Arsim

Arsimi parashkollor mund të jetë i dëmshëm për fëmijët

Fëmijët tre dhe katër vjeç që shkojnë parashkollorë është bërë tashmë një normale. Shumë ekspertë thonë se arsimi parashkollor mund të jetë transformues për fëmijët. Një studim i ri duket se e kundërshton këtë. Ai zbulon se fëmijët që ndoqën një program parashkollor në Tenesi në fakt shënuan rezultate negative në një sërë masash edukimi dhe sjelljeje.

Studimet nga vitet 1960 dhe ‘70 sugjeruan se arsimi parashkollor mund të jetë shumë ndihmës për përmirësimin e rezultateve të fëmijëve të varfër. Në një shembull, ata që u regjistruan në Projektin Parashkollor Perry, i cili synonte fëmijët afrikano-amerikanë nga familje me të ardhura të ulëta, kishin në moshën pesë vjeçare më shumë se dy herë më shumë gjasa të kishin një iq mbi 90. Si të rritur, ata kryenin më pak krime dhe fitonin më shumë para.

Rezultatet më të fundit janë shumë më të nuancuara. Një meta-analizë e 22 eksperimenteve të kryera ndërmjet viteve 1960 dhe 2016 tregon se fëmijët që ishin regjistruar në parashkollor kishin më pak gjasa të kishin nevojë për shërbime të arsimit special ose vite të përsëritura dhe të mbaronin shkollën e mesme me rezultate më të larta. Ndërkohë, një studim i publikuar në vitin 2021 i programeve në Boston zbuloi se ndjekja e arsimit parashkollor nuk ndikoi në rezultatet e testeve në adoleshencë, por shtoi personat që mbaronin shkollën e mesme dhe ndiqnin Universitetin.

Studimi i ri e ndërlikon më tej pamjen. Studiuesit në Universitetin Vanderbilt ndoqën gati 3000 fëmijë, disa prej të cilëve u caktuan rastësisht në një program falas parashkollor. Ashtu si studimet e mëparshme, ata zbuluan se frekuentimi i arsimit parashkollor i bën fëmijët më të përgatitur. Por përfitimet përfunduan me kaq. Midis klasës së tretë dhe të gjashtë, fëmijët që ndiqnin arsimin parashkollor dolën më keq në testet e standardizuara, kishin frekuentim më të ulët të shkollës, kishin më shumë shkelje disiplinore dhe kishin nevojë për më shumë shërbime të arsimit special.

Megjithatë, efektet ishin të vogla. Dallimet më të mëdha ishin në klasën e gjashtë, ku rezultatet në lexim dhe matematikë ishin midis 1% dhe 4% më të ulëta se sa për fëmijët të cilët nuk ndoqën arsimin parauniversitar. Në kontekstin e studimeve të mëparshme, ky ndryshim është modest.

Matja e ndikimit të arsimit parashkollor është e vështirë. Shumë nga efektet nuk shfaqen deri më vonë në jetë. Dhe efekti i programeve individuale po bëhet më i vështirë për t’u izoluar.

Prindërimi gjithashtu ka ndryshuar shumë që nga vitet 1960: prindërit janë më praktikues dhe burimet arsimore janë përmirësuar shumë por cilësia e mësimit parashkollor mund të jetë përkeqësuar gjithashtu.

Edhe nëse programet parashkollore nuk janë po aq të mira, ato ndihmojnë në mënyra të tjera. Ata lejojnë prindërit të kthehen në punë. Një numër studimesh kanë gjetur se përfitimet ekonomike të programeve të kujdesit për fëmijët janë shumë më të mëdha se kostot.

Burimi: The Economist. Përshtati: Gazeta “Si”


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë