Studiuesit në Universitetin Hasselt në Belgjikë analizuan mbi 600 fëmijë të moshës 10-15 vjeç nga zona të ndryshme dhe zbuluan se ekziston një lidhje e drejtpërdrejtë midis nivelit të inteligjencës dhe natyrës. Vetëm një rritje prej tre% e gjelbërimit të lagjes së një fëmije ngriti rezultatin e tyre me mesatarisht 2.6 pikë nga të gjithë fëmijët pa asnjë dallim. Kjo tregon që marrëdhënia midis natyrës dhe zhvillimit të njohurive nuk është e lidhur vetëm me edukimin e fëmijës dhe prejardhjen financiare. Sidoqoftë, është e rëndësishme të pranohet që qasja e rregullt në ambiente të jashtme është një privilegj.
Shkaku i lidhjes është akoma i paqartë, por ekipi i studimit ka thënë që fëmijët që jetojnë në hapësira më të gjelbërta kanë nivele më të ulëta stresi, përjetojnë më pak bezdisje nga zhurmat dhe kanë më shumë mundësi për lojra me bashkëmoshatarët.
"Hapësirat e gjelbërta ofrojnë përfitime mjedisore, të tilla si zvogëlimi i ekspozimit ndaj ndotjes së ajrit, zhurmës dhe nxehtësisë. Për më tepër, hapësirat e gjelbërta inkurajojnë aktivitete promovuese të shëndetit dhe lehtësojnë kohezionin social." thonë ekspertët.
Ekspertët tregojnë se rezultatet e tyre tregojnë se hapësira e gjelbër mund të jetë e dobishme për zhvillimin intelektual dhe sjelljen e fëmijëve.
Studime të tjera kanë vërejtur më parë marrëdhëniet midis inteligjencës dhe natyrës, por studimi i Universitetit Hasselt është i pari që mat inteligjencën drejtpërdrejt me hapësirën e gjelbër.
Një studim në Barcelonë para disa kohësh zbuloi se gjelbërimi në shtëpinë e një fëmije, në rrugën e tyre për në shkollë dhe në vetë shkolla lodhej drejtpërdrejt me kujtesën dhe vëmendjen e fëmijëve.
Hulumtimi arriti në përfundimin se hapësirat e gjelbërta rrisin rezultatet e tyre pasi truri është më i mbrojtur nga ndotësit e ajrit. Ndërsa theksohet studimi, të dhënat tregojnë se në vitin 1950 më pak se një e treta e popullsisë së botës jetonte në zona urbane. Tani, më shumë se gjysma e planetit jeton në qytete dhe kjo shifër parashikohet të rritet në 68% deri në vitin 2050.
Rëndësia e gjelbërimit në hapësirat urbane është e dokumentuar mirë, pasi të gjithë e dimë se natyra ndihmon por përmirësimi i zonave urbane është një hap shumë i madh.
Aktivistja Blue Sandford mendon se duhet të ketë më shumë hapësira të gjelbërta nëpër qytete dhe se çdo hapësirë mund të përdoret për të mbjellë pemë apo lule.
Natyra si pjesë e arsimit
Shkollat janë një pjesë thelbësore për të siguruar që fëmijët që jetojnë në mjedise urbane të kenë qasje në natyrë. Ka shkolla që mishërojnë plotësisht një etikë të gjelbër, si "Shkolla e gjelbër" e Zelandës së Re, por për shkollat brenda qytetit, është akoma po aq e rëndësishmen nëse jo më shumë, që nxënësit të kenë qasje në hapësira të gjelbërta.
"Si arsimtarë ne duhet të jemi të vetëdijshëm për faktin se duhet të nxjerrim nga bankat shkollore një qytetar të zotin, të respektueshëm dhe që i di vlerat e natyrës", thotë Jo Heywood, drejtor në një shkollë në Belgjikë.
Por, si mund ta njohin fëmijët rëndësinë e natyrës brenda katër mureve?
Hapësira e gjelbërt duhet të zhvillohet dhe eksplorohet nëse njerëzit duan t'u mësojnë fëmijëve të tyre rëndësinë e natyrës.
Fëmijët e Heywood ndjekin një shkollë që ka një program të dedikuar mësimit në natyrë.
"Ato mësojnë të bëjnë shkopinj, të bëjnë shtëpia me drunj, të bëjnë art me baltë, të hidhen në pellgje me ujë dhe të ngjiten në pemë," shpjegon Heywood.
2Pra, ndërsa ekspertët mundohen të kuptojnë më shumë marrëdhëniet midis natyrës dhe inteligjencës, ne duhet të kuptojmë se një mjedis i gjelbër na bën më të zgjuar dhe fëmijët tanë meritojnë gjelbërim në mjediset ku qëndrojnë.
Burimi:Euronews\Përktheu:Gazeta "Si"
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.