Jete & Stil

Ana e errët e të qenit influencues

Të qenit një influencues i mediave sociale është një nga zgjedhjet kryesore për të rinjtë sot. Por rruga është e mbushur me mungesa pagash, ezaurim, paparashikueshmëri dhe shumë më shumë.

Një sondazh i vitit 2019 zbuloi se të rinjtë preferojnë më shumë të jenë YouTuber sesa astronautë.

Tregu global i influencuesve u vlerësua të kishte vlerë 13.8 miliardë dollarë në 2021. Influencuesit individualë si Zoella dhe Deliciously Ella vlejnë respektivisht rreth 5.6 milion dollarë dhe 2.9 milion dollarë. Rreth 300.000 njerëz të moshës 18 deri në 26 vjeç po përdorin tashmë rrjetet sociale si burimin e tyre të vetëm të të ardhurave.

Mënyrat e jetesës që shohim të reklamuara në mediat sociale janë joshëse, por a janë një rrugë e qëndrueshme karriere? Nën pamjen e jashtme me shkëlqim fshihen të ardhurat e pasigurta, pabarazia e pagave bazuar në seksin, racën dhe problemet e shëndetit mendor.

Influencuesit e suksesshëm janë të parët që pretendojnë se çdokush mund t’ia dalë në industri. Konkurrentja e Love Island, e kthyer në influencer, Molly-Mae Hague u kritikua se tha se të gjithë “kanë të njëjtat 24 orë në ditë”.

Ekspertja e ekonomisë së mediave sociale Brooke Erin Duffy hulumton karrierat e blogereve të modës, blogerëve të bukurisë dhe stilistëve. Në librin e saj “Duke (mos) u paguar për të bërë atë që do”, ajo zbuloi një hendek të madh midis atyre që kanë karrierë fitimprurëse si influencues dhe të gjithë të tjerëve. Për shumicën e njerëzve që përpiqen të bëhen influencues, projektet e tyre të krijimit të përmbajtjeve të ndryshme shpesh bëhen punë falas për marka të ndryshme.

Në një raport të prillit 2022, komiteti Dixhital i Parlamentit të Mbretërisë së Bashkuar (DCMS) identifikoi pabarazinë e pagave si një problem kyç në industrinë e influencuesve. Ka boshllëqe në paga në bazë të gjinisë, racës dhe aftësive.

Adesuëa Ajayi, drejtues në AGM Talent (Agjenci e Menaxhimit dhe Marketingut të Talenteve) në Mbretërinë e Bashkuar hapi një llogari në Instagram të quajtur Influencer Pay Gap për të nxjerrë në pah këto pabarazi. Llogaria ofron një platformë ku influencuesit ndajnë në mënyrë anonime histori rreth përvojave të tyre të bashkëpunimit me markat. Përveç pabarazive racore, llogaria ka ekspozuar gjithashtu boshllëqe në paga të përjetuara nga influencuesit me aftësi të kufizuara dhe LGBTQ+.

Raporti i DCMS gjithashtu vuri në dukje një “mungesë të mbështetjes dhe mbrojtjes në punësim”. Shumica e influencuesve janë të vetëpunësuar, shpesh duke përjetuar të ardhura të paqëndrueshme dhe mungesë mbrojtjeje që vjen me punësimin e përhershëm, siç është e drejta për pagë në rast sëmundje dhe pushime.

Rreziqet e vetëpunësimit përkeqësohen në industri nga mungesa e standardeve të industrisë dhe transparenca e pakët e pagave. Influencuesit shpesh detyrohen të vlerësojnë vlerën e tyre dhe të përcaktojnë tarifat për punën e tyre. Si rezultat, shpesh nënvlerësojnë punën e tyre krijuese dhe shumë përfundojnë duke punuar falas.

Fuqia në platforma

Influencuesit janë gjithashtu shpesh në mëshirën e algoritmeve, programeve kompjuterike që përcaktojnë se cilat postime të shfaqen. Platformat ndajnë pak detaje rreth algoritmeve të tyre, megjithatë ato përfundimisht përcaktojnë se kush dhe çfarë fiton shikueshmëri (dhe ndikim) në mediat sociale.

Në punën e saj me influencuesit në Instagram, ekspertja e algoritmeve Kelley Cotter thekson se si influencuesit ndërveprojnë me platformën (dhe algoritmin e saj) sepse shpresojnë se do të shpërblehen duke ju shfaqur videot dhe fotot e tyre më shumë.

Kërcënimi i padukshmërisë është një burim i vazhdueshëm pasigurie për influencuesit, të cilët janë nën presion të vazhdueshëm për të ushqyer platformat me përmbajtje. Nëse nuk e bëjnë, ata mund të “dënohen” nga algoritmi, duke mos shfaqur asnjë nga krijimet e tyre.

Kriza e shëndetit mendor

Prania e vazhdueshme në internet përfundimisht çon në një nga problemet më të përhapura të industrisë së influencuesve: shqetësimet e shëndetit mendor. Influencuesit mund të lidhen me hapësirat e punës dhe audiencën e platformës së tyre në çdo kohë të ditës apo natës dhe për shumë njerëz, nuk ka më një ndarje të qartë midis punës dhe jetës. Së bashku me frikën e humbjes së ndjekësve, kjo mund të bëjë që influencuesit të punojnë së tepërmi dhe të përballen me probleme të shëndetit mendor siç është ezaurimi.

Megjithëse të bëhesh një influencues mund të duket tërheqëse për gjithnjë e më shumë njerëz, ana e errët e industrisë duhet të bëhet e dukshme për këdo që dëshiron të ketë një karrierë si influencues.

Burimi: BBC. Përshtati: Gazeta “Si”.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë