Jago është rebel. Një gjeni, një skulptor, një artist. Jago, pseudonimi i Jacopo Cardillo, përpos shumë të tjerave, është edhe një komunikues i aftë, një djalë që përdor marketingun social si pak të tjerë.
I aftë të krijojë diçka të re me forcën e fuqishme të skulpturës së tij duke zgjedhur të komunikojë atë që ai vetë beson në kohën dhe veçoritë. Në rrjetin dixhital, Jago flet në mënyra të ndryshme duke përfshirë video, foto, koncepte kyçe që ai dëshmon në shumë raste. Nëse hedh një sy në faqen e tij zyrtare në internet, ai thotë: “Jago është një artist – sipërmarrës italian që merret kryesisht me skulpturë dhe videoproduksion”.
JAGO i lindur në Frosinone në vitin 1987 si artist i pavarur dhe shumëplanësh, arriti të ndërthurë talentin artistik dhe aftësitë e komunikimit, duke fituar pseudonimin “artist social”. Kërkimi i tij artistik i ka rrënjët në teknikat e trashëguara nga mjeshtrit e Rilindjes: ai përdor një material tradicional, mermerin, për të treguar historitë e bashkëkohësisë sonë. Ajo që e shtyn atë është vullneti për të inovuar, duke marrë shembull nga mësimet e së kaluarës.

Pasi jetoi dy vjet e gjysmë në Nju Jork, vendosi të kthehet në Itali. Ai ka disa muaj që jeton në lagjen Sanità të Napolit. Rione i vendosur nën kodrën Capodimonte është një periferi brenda zemrës së qytetit, një vend i vështirë fizikisht, i përbërë nga rrugica të ngushta, ku ndërtesat mbivendosen. Në të njëjtat ndërtesa, që nuk marrin frymë aq afër sa janë, të ndërtuara në tri kilometra katrorë tokë të thyer dhe të parregullt, jetojnë 30 mijë banorë. Dhe pikërisht këtu, në këto shpatet e një mali, ku bota duket se dëshiron të përfundojë, përkundrazi aty nis gjithçka. Puna e Jagos muajt e fundit ka ecur së bashku me qytetarët e rrethit në drejtim të mbrojtjes së trashëgimisë historike dhe artistike me të cilën qyteti dhe rrethi shëndetësor është mbushur plot.
Trashëgimia është ajo fushë, e cila nuk mund të ndahet nga ndërhyrjet e zhvillimit profesional dhe social dhe këto janë të vetmet mjete që mund të nxisin në komunitetin lokal dëshirën për të dalë nga një izolim kulturor që ka zgjatur me breza.
“Unë u zhvendosa nga Nju Jorku në Healthcare për të bërë një kërcim kuantik”, ka rrëfyer ai. “Dhe nëse vërtet dëshironi ta bëni këtë hap, kujdesi shëndetësor është zgjidhja e vetme e mundshme. Për shkak se është tokë pjellore, do të jetë Manhatani i së ardhmes. Pjellore sepse ka bukuri, mundësi kultivimi dhe një kapital njerëzor e artistik me potencial të pabesueshëm. Me pak fjalë, është terreni i duhur”.
Vepra e fundit “Pieta”
Vepra e tij e fundit titullohet “Pieta” dhe ishin të shumtë ata që donin të merrnin pjesë në përurimin e veprës së JAGO. Një turmë, veçanërisht të rinj, u rreshtuan me durim për orë të tëra për të parë paraprakisht skulpturën e artistit kushtuar temës së “dhembshurisë”.

Vepra në fakt është bërë në Napoli dhe artistit iu desh mbi një vit punë për ta krijuar atë. Një rrugëtim i gjatë, pra, i ndarë hap pas hapi me publikun që e ndjek në rrjetet sociale. Në fakt, Jago e ka vendosur ndarjen e punës së tij si një karakteristikë themelore të konceptit të “përfshirjes” që e ka karakterizuar gjithmonë karrierën e tij artistike. Nuk është për t’u habitur që gjatë fazave të përpunimit, shumë vizitorë mund të hynin në punëtorinë e tij dhe të shikonin bllokun e bardhë të shndërruar në një vepër arti.
Ky nuk është një ripropozim i thjeshtë i episodit të famshëm biblik, por një ripërpunim modern i një momenti meditimi dhe dhimbjeje, në të cilin njerëzimi e ka identifikuar veten prej shekujsh.
Instalacioni, që do të jetë për publikun deri më 28 shkurt 2022, në Bazilikën e Santa Maria në Montesanto u kurua nga Tommaso Zijno dhe është pjesë e projektit “Një derë në pafundësi” – njeriu dhe Absoluti në art, që sheh në Kishën e Artistëve një hapësirë për dialog midis artit bashkëkohor dhe spiritualitetit.
“Look down”, vepra prej një milion eurosh që skulptori e braktis në shesh
Artisti është i famshëm edhe për skulpturën e krijuar në nëntor 2020 në “Piazza del Plebiscito” në Napoli, një lloj dëshmie për atë që po ndodhte me shumë kategori punëtorësh për shkak të krizës ekonomike të shkaktuar nga pandemia Covid-19.
Vepra e skulptorit me famë ndërkombëtare quhet “Look-down”, një vepër prej një milion eurosh, e cila është një ftesë për të “shikuar poshtë”. “Për kuptimin shkoni dhe pyesni të gjithë ata që në këtë moment kanë mbetur të lidhur me zinxhirë në gjendjen e tyre”, thotë Jago.

“Skulptura do të jetë Manhatani i së ardhmes. Këtu ka një kapital njerëzor dhe artistik me potencial të jashtëzakonshëm”.
Piazza Plebiscito në Napoli do të zgjohej një vit më parë me një fëmijë të strukur në tokë dhe me zinxhirë. Fëmija është prej mermeri, ku trupit të tij i dha formë skulptori me famë ndërkombëtare Jago.
“Për veprën, – shpjegon artisti, – e kam thënë tashmë atë që kisha për të thënë duke e bërë. Nuk mund të shprehem më shumë sepse nuk ka asgjë për të shtuar. Secili person është i lirë të shohë atë që dëshiron, kjo është gjuha ime. Kuptimi i saj është: shkoni dhe pyesni të gjithë ata që në këtë moment kanë mbetur të lidhur me zinxhirë në gjendjen e tyre”, thotë artisti. “Look-down” është një ftesë për të “vështruar nga poshtë” problemet që prekin shoqërinë dhe frikën e një situate varfërie të përhapur që premton të jetë shumë shqetësuese, veçanërisht për më të brishtët”.
Vlera e skulpturës ishte një milion euro. “Sot është në modë të bësh gjeste të shpejta, fshehtazi dhe pa kosto”, shton ai. “Dua të vë fytyrën, po kam lënë një milion euro në mes të sheshit. Është një rrezik, por është më mirë kështu”.
“Figlio Velato”, realiteti bashkëkohor në mermer
Ekziston një vepër tjetër e bukur – “Figlio Velato” që Jago ia dhuroi qytetit. Ndodhet në Kishën e San Severo jashtë mureve në Piazzetta San Severo. “Djali i mbuluar” është frymëzuar nga Veiled Christ i Giuseppe Sammartino, i cili kremton sakrificën e një njeriu që vdes për komunitetin. Puna e Jagos, nga ana tjetër, fikson realitetin bashkëkohor në mermer, duke na detyruar të përballemi me një nga imazhet që shpesh na lënë indiferentë.

“Është një skulpturë që e kam dashur shumë – thotë artisti – është një pikë referimi absolute. Për mua ishte interesante të filloja nga ai imazh i konsoliduar për të sjellë një histori ndryshe. Fëmija i mbuluar është një njeri që me vetëdije sakrifikoi veten për të mirën e komunitetit. Djali i mbuluar nuk është një shenjt, ai nuk është një imazh fetar. Ai është një fëmijë, viktimë e pavetëdijes sonë dhe e vetëdijes së atyre që bëjnë gjeste të caktuara. Ai është një fëmijë, sepse është i të gjithëve.
Studimet e Jago
Jago ndoqi Shkollën e Arteve dhe më pas Akademinë e Arteve të Bukura (dhe u largua në 2010).
Që nga viti 2016, viti i ekspozitës së tij të parë vetjake në kryeqytetin italian, ai ka jetuar dhe punuar në Itali, Kinë dhe Amerikë. Aktualisht jeton dhe punon në Napoli.
Jago ka qenë profesor i ftuar në Akademinë e Arteve të Nju Jorkut, ku ka mbajtur një masterclass dhe leksion në vitin 2018. Është vlerësuar edhe me çmime të shumta kombëtare dhe ndërkombëtare si: Medaljen Papnore (i dhënë nga Kardinali Ravasi me rastin e çmimit të Akademive Papnore në 2010), çmimin Gala de l’Art në Monte Carlo në 2013, çmimin Pio Catel në 2015, Çmimin e Audiencës Arte Fiera në 2017 dhe ai mori gjithashtu titullin “Mjeshtër i Gurit” në MarmoMacc 2017.
Në moshën 24-vjeçare, me prezantimin e historianes së artit Maria Teresa Benedetti, ai u përzgjodh nga Prof. Vittorio Sgarbi për të marrë pjesë në edicionin e 54-të të Bienales së Venecias, duke ekspozuar bustin e mermerit të Papa Benediktit XVI (2009) që i dha atij të lartpërmendurën Medalje Papnore.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.