Nga Gazeta Si- Gjykata Europiane e Drejtësisë (GJED) ka vendosur kundër qeverisë italiane që po e shtyn gjithnjë e më shumë shfrytëzimin e plotë të qendrave të ndërtuara në Shqipëri.
Për shumë muaj tashmë, këto qendra janë menduar të strehojnë 25-30 emigrantë në zonën e caktuar CPR, ndërsa afërsisht 400 vendet që, sipas planit fillestar të Giorgia Melonit, duhej të strehonin azilkërkuesit e shpëtuar në det mbeten bosh.
Gjyqtarët nga gjykata të ndryshme italiane, përfshirë ata nga Gjykata e Kasacionit, të cilave Ministria e Brendshme iu drejtua pas anulimeve të përsëritura të ndalimeve të migrantëve të sjellë në Shqipëri (por edhe në dy qendrat e tjera italiane të azilit), i kanë ngritur dy pyetje GJED-së: e para kishte të bënte me vetë përkufizimin e një vendi të sigurt, edhe kur ka kategori njerëzish ose zona në rrezik. Kjo pyetje, duke pasur parasysh se i takon secilës qeveri të krijojë një listë të vendeve të sigurta, në mënyrë efektive kushtëzon përfshirjen në listën e shteteve individuale që nuk i plotësojnë këto kërkesa.
Pyetja e dytë ka të bëjë me përfshirjen në listën e vendeve ku një ose më shumë kategori personash janë gjetur se kanë shkelur të drejtat e patjetërsueshme të përcaktuara në Konventën Europiane për Mbrojtjen e të Drejtave të Njeriut dhe Lirive Themelore.
“Një Shtet anëtar nuk mund të përfshijë në listën e vendeve të sigurta të origjinës një vend që nuk ofron mbrojtje të mjaftueshme për të gjithë popullsinë e tij.” Kjo është ajo që Gjykata e Drejtësisë e Bashkimit Evropian (GJED) përcaktoi në vendimin e saj mbi marrëveshjen dhe përkufizimin e një vendi të sigurt të origjinës.
Gjykata specifikon se ky kusht është i vlefshëm deri në hyrjen në fuqi të rregullores së re të BE-së, “e cila lejon përcaktime me përjashtime për disa kategori personash qartësisht të identifikueshme”, që pritet më 12 qershor 2026.
Gjykata e BE-së, gjyqtarët duhet të jenë në gjendje të vlerësojnë zgjedhjen e vendeve të sigurta
Gjykata gjithashtu përcakton se një vend i BE-së “mund të përcaktojë vende të sigurta të origjinës me akt legjislativ, me kusht që një përcaktim i tillë t’i nënshtrohet shqyrtimit efektiv gjyqësor”.
Përkufizimi i një vendi të sigurt
Çështja kryesore ka të bëjë me përkufizimin dhe zbatimin e konceptit të “vendit të tretë të sigurt” në kontekstin e procedurave të përshpejtuara për shqyrtimin e kërkesave për azil.
Vendet e BE-së mund të shqyrtojnë më shpejt kërkesat për mbrojtje ndërkombëtare, përfshirë në kufi, nëse ato vijnë nga qytetarë të vendeve të konsideruara mjaftueshëm të sigurta. Gjyqtarët e Luksemburgut vërejnë se, duke filluar nga tetori 2024, në Itali, lista e të ashtuquajturave vende të sigurta të origjinës përcaktohet me akt legjislativ.
Bangladeshi është midis tyre, shpjegon Gjykata e BE-së, duke rindërtuar faktet që çuan në dy apelime të paraqitura nga emigrantët në Gjykatën e Romës. Gjyqtari italian kishte ngritur shqetësime në lidhje me ligjin e ri italian, i cili nuk arrin të identifikojë burimet e përdorura për të vlerësuar sigurinë e vendit, duke argumentuar se kjo kufizon si të drejtën e aplikantëve për të kundërshtuar vendimin ashtu edhe të drejtën e gjyqtarëve për të verifikuar legjitimitetin e tij, pasi nuk është e mundur të vlerësohet besueshmëria dhe aktualiteti i informacionit mbi të cilin bazohet supozimi i sigurisë.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.
.png)



