gjesh dikë që nuk është shfaqur në një nga videot e shumta që po filmohen atje.
Paratë që sjell YouTube kanë transformuar ekonominë lokale, thonë vendasit, dhe përtej përfitimeve financiare, platforma e mediave sociale është bërë një instrument për barazi dhe ndryshime sociale. Banorët që kanë hapur kanale të suksesshme në YouTube dhe kanë gjetur rrjedha të reja të ardhurash përfshijnë një numër grash që më parë kishin pak mundësi për avancim në këtë mjedis rural. Nën pemët e ndryshme, bisedat janë kthyer në teknologji dhe internet.
Shkurti 2025 shënon 20 vjetorin e YouTube. Përafërsisht 2.5 miliardë njerëz përdorin platformën në muaj sipas disa vlerësimeve, dhe India është një nga tregjet më të mëdha të YouTube deri më tani. Gjatë dekadave, YouTube ka ndryshuar jo vetëm ueb-in, por të gjithë mënyrën se si ne mendojmë për krijimin dhe konsumimin e kulturës njerëzore. Në një farë mënyre, fshati Tulsi është një mikrokozmos i efektit të YouTube në vetë botën, ku për disa, e gjithë jeta e tyre sillet rreth videove në internet.
“Po i mban fëmijët larg zakoneve të këqija dhe krimit,” thotë Netram Yadav, 49 vjeç, fermer në Tulsi dhe një nga admiruesit e shumtë të përdorimit në rritje të mediave sociale.
“Këta krijues i kanë bërë të gjithë në fshat krenarë për atë që kanë mundur të arrijnë dhe bëjnë.”
Një revolucion i mediave sociale
Transformimi i Tulsi në Youtube filloi në vitin 2018, kur Varma dhe shoqja e tij Gyanendra Shukla hapën një kanal në YouTube të quajtur Being Chhattisgarhiya.”Ne nuk ishim të kënaqura me jetën tonë rutinë dhe donim të bënim diçka,” thotë Varma.
Videoja e tyre e tretë, rreth një çifti të ri që ngacmohej në ditën e Shën Valentinit nga anëtarët e Bajrang Dal, një grup nacionalist hindu i krahut të djathtë, ishte e para që u bë virale. Përzierja e komedisë dhe komentit social goditi.
“Videoja ishte humoristike, por kishte edhe një mesazh dhe ne e lamë të hapur që shikuesit ta interpretonin”, thotë Varma.
Dyshja fitoi dhjetëra mijëra ndjekës brenda disa muajsh, një numër që që atëherë u përhap në mbi 125,000 abonentë dhe një shikueshmëri kumulative mbi 260 milionë. Shqetësimet e familjeve të tyre për t’i kushtuar kaq shumë kohë mediave sociale u lanë mënjanë kur paratë filluan të vinin.
“Ne po fitonim mbi 30,000 rupi (rreth 346 dollarë) në muaj dhe ishim në gjendje të mbështesnim anëtarët e ekipit që na ndihmuan,” thotë Shukla. Ai dhe Varma lanë punët e tyre për të ndjekur YouTube me kohë të plotë.
Suksesi i tyre ishte shpejt një frymëzim për banorët e tjerë të Tulsi. Shukla thotë se ekipi i tij pagoi aktorët e tyre dhe madje ofroi trajnime për të tjerët në montazh dhe shkrim skenari. Disa qytetarë krijuan kanalet e tyre, ndërsa të tjerë ishin të kënaqur të dilnin vullnetarë.
Kaq mjaftoi për të tërhequr vëmendjen e zyrtarëve vendas. E impresionuar nga suksesi i krijuesve të fshatit, qeveria krijoi një studio moderne në fshat në vitin 2023. Sarveshëar Bhure, ish-koleksionist, një nëpunës i lartë civil i distriktit Raipur që përfshin Tulsi, thotë se e shihte punën e fshatit në YouTube si një mundësi për të trajtuar ndarjen digjitale.

“Doja të mbushja hendekun midis jetës rurale dhe urbane duke ofruar këtë studio,” thotë Bhure. “Videot e tyre janë me ndikim, me tema të forta dhe kanë arritur miliona. Ngritja e një studioje ishte një mënyrë për t’i motivuar ata.”
Kjo u shpërblye. YouTube ka krijuar një jetesë për qindra të rinj në fshat, thotë Bhure. Ajo po nxit një industri rajonale argëtuese.
Nga celularët tek ekrani i madh
Nga të gjithë yjet e mediave sociale të lindur në furinë e Tulsi-t në YouTube, asnjë nuk është ngritur më lart se 27-vjeçarja Pinky Sahoo. E rritur në një fshat të largët të ndërtuar rreth bujqësisë, aspiratat e Sahoo-së për t’u bërë aktore dhe balerinë ndiheshin si një fantazi e largët, falë veçanërisht mosmiratimit nga familja dhe fqinjët që e shihnin aktrimin si tabu.
Pavarësisht kritikave të tyre, Sahoo filloi të postonte video kërcimi në Instagram Reels dhe YouTube Shorts. Zbulimi i saj erdhi kur themeluesit e Being Chhattisgarhiya vunë re videot e saj dhe e rekrutuan atë për prodhimet e tyre.
“Ishte një ëndërr e realizuar”, kujton Sahoo. “Ata e njohën talentin tim dhe mësuan aftësitë e mia.”
Vrulli vazhdoi ndërsa puna e saj me Being Chattisgarhiya tërhoqi vëmendjen e kineastëve vendas në në Chattisgarh dhe Sahoo mori rolin e saj të parë në film. Që atëherë ajo u shfaq në shtatë filma. Anand Manikpuri, producent dhe regjisor në qytetin e afërt të Bilaspur, u mahnit nga performancat e saj në YouTube.
“Po kërkoja një fytyrë të freskët që mund të aktronte dhe Sahoo i kishte të gjitha”, thotë ai.
Banori i Tulsi, Aditya Bhagel ishte ende në kolegj kur, i frymëzuar nga Varma dhe Shukla, vendosi të hapte kanalin e tij. Duke përshtatur teknikat e tyre, ai u rrit në mbi 20,000 ndjekës brenda një viti dhe filloi të fitonte para nga YouTube. Përfundimisht, Varma e rekrutoi si regjisor në ekipin Being Chattisgarhiya.
“Ishte njësoj si takimi me të famshëm”, thotë Bhagel, duke kujtuar takimin e tij të parë me Varma dhe Shukla.

Së shpejti pasoi një punë në shtëpinë e prodhimit në qytetin e afërt të Raipur, ku ai u punësua bazuar në punën e tij në YouTube. Kjo seri vazhdoi kur Bhagel mori një rol si skenarist dhe asistent regjisor për një film të ardhshëm me buxhet të madh të titulluar Kharun Paar.
Një tjetër YouTuber i kthyer në profesionist i kinemasë është 38-vjeçari Manoj Yadav. Ai pati rolin e tij të parë të aktrimit si fëmijë. Yadav nuk e imagjinonte kurrë që ato duartrokitje një ditë do të jehonin në sallat e kinemasë në të gjithë Chhattisgarh.
Pas viteve të shfaqjes së talentit të tij në videot në YouTube, Yadav mori një rol në një film rajonal, një film që fitoi vlerësime të gjera për aftësitë e tij të aktrimit. Sot, Yadav jo vetëm që ka bërë një emër për veten e tij, por ka ndërtuar një jetesë të tërë përmes zanatit të tij.
“Asgjë nga këto nuk do të ishte e mundur pa YouTube,” thotë ai “Unë nuk mund t’i shpreh ndjenjat e mia me fjalë.”
Fuqizimi i grave
Në Tulsi, YouTube ka hapur rrugën që gratë të zënë skenën qendrore në këtë revolucion teknologjik.
Sipas Draupadi Vaishnu, kryetari i fshatit të Tulsi, YouTube mund të luajë një rol vendimtar në sfidën e paragjykimeve dhe ndryshimin e normave shoqërore në Indi, ku abuzimi në familje mbetet një çështje e përhapur.
“Është e zakonshme që gratë të përjetësojnë praktikat mizogjene, veçanërisht në mënyrën se si burrat i trajtojnë nuset e tyre. Këto video ndihmojnë në thyerjen e këtyre cikleve,” thotë Vaishnu.
Rahul Varma (nuk ka lidhje me Jai Varma), një fotograf dasmash 28-vjeçar që e mësoi artin nga YouTube nga bashkëfshatarët e tij, thotë se platforma ka qenë transformuese.
“Në fillim, nënat dhe motrat tona thjesht po ndihmonin. Tani, ato po drejtojnë kanalet e tyre. Nuk është diçka që ne do ta kishim imagjinuar më parë,” thotë ai. Edhe nipi i tij 15-vjeçar ndihmon krijuesit e përmbajtjeve të fshatit, thotë Varma. “Këtu është një punë serioze, të gjithë marrin pjesë”.
Pati një shpërthim të krijuesve të përmbajtjeve rurale në Indi gjatë pandemisë Covid-19, veçanërisht në TikTok, përpara se India të ndalonte aplikacionin në vitin 2020. Ajo valë fillestare u drejtua kryesisht nga burrat, thotë Shriram Venkatraman, profesor ndihmës i antropologjisë digjitale në Institutin Indian të Teknologjisë, Delhi. Megjithatë, ka shumë më tepër gra që drejtojnë kanale të suksesshme të mediave sociale pas pandemisë, thotë Venkatraman, dhe kjo ka krijuar mundësi të reja ekonomike.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.