Treg

Italia shmangu një ‘grevë makaronash’ por pse ushqimet vijojnë të jenë të shtrenjta në Europë

Italianët supozohej të ishin në një "grevë makaronash" këtë javë, por ajo u anulua pasi çmimet filluan të bien.

"Assoutenti", një grup italian për të drejtat e konsumatorit, kishte akuzuar prodhuesit e ushqimit për përfitim dhe u kërkoi blerësve të mos blinin makarona për nëntë ditë këtë muaj. Por ai e anuloi planin, duke përmendur rënie "të dukshme" të çmimeve të makaronave.

 Krahasuar me vitin e kaluar, çmimet e makaronave u rritën me pak më shumë se 12% në qershor.

Inflacioni më i gjerë i çmimeve të ushqimeve, megjithëse i ngadalësuar, është ende i lartë në Itali dhe gjetkë.

Rritja e çmimeve të ushqimeve në 20 vendet që përdorin euron u lehtësua në 12.5% ​​në maj, nga 13.5% një muaj më parë, ndërsa në Mbretërinë e Bashkuar, inflacioni vjetor i ushqimeve ra në 18.4% nga 19% në prill. 

Por numrat janë ngushëllim i ftohtë për konsumatorët e vështirë. Çmimet janë ende të larta, pavarësisht rënieve dramatike të fundit në koston e inputeve si energjia dhe gruri.

Janë rritur shqetësimet se shitësit me pakicë dhe prodhuesit e ushqimit po i mbajnë qëllimisht çmimet të larta për të rritur marzhet e fitimit – pretendime që ata i mohojnë me forcë.

Pra, çfarë po ndodh?

Vonesa në kohë

Kanë kaluar 18 muaj që kur Rusia nisi pushtimin e saj në shkallë të plotë të Ukrainës në fund të shkurtit 2022. Çmimet e ushqimeve dhe karburanteve, u rritën si rezultat.

Por tregjet globale të mallrave kanë hequr dorë që nga këto përfitime. Çmimet si për grurin ashtu edhe për naftën e papërpunuar Brent janë rreth në një të katërtën nën nivelet e tyre para luftës. Çmimi me shumicë i gazit natyror, një përbërës kyç i plehrave, është ulur 36% nga niveli i tij përpara pushtimit.

Megjithatë, mund të duhet kohë që këto rënie të shfaqen në çmimet me pakicë, tha për CNN Danni Heëson, kreu i analizës financiare në firmën e investimeve AJ Bell.

"Duhet kohë që ushqimi të bëjë udhëtimin nga fusha në pirun, me disa ushqime të përpunuara që u duhen muaj për të gjetur rrugën [e tyre] për në raftet e supermarketeve tona," tha ajo.  Shkruani emailin tuaj për t’u abonuar në Buletinin e Biznesit të CNN.

“Supermarketet vetë nënshkruajnë marrëveshje afatgjata me furnitorët me një çmim që mund të ndryshohet vetëm një herë dhe ky ndryshim do të ishte bërë menjëherë pas pushtimit rus të Ukrainës,” shtoi ajo.

Makaronat përgatiten në fabrikën e De Cecco-s në Fara San Martino, Itali.

Guvernatori i Bankës së Anglisë, Andrew Bailey, tha se një nga pasojat e rritjes së çmimeve të energjisë dhe mallrave të tjera vitin e kaluar ishte se shumë biznese në Mbretërinë e Bashkuar kishin "blerë furnizime në një masë shumë më të madhe" se zakonisht. 

Kostot e inputeve të tjera janë gjithashtu historikisht të larta ose në rritje.

Sipas Mintec, një firmë e të dhënave të mallrave, kostoja e paketimit në të gjithë Evropën, ndërsa ka rënë nga pranvera e vitit të kaluar, është ende gati një e treta më e lartë se mesatarja e saj pesëvjeçare përpara pandemisë.

Duke pasur parasysh rritjet "e jashtëzakonshme" të çmimeve pas luftës në Ukrainë, disa çmime të mallrave duhet të bien më tej, tha për CNN Andrew Woods në Mintec.

Lakmi?

Megjithatë, çmimet ngjitëse të ushqimeve kanë nxitur dyshimet se shitësit me pakicë dhe prodhuesit po përdorin luftën në Ukrainë si një mbulesë për të fryrë pa nevojë çmimet në mënyrë që të rrisin ose ruajnë marzhet e tyre – një praktikë e quajtur “lakmia”.

Christine Lagarde, Presidente e Bankës Qendrore Evropiane, tha se "shkalla e madhe e rritjes së kostos së inputeve e bëri më të vështirë për konsumatorët të gjykojnë nëse rritja e çmimeve ishte shkaktuar nga kosto më të larta apo fitime më të larta".

Nestlé, prodhuesi më i madh i ushqimit në botë, tha në prill se priste një marzh fitimi prej 17-17.5% këtë vit, pothuajse i njëjtë me vitin 2022. Kompania vuri në dukje se kishte rritur çmimet e saj me 9.8% në tremujorin e parë, krahasuar me të njëjtën periudhë të vitit të kaluar.

Një zëdhënës i Nestlé tha për CNN se kishte thithur kostot në rritje "deri në miliarda dollarë" dhe po "bënte gjithçka" për të ndihmuar konsumatorët.

Një përzierje e kërkesës së mbyllur pas pandemisë, nivelet e larta të kursimeve dhe çështjet e mirëpublikuara të zinxhirit të furnizimit u kanë dhënë "firmave më shumë hapësirë ​​për të testuar kërkesën e konsumatorit me çmime më të larta", tha Lagarde.

Autoritetet po e marrin parasysh: Qeveria franceze tha në fillim të këtij muaji se kishte siguruar premtime nga 75 prodhues ushqimesh për të ulur disa nga çmimet e tyre nga korriku në përputhje me rënien e kostove të shitjes me shumicë.

Mbikëqyrësit e konkurrencës në Mbretërinë e Bashkuar dhe Suedi po hetojnë përfitimet e mundshme. Autoritetet suedeze thanë se çmimi i vezëve ishte rritur me "më shumë se sa mund të justifikohet" nga kostot e shitësve me pakicë, megjithëse shtoi se nuk mund të nxirren përfundime të qëndrueshme ndërsa hetimi i tyre ishte në një fazë të hershme.

Shefat e supermarketeve në Mbretërinë e Bashkuar mohuan akuzat për përfitim, duke argumentuar se kostot përgjatë zinxhirit të tyre të furnizimit ishin ende të larta dhe se ata tashmë kishin ulur çmimet në një sërë produktesh bazë.

Në Itali, Cristiano Laurenza, i cili përfaqëson prodhuesit e makaronave në Unione Italiana Food, një shoqatë industrie, tha se shqetësimet për përfitimin nga prodhuesit e makaronave ishin "krejtësisht të tepërta".

“Nuk duhet të anashkalojmë faktin se kostot e prodhimit, përfshirë energjinë, gazin, logjistikën, paketimin dhe lëndët e para, mbeten relativisht të larta në krahasim me të kaluarën.”

Burimi: CNN/Përshtati Gazeta Si


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë