Filma

Pse njerëzit e duan ‘Peaky Blinders’?

Dramat britanike zakonisht nuk e kanë muzikën e tyre remiks nga reperët. Por interpretimi i Snoop Dogg të “Red Right Hand”, në të cilin ai vendos një kapele dhe merr pseudonimin “Snoop Shelby”, është vetëm një nga shumë përfshirjet e hip-hop-it në “Peaky Blinders”, dramë bandash e BBC-së. Reperë të tjerë janë veshur si heroi, Tommy Shelby, në videoklipe.

“Peaky Blinders”, i rikthyer për sezonin e tij të gjashtë dhe të fundit më 27 shkurt, ndjek ngritjen e një bande irlandeze-rome në Birmingham pas Luftës së Parë Botërore. Shelby (Cilian Murphy) dëshiron shumë respekt. Ai themelon kompani, shpesh një vend për aktivitet kriminal dhe bëhet deputet i Laburistëve, megjithëse ai spiunon ekstremistët në emër të shtetit dhe vret armiqtë e tij.

Është bërë një sensacion global, i ndihmuar nga një marrëveshje transmetimi me Netflix në 2014. Të dhënat nga Parrot Analytics, një firmë kërkimore, tregojnë se seriali është një ndër ofertat më të njohura të shërbimit të transmetimit.

Prerja e flokëve të bandës, veshja e tyre dhe kapelja karakteristike janë bërë një element kryesor tek burrat në Manhattan.

Në vitin 2018, Arthur, emri i vëllait të Shelby-t, ishte një nga më të përdorurit për djemtë e porsalindur për herë të parë që nga vitet 1920.

Regjisori i serialit, Steven Knight, thotë se donte të ofronte një përshkrim më të nuancuar të klasës punëtore në krahasim me dramat e tjera të periudhës. Ai u nis për të ringjallur një histori të humbur: bota e “Peaky Blinders” është komplekse, multikulturore dhe e ndarë në grupe rivale politike dhe fetare, secili me modën dhe udhëheqësit e vet. Ky portretizimi i jetës së klasës punëtore tingëllon i vërtetë edhe nëse është disi folklorik. Në realitet, “Peaky Blinders” ishte një term i përgjithshëm për ‘horrat’ dhe ishte jashtë përdorimit në vitet 1920, thotë Carl Chinn, historian dhe autor i “Peaky Blinders: The Real Story”.

Chinn mendon se seriali përqendrohet shumë në nxitimin dhe injoron vështirësitë reale të klasës punëtore. Por “Peaky Blinders” po rrëmben vëmendje pikërisht sepse njeriu që del nga klasa punëtore nuk është një hero i drejtpërdrejtë i klasës punëtore: ai është një bandit i pamëshirshëm dhe një kapitalist i mprehtë, të paktën në fillim. Kur një menaxher fabrike e quan Shelby-n një tradhtar të klasës, ai përgjigjet: “Unë jam vetëm një shembull ekstrem i asaj që mund të arrijë një punëtor”. Në fillim, qasja e Shelby, thotë Knight, është të përvetësojë pamëshirshmërinë e aristokratëve.

Chinn thotë se ambicia e tij e ashpër e ka bërë atë një personazh popullor.

Megjithatë lëvizshmëria sociale është një përvojë e dhimbshme për Shelby-n. Ai lufton për të fituar respekt në mjedisin e tij të ri, më të nderuar dhe detyrohet të kryejë vepra kriminale. Megjithatë, lufta e klasave në “Peaky Blinders” nuk është vetëm midis aristokratëve dhe fshatarëve, por midis vetë klasave punëtore, të cilat kanë ide të ndryshme se si të përmirësojnë gjendjen e tyre.

Knight duket se po vendos Shelby për një konvertim moral. Ai është një fans i “When the Boat Comes In”, një serial i transmetuar midis 1976 dhe 1981; protagonisti i saj, sindikalist, shitet pas përzierjes me shoqërinë e lartë. Knight e kthen këtë ngjarje. Shelby fillon si nihilist dhe ngadalë fillon të besojë në socializëm sepse vetë betejat e tij e bëjnë të kuptojë se gjithmonë do të ndjejë empati me të shtypurit.

Farat e transformimit të Shelby-t nga gangster në ideolog të majtë u mbollën gjatë sezonit të katërt, kur shikuesit mësuan se ai ishte dashamirës i kauzën komuniste përpara Luftës së Parë Botërore.

Episodet e fundit do të eksplorojnë më tej rivendosjen e busullës së tij morale, ndoshta për zhgënjimin e disa shikuesve. Ata mund të mbajnë gjithsesi modelin e flokëve të heroit.

Burimi: The Economist. Përshtati: Gazeta “Si”


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë