Teknologji dhe Inovacion

A mund të kujdeset inteligjenca artificiale për njerëzit?

Nga Gazeta Si- Robotë për trajnimin e kujdestarëve, sensorë që monitorojnë njerëzit ndërsa flenë dhe një aplikacion që mund të zbulojë nëse dikush ka dhimbje, a mund të jetë kjo e ardhmja e kujdesit?

Sektori i kujdesit po përdor gjithnjë e më shumë teknologjinë dhe Inteligjencën Artificiale (AI) për t’u kujdesur për popullsinë gjithnjë në rritje të të moshuarve.

Pavarësisht kësaj, ekspertët u kanë kërkuar njerëzve të marrin në konsideratë rreziqet e mundshme të një mbështetjeje të tepërt në AI në industri.

“AI mund të jetë vetëm një pjesë e zgjidhjes, por jo e gjithë zgjidhja”, thotë Caroline Green nga Universiteti i Oksfordit.

Green, drejtoreshë e kërkimit në Institutin për Etikën në Ai, foli në një Samit mbi AI-në në Kujdesin Social në universitet në mars, ku theksoi se si sistemet e AI-së mund të jenë të ndjeshme ndaj paragjykimeve, të cilat përforcojnë diskriminimin, paragjykimet dhe stereotipet dhe gjithashtu ka njohur shqetësimet që njerëzit kanë në lidhje me ndarjen e të dhënave të tyre personale me teknologjinë.

“Për momentin nuk ka një politikë zyrtare qeveritare mbi udhëzimet mbi përdorimin e IA-së në kujdesin social,” shtoi Green.

Ajo tha se nëse do të jetë mirë për njerëzit që kanë nevojë për mbështetje, varet se si do të formësohet politika, varet nga zgjedhjet që njerëzit do të vazhdojnë të kenë në të ardhmen, ose nëse ata mund të zgjedhin për shembull të mos kenë AI në kujdesin e tyre fare, do të varet nëse do të ketë një kuptim në të cilin teknologjia e AI-së mund të marrë përsipër ofrimin e kujdesit dhe ndërveprimin njerëzor.

“Ne duhet të jemi shumë të kujdesshëm këtu për zgjedhjet që njerëzit do të kenë në të ardhmen dhe si do të duket e ardhmja e kujdesit social me AI-në.”

Thomas Tredinnick është shefi i AllyCares që përdor sensorë për të monitoruar dhomat e të moshuarve të shtëpive të kujdesit gjatë natës, duke dëgjuar për çdo gjë të pazakontë.

Ai dërgon një regjistrim audio të çdo incidenti te kujdestarët në turn, të cilët më pas mund të vendosin se si të veprojnë.

Duke folur nga Shtëpia e të Rinjve Oaklands në Southampton, e cila përdor teknologjinë, Tredinnick tha se kjo i kursen stafit kryerjen e kontrolleve të rregullta çdo natë, që do të thotë se të moshuarit mund të flenë më mirë.

Ai pretendon se kjo ka ndihmuar në uljen e ngjarjeve shëndetësore të parandalueshme që çojnë në shtrime në spital, pasi zbulon gjëra të tilla si rrëzimet dhe probleme të ngjashme përpara se ato të përshkallëzohen.

Aplikacion për dhimbje

Në shtëpinë e kujdesit Elmbrook Court në Ëantage, Oxfordshire, ata po përdorin AI-në për të zbuluar nëse të moshuarit kanë dhimbje.

Aislinn Mullee, zëvendësdrejtoreshë, thotë se mund të jetë mjaft e vështirë të identifikosh dhimbjen tek një i moshuar që nuk flet.

Duke përdorur një aplikacion për telefona inteligjentë të quajtur Painchek, kujdestarët skanojnë fytyrën e një të moshuari për tregues dhimbjeje, u përgjigjen pyetjeve rreth tij dhe më pas marrin një rezultat përqindjeje të menjëhershëm që tregon nivelin e dhimbjes që ai person po ndjen.

Mullee tha se kjo ka bërë një “ndryshim të madh” dhe ata e kanë përdorur informacionin në bashkëpunim me mjekët e përgjithshëm vendas për të vlerësuar se cilin ilaç kundër dhimbjeve i duhet një personi.

Trajnimi i robotëve

Në Institutin e Robotikës të Universitetit të Oksfordit ata shpresojnë që Inteligjenca Artificiale të mund të përdoret gjithashtu për të trajnuar kujdestarët.

Marco Pontin, Asistent Kërkimor është pjesë e një ekipi që ka krijuar një robot që reagon ndaj prekjes njerëzore.

Ai mund të programohet për të ndjerë dhimbje në pjesë të ndryshme të trupit të tij dhe do të dridhet fizikisht nëse një kujdestar e vret kur prek një zonë të dhimbshme.

Do të testohet me studentë që studiojnë për t’u bërë terapistë në Universitetin Oxford Brookes.

Pontin tha se ekipi shpresonte ta përdorte atë si një “binjak digjital” të pacientëve të jetës reale.

Do të programohet me të njëjtat kushte si një pacient njerëzor në mënyrë që kujdestarët “të mund të përdorin çdo gjë që kanë parë në botën reale, por me homologun robot”.

“Me një popullsi gjithnjë në plakje është më e vështirë të jesh aty për të gjithë, kështu që ofrimi i një binjaku digjital të një pacienti mund t’u mundësojë terapistëve të dinë se çfarë po ndodh me pacientët e tyre të ndryshëm pa qenë domosdoshmërisht aty gjatë gjithë kohës”.

Ekspertët thonë se teknologjia e re duhet të përdoret si një mënyrë për të mbushur boshllëqet në sektor, duhet të shihet si një mjet që përmirëson punën por duhet kohë që të mbushet cdo boshllëk etik dhe ligjor.

“Mund të ndihmojë me punët administrative, funksionimin e kujdesit, por nuk mund ta zëvendësojë atë prekje njerëzore”, thonë ekspertët, duke shtuar se qeveritë nuk duhet të investojnë vetëm në AI por edhe në njerëz, në profesionistë që do të jenë në gjendje të shërojnë pacientë.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë