Treg

Kriza e Detit të Kuq/ Një lajm i keq për furnizimin dhe çmimet në Europë: Ushqimet po kalben rrugës

Kaosi në Detin e Kuq po fillon të ndërpresë dërgesat e produkteve nga kafeja te frutat – dhe kërcënon rritjen e inflacionit

Nga Gazeta ‘Si’ – Anijet e ngarkuara me ushqime janë ndër ato që shmangin sulmet e Houthi-ve në rrugën kryesore ujore duke lundruar rreth Afrikës, një rrugë më e gjatë dhe më e kushtueshme. Por ndryshe nga ngarkesat e gazit, naftës dhe mallrave të konsumit që gjithashtu janë prekur, kohët më të gjata të transportit rrezikojnë t’i bëjnë ushqimet që prishen të patregtueshme.

Kjo po e tmerron industrinë. Eksportuesit italianë kanë frikë se kivi dhe agrumet do të prishen gjatë rrugës, xhenxhefili kinez po bëhet më i shtrenjtë dhe disa ngarkesa kafeje afrikane u vonuan për pak kohë. Drithërat po devijohen nga Kanali i Suezit dhe një transportues bagëtish i nisur për në Lindjen e Mesme ka ndryshuar kurs.

Ndërsa ndikimi është deri më tani i kufizuar, është një kujtesë se sa të brishtë mund të jenë zinxhirët e furnizimit me ushqim. Nëse ndërprerjet përkeqësohen, ato mund të pengojnë rënien e kostove të mallrave ushqimore që kishin filluar të filtroheshin drejt faturave më të lira të ushqimeve.

Rebelë të armatosur Houthi pasi kanë sekuestruar një anije tragtare në Detin e Kuq

“Të gjithë janë humbës këtu,” tha Nitin Agrawal, drejtor menaxhues i Euro Fruits, një eksportues i madh indian i rrushit. Kompania zakonisht dërgon në Evropë përmes Detit të Kuq, por tani përdor rrugën më të gjatë që është më shumë se katërfishimi i kostove të transportit dhe dyfishimi i kohës së tranzitit.

Kjo do të thotë se cilësia e rrushit do të vuajë dhe shumica e importuesve evropianë kanë rënë dakord për çmime më të larta të rrushit indian, gjë që do ta bëjë atë më të shtrenjtë për konsumatorët, tha Agraëal. Bashkimi Evropian në përgjithësi mbështetet në Indi për rreth një të shtatën e rrushit të saj të tryezës dhe më shumë se 35% në kulmin e të korrave në mars-prill, sipas shoqatës evropiane të produkteve të freskëta Freshfel.

Eksportuesit italianë, të cilët shesin rreth 4.4 miliardë dollarë prodhime bujqësore në Azi, janë të shqetësuar se udhëtimi nëpër Afrikë do të dëmtojë freskinë dhe do të shtojë kostot për fruta si mollët, kivi dhe agrumet, tha Massimiliano Giansanti, president i grupit të fermave Confagricoltura. 

Mishi përballet me shqetësime të ngjashme dhe dërgesat e mishit të buallit të Indisë, të destinuara për rajone si Afrika e Veriut, po përballen me vonesa, tha Fauzan Alavi, zëdhënës i Shoqatës së Eksportuesve të Mishit të Deles dhe Buallit të të gjithë Indisë.

 Eksportuesit italianë kanë frikë se kivi do të prishet gjatë rrugës

Është gjithashtu një dhimbje koke për fermerët të cilëve mund t’u duhet të ulin çmimet e tyre për të kompensuar kostot më të larta të transportit.

“Ne duhet të shesim edhe nëse çmimet bien pasi nuk mund të zgjasim periudhën e vjeljes,” tha Sandeep Dagu Sandhan, një kultivues rrushi në shtetin indian të Maharashtra, ku vjelja ka filluar në disa zona. “Eksportuesit gjithmonë arrijnë të mbulojnë kostot e tyre. Do të jenë humbjet tona nëse çmimet bien.”

Eksporti i mishit po përballet me vonesa

Shqetësime më të gjera

Çështjet e transportit janë gjithashtu një shqetësim për eksportet evropiane të produkteve si mishi i derrit, qumështi dhe vera, si dhe importet e çajit, erëzave dhe shpendëve – megjithëse është e paqartë shtrirja e ndonjë ndikimi – sipas CELCAA, e cila përfaqëson tregtarët agro-ushqimor. Anijet që transportonin rreth 1.6 milionë tonë drithë dhe u drejtuan për në Kanalin e Suezit u devijuan në rrugë të tjera javët e fundit, tha firma e inteligjencës Kpler. Pjesa më e madhe e tyre do të jenë të korrat që shkojnë në Kinë dhe Azinë Juglindore.

Gjigandi i ushqimeve në Mbretërinë e Bashkuar Tesco Plc ka paralajmëruar se ndërprerjet e transportit mund të çojnë në inflacion në disa mallra. Çmimet e xhenxhefilit të freskët janë rritur më shumë se një të tretën që nga dhjetori në tregun Neë Spitalfields të Londrës Lindore. Muhammed Patel i shitësit me shumicë Amer Superfresh Ltd., i cili zakonisht vjen nga Kina, tha se furnitorët po rrisin kostot për të llogaritur udhëtimet më të gjata.

“Herë pas here kemi vonesa”, tha Patel.

Importuesi i kafesë me bazë në Mbretërinë e Bashkuar Mercanta ndaloi për pak kohë ngarkimin në Afrikën Lindore ndërsa priste sqarimin e rrugës që do të merrnin transportuesit. Ndërsa ka vendosur të ngarkojë përsëri, çdo vonesë do të ngadalësojë shitjet në Evropë në një kohë kur dërgesat në Amerikë gjithashtu përballen me kufizime, duke përfshirë në Kanalin e Panamasë.

Importuesi i kafesë me bazë në Mbretërinë e Bashkuar ndaloi për pak kohë ngarkimin në Afrikën Lindore

Nëse një ngarkesë shkon në jug, “do të duhet të shkojë në një tranzit shumë, shumë të gjatë dhe ndoshta të jetë më e shtrenjtë,” tha themeluesi dhe drejtori menaxhues i Mercanta, Stephen Hurst.

Vende si Uganda dhe Vietnami përbëjnë një pjesë të madhe të importeve të kafesë në Evropë dhe Deti i Kuq është një arterie vendimtare për këtë tregti.

Ndërsa ushqimet që prishen shpesh transportohen në kontejnerë, disa kompani po kalojnë në transportues me shumicë për të transportuar kafe, sipas Shoqatës së Kakaos dhe Kafeve në Vietnam. Kjo mund t’i bëjë furnizimet më të vështira për t’u trajtuar në vende si portet dhe t’i lërë ato më të hapura ndaj dëmtimit nga elementët.

Importuesit po kërkojnë të sigurojnë më shumë robusta – kokrrat e përdorura në kafenë e çastit – nga Brazili, duke përmbysur rrjedhat tipike.

Kripa rozë nga Pakistani është një shembull tjetër i tërheqjes së blerësve. Majid Mahboob Paracha, menaxher i tregtisë ndërkombëtare në Shahpur Industries, tha se baza e tij e klientëve është tkurrur sepse blerësit nuk janë të gatshëm të paguajnë tarifa më të larta transporti, me kostot për të dërguar një kontejner në Evropë me katërfishin e normës.

“Ne e kemi produktin, por nëse ata nuk janë të kënaqur me tarifat e mallrave, ne nuk mund t’i detyrojmë,” tha ai.

Burimi: Bloomberg/ Përshtati: Gazeta Si


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë