Të gjithë ne ndoshta kemi përjetuar situata kur kemi hyrë në një dyqan ushqimesh për të blerë bukë dhe kemi përfunduar me çanta të mbushura me ushqime të ndryshme. Pse ndodh kjo?
“Bright Side” ka bashkuar shembuj të ndryshëm të njerëzve që blejnë gjëra ndryshe nga ato që synonin të blinin, si dhe metoda për të parandaluar këtë lloj sjelljeje.
Efekti Diderot
Efekti Diderot është termi për përdoret kur blini diçka të re dhe gjërat e tjera ju duken të konsumuara në krahasim me atë që keni blerë. Kështuqë ju përfundoni duke i zëvendësuar të gjitha ato që ju duken të konsumuara. Por duhet të dini se ky proces nuk mbaron kurrë, sepse çdo gjë e re shumë shpejt do të duket e konsumuar dhe ju duhet ta zëvendësoni. Ky efekt mori emrin e filozofit francez Denis Diderot. Ai nuk ishte kurrë i pasur, por një herë fitoi një sasi të madhe parash dhe bleu një t-shirt të bukur. Kjo veshje ishte aq e ndryshme nga rrobat e tjera; çka e detyronte të zëvendësonte të gjitha rrobat e tij të vjetra me ato të reja.
Si mund ta luftoni këtë?
Para se të bëni një blerje, përpiquni të kuptoni nëse ajo që doni të blini ju duhet vërtet. Për shembull, a dëshironi të blini një smartphone për të qenë gjithmonë i lidhur me punën dhe për të bërë më shumë punë, ose për shkak se keni ëndërr për të marrë një promovim dhe për të fituar më shumë para? A nuk do të ishte më efektive të rishqyrtoje qëndrimin tënd ndaj punës?
Efekti snob
Kur blini gjëra për të tërhequr vëmendjen e të tjerëve, kjo lloj sjelljeje quhet efekti snob. Shumë njerëz duan të jenë qendra e vëmendjes dhe një artikull i ri i veshjeve është një nga mënyrat më të mira për të qenë në qendër të vëmendjes.
Si mund ta luftoni këtë?
Bëni një listë ku të shkruani aftësitë tuaja me të cilat jeni krenarë. Artikujt e veshjes nuk janë mënyra e vetme për të tërhequr vëmendjen. Mund të jetë gjithashtu një bisedë interesante ose personaliteti juaj pozitiv dhe i këndshëm.
Efekti Bandwagon
Ky efekt është e kundërta e saktë e efektit snob. Kjo ndodh kur një person blen një artikull sepse është në modë dhe të gjithë e kanë atë. Ky artikull mund të mos i përshtatet juve ose stilit të jetesës tuaj, por ju ende e blini për faktin që është në trend.
Si mund ta luftoni këtë?
Para se të bëni një blerje, pyesni veten: “Pse dëshiroj ta blej?” A ju pëlqen vërtet kjo gjë dhe a keni nevojë për të. Apo ndoshta ke rënë nën ndikimin e njerëzve të tjerë.
Artikuj për të ardhmen
Njerëzit duan të qëndrojnë pozitiv. Kjo është arsyeja pse ne ndonjëherë blemë veshje për të ardhmen, si p.sh veshje me dy masa më të vogla, sepse mendojmë se do të na motivojë për të humbur peshë.
Si mund ta luftoni këtë?
Mos harroni se blerja e një sendi tjetër të veshjes nuk do t’ju bëjë më të zbehta, më të bukur ose më tërheqëse. Ju duhet të punoni për veten për ta arritur këtë. Asnjë send i shtrenjtë apo modë nuk do t’ju afrojë më shumë me të ardhmen tuaj të lumtur që ju e parashikoni kaq shumë.
Blerja e impulsit
Ju keni pasur një ditë të keqe dhe keni vendosur të shkoni në dyqanin tuaj të preferuar, ose të përfundoni duke blerë diçka sepse keni fituar një bonus të vogël në punë. Por lumturia nga një blerje e tillë do të kalojë me të vërtetë shpejt, ndërsa artikulli që blini do të harrohet ose do t’ju bëjë të mërzitur sepse keni shpenzuar aq shumë para për të.
Si mund ta luftoni këtë?
Blerja e impulsit është pasojë e mungesës së emocioneve pozitive. Mundohuni të gjeni një aktivitet që do t’ju ndihmojë të luftoni gjendjen tuaj të keqe, lodhjen dhe stresin.
Truket subtilike të shitjes me pakicë
Muzika e këndshme, ngjyrat e ngrohta dhe erë e këndshme – të gjitha këto na ndikojnë kur hyjmë në një dyqan , nga kjo ne relaksohemi, harrojmë kohën, dhe fillojmë të blejmë.
Si mund ta luftoni këtë?
Shkoni në pazar kur nuk jeni të uritur dhe vendosni kufje me muzikë. Kjo është mënyra më e mirë për të qëndruar larg truket e marketingut.
Shitjet dhe promovimet
Kjo është një nga arsyet më të zakonshme që njerëzit blejnë gjëra që nuk kanë nevojë. Dyqanet na ofrojnë 3 artikuj për çmimin e 2, ose një zbritje 50% që është e vlefshme vetëm gjatë një dite. Duket të jetë mjaft e dobishme kështu që ne përfundojmë duke blerë gjëra që nuk duhet të vërtetë.
Si mund ta luftoni këtë?
Kufizoni hapësirën ku mbani gjërat tuaja – caktoni një dollap të veçantë për të gjithë ata gjëra që ju mbani, duhet të shihni shpesh gjerat tuaja, për t’i rikujtuar vetës, që ju keni të gjitha gjërat e nevojshme.
Mallrat e lira
Në mënyrë që të kursejmë disa para, ne mund të blejmë analoge më të lirë të mallrave që na nevojiten vërtet. Por ky përfitim ndonjëherë është iluzor. Xhinse të mira mund të na shërbejnë për shumë vite, derisa ato të lira do të vishni dhe të grisini shumë shpejt, dhe ne do të duhet të blejmë një palë të reja.
Si mund ta luftoni këtë?
Ka një thënie, “blej mirë ose blej dy herë”. Duke kursyer para tani, mund të shpenzosh shumë më tepër për riparimet dhe zëvendësimet në të ardhmen. Kur blini diçka, i kushtoni vëmendje cilësisë së saj në vend të çmimit.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.




