Shendet

Autizmi, si i përjetojnë fëmijët emocionet

Për fëmijët me spekterin e autizmit ende ka shkaqe të panjohura, pse ata e përjetojnë këtë çrregullim sepse, autizmi është shumëfaktorial dhe kompleks. Disa studime shkencore pretendojnë se faktorët gjenetikë dhe mjedisorë janë ndër shkaqet më të zakonshme. Në fakt, janë identifikuar një seri gjenesh dhe ndryshimesh gjenetike që lidhen me këtë çrregullim. Edhe sot, diagnoza e tij, në disa raste, është e vështirë të provohet.
“Deri në vitet 1980 mendohej se autizmi ishte një problem që buronte nga çështjet psiko-relacionale. Ata që ishin përgjegjës ishin nënat e “ftohta”, ose nënat anefektive, të cilat nuk ishin në gjendje t’i donin aq mirë fëmijët e tyre. Tani dihet që autizmi është një sindromë me origjinë gjenetike që ka ndikime të forta nga pikëpamja e ndërveprimeve mjedisore. Aktualisht, janë zbuluar shtatë gjene të lidhura me autizmin. Dhe shtatë gjene mund të krijojnë një spektër mjaft të gjerë të kësaj sëmundjeje. Por gjenetika nuk është e mjaftueshme: do të thotë që një subjekt mund të jetë i predispozuar ndaj autizmit, por jo ta zhvillojë atë, ose të jetë pak i predispozuar dhe të preket nga ai ”, shpjegon  Antonella Elena Rossi, eksperte në psikologjinë klinike në Itali.

Zonat e trurit të përfshira në këtë çrregullim janë korteksi cerebral, truri i vogël dhe amigdala. Janë këto fusha që ju lejojnë të njihni dhe shprehni emocione, ide dhe të krijoni marrëdhënie domethënëse me të tjerët. Ata që vuajnë nga autizmi kanë mungesa të komunikimit që gjenden në të gjitha fazat e zhvillimit të fëmijës, edhe kur ai ose ajo nuk di ende të flasë. Fëmijët autikë, në fakt, nuk dinë të zotërojnë gjuhën e trupit dhe aq më pak dinë ta interpretojnë atë. Ata priren të kryejnë të njëjtat veprime pa pushim në një mënyrë rituale. Ndërveprimet e tyre me kolegët janë të kufizuara ose inekzistente.
“Fëmijët autikë nuk janë fëmijë të mbyllur, përkundrazi ata ndiejnë shumë emocione. Ata i perceptojnë, përpunojnë dhe menaxhojnë ato në një mënyrë jashtëzakonisht të ndryshme nga njerëzit neurotipikë. Shqisat e tyre nuk funksionojnë në mënyrë sinkronike, por ato funksionojnë dhe është mjedisi përreth që mund t’i ndihmojë ata të harmonizohen. Fatkeqësisht, shumica e njerëzve me çrregullime të spektrit të autizmit paraqesin vështirësi të konsiderueshme njohëse, komunikuese dhe relacionale që shpesh e bëjnë jetën të vështirë në autonominë totale, prandaj është e nevojshme të ndërtohet një planifikim që i shoqëron ata në botën e punës”, thotë doktor Antonella Elena Rossi.
Shkolla dhe shoqëria aktuale shpesh nuk janë gjithëpërfshirëse për sa i përket njerëzve që kanë këtë çrregullim. Mjekja shpjegon se shoqëria  duhet të kërkojë të rrisë ndërgjegjësimin për ta vendosur veten në vendin e njerëzve neurodiversë dhe për të ndërtuar hapësira emocionale, fizike dhe të sjelljes që janë të arritshme për njerëzit autikë. Edukatorët dhe mësuesit duhet të jenë të vetëdijshëm se fëmijët me autizëm janë një pasuri për të gjithë shokët e klasës. Shpesh zgjidhjet edukative dhe didaktike të miratuara nga mësuesit për të përmbushur nevojat e tyre të veçanta janë gjithashtu shumë të dobishme për zhvillimin e zakonshëm të personave “, përfundon ekspertja.
Burimi:Il Giornale/Përshtati:Gazeta “Si”


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë