Nga Lorenca Bejko* – Strategjia diplomatike e Shqipërisë ka qenë temë diskutimi prej shumë vitesh. Ndërsa vendi ka bërë hapa të rëndësishëm në rindërtimin e ekonomisë dhe infrastrukturës së tij, qasja e tij diplomatike është përballur me kritika.
Shqipëria, ky vend i vogël ballkanik, është përpjekur të krijojë praninë e saj diplomatike në arenën ndërkombëtare që nga rënia e komunizmit në 1991.
Një nga strategjitë kyçe të miratuara nga trupi diplomatik i Shqipërisë është forcimi i marrëdhënieve dypalëshe dhe shumëpalëshe me vendet e tjera, duke u angazhuar në mënyrë aktive me vendet fqinje si Greqia, Italia dhe Mali i Zi për të nxitur bashkëpunimin rajonal në fusha të ndryshme, duke përfshirë energjinë, transportin dhe sigurinë.
Pjesëmarrja e Shqipërisë në organizatat rajonale si Iniciativa e Evropës Qendrore (CEI) dhe Karta e Adriatikut ka qenë gjithashtu e rëndësishme në rritjen e shtrirjes së saj diplomatike përtej Ballkanit duke ndjekur në mënyrë aktive anëtarësimin në Bashkimin Evropian (BE) dhe Organizatën e Traktatit të Atlantikut të Veriut (NATO) si pjesë e qëllimit të saj më të gjerë strategjik për t’u lidhur me Perëndimin.
Megjithatë, përpjekjet diplomatike të Shqipërisë nuk kanë qenë pa sfida, veçanërisht në kuadrin e marrëdhënieve të saj me Rusinë dhe Kinën.
Pavarësisht këtyre sfidave, trupi diplomatik i Shqipërisë ka demonstruar qëndrueshmëri dhe përshtatshmëri në lundrimin e realiteteve komplekse gjeopolitike. Në përgjithësi, strategjia diplomatike e Shqipërisë është karakterizuar nga një qasje pragmatike dhe proaktive, që synon zgjerimin e ndikimit dhe sigurimin e interesave të saj kombëtare në arenën globale.
Një nga boshllëqet e rëndësishme të identifikuara në diplomacinë shqiptare është mungesa e një politike të jashtme koherente dhe konsistente. Politika e jashtme shqiptare është karakterizuar nga një mungesë qartësie në objektivat, synimet dhe strategjitë e saj.
Për më tepër, duke qene se trupi diplomatik i vendit është relativisht i vogël, gjë që kufizon aftësinë e Shqipërisë për t’u angazhuar në mënyrë efektive me vendet e tjera. Së fundi, mungesa e koordinimit ndërmjet institucioneve të ndryshme shtetërore të përfshira në politikën e jashtme është një tjetër boshllëk në diplomacinë shqiptare. Institucione të ndryshme si Ministria e Punëve të Jashtme, Ministria e Mbrojtjes dhe Ministria e Financave shpesh punojnë të izoluara, duke rezultuar në mungesë koherence dhe efektiviteti në politikën e jashtme të Shqipërisë.
Adresimi i këtyre boshllëqeve do të kërkojë një përpjekje të bashkërenduar nga qeveria shqiptare për të zhvilluar një politikë të jashtme koherente dhe të qëndrueshme, për të investuar në trupin e saj diplomatik dhe për të rritur koordinimin ndërmjet institucioneve të ndryshme shtetërore të përfshira në politikën e jashtme.
Për të përmirësuar qasjen e saj diplomatike, Shqipëria mund të përdorë disa strategji. Së pari, është thelbësore që Shqipëria të krijojë dhe të mbajë lidhje të forta me vende pasi marrëdhëniet e fqinjësisë së mirë janë jetike për stabilitetin dhe rritjen ekonomike të Shqipërisë”.
Kjo mund të arrihet përmes vizitave të rregullta diplomatike dhe kanaleve të komunikimit. Së dyti, Shqipëria duhet të fokusohet në përmirësimin e imazhit të saj si një partner i besueshëm dhe i besueshëm në komunitetin ndërkombëtar. Kjo mund të bëhet duke iu përmbajtur normave dhe standardeve ndërkombëtare, si dhe duke marrë pjesë aktive në organizata dhe iniciativa ndërkombëtare. Së fundi, Shqipëria duhet të investojë në trajnimin dhe zhvillimin e trupit të saj diplomatik.
Një trup diplomatik profesionist dhe i trajnuar mirë është vendimtar për përfaqësimin efektiv të një shteti në arenën ndërkombëtare.
Strategjitë e gabuara diplomatike të Shqipërisë ka krijuar boshllëqe që duhen adresuar.
Duke vepruar kështu, Shqipëria mund të forcojë pozicionin e saj në skenën globale, të tërheqë investime të huaja dhe të krijojë një të ardhme më të qëndrueshme dhe më të begatë për qytetarët e saj.
Është thelbësore që Shqipëria të ndërmarrë veprime vendimtare dhe të zbatojë një strategji diplomatike më efektive që do ta ndihmojë vendin të arrijë qëllimet dhe aspiratat e tij.
*Lorenca Bejko është Doktore e shkencave në Diplomaci, ish-diplomate. Aktualisht pedagoge në Institutin Diplomatik në Paris.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.