Nga Gazeta Si - Themeluesi i Netflix Reed Hastings është larguar prej tri javësh nga drejtimi i platformës: Ai është i fundit në një seri ndryshimesh dhe transformimesh që vitet e fundit kanë bërë që kompania të bëhet diçka shumë e ndryshme nga platforma që përfaqësonte të ardhmen e televizionit. Pas ndryshimit të industrisë audiovizive, prodhimit të përmbajtjes dhe mënyrës së shpërndarjes së saj, Netflix po bëhet dalëngadalë i ngjashëm me kanalet televizive tradicionale, si pa pagesë ashtu edhe kabllore apo satelitore: pra televizioni siç ishte më parë.
Arsyet e këtij transformimi kanë të bëjnë nga njëra anë me një ndryshim strategjie të imponuar nga rënia e papritur e bursës prillin e kaluar.
Nga ana tjetër, ajo lidhet me nevojën për të rritur abonentët në një kohë kur numri maksimal i njerëzve të gatshëm të paguajnë për një platformë transmetimi duket se është arritur dhe konkurrenca – nga Disney në Amazon Prime Video – synon më shumë të zbresë abonentët në Netflix sesa të pushtojë të rinj.
Rezultati i gjithë kësaj është se katalogu i filmave dhe serialeve televizive është shumë i ndryshëm nga ai i viteve të para të platformës, më shumë i ngjashëm me atë të TV gjeneralist; dhe se shumë seriale të njohura në vazhdim po anulohen, gjë që dikur nuk ishin.
Shumë nga analistët kryesorë të industrisë argumentojnë se Netflix po bëhet gjithnjë e më shumë si televizioni tradicional. Disa nga karakteristikat thelbësore përmes të cilave platforma u paraqit si një teknologji “përçarëse” - një term i përdorur në botën e bizneseve fillestare dhe teknologjive të reja për të treguar një shërbim ose një teknologji suksesi i së cilës është i pandashëm nga shkatërrimi i strukturave që i paraprinë – në fakt nuk ekzistojnë më.
Në vjeshtë, Netflix prezantoi një nivel të ri abonimi, i cili pret të jetë në gjendje të paguajë më pak (5,49 € në muaj në vend të 7,99 €) duke rënë dakord të shikojë reklama, diçka që kompania kishte thënë më parë se nuk do të ndodhte kurrë dhe që është një nga modelet kryesore të biznesit të televizionit të vjetër. Për të qenë në gjendje të shesë hapësira reklamuese, Netflix ka vendosur gjithashtu që të dhënat e shikimit të programeve të tij të zbulohen nga Nielsen, kompania që llogarit vlerësimet e televizioneve amerikane.
Për një kohë të gjatë, një nga karakteristikat më origjinale të platformës ishte se ajo nuk zbuloi asnjë të dhënë në lidhje me shikuesit e përmbajtjeve të saj, madje as ata që i kishin prodhuar ato përmbajtje. Dhe së fundi, Netflix ka ndaluar prodhimin e një pjese të madhe të serialeve origjinale dhe tw guximshme për të cilat është bërë e njohur.
Kishte shumë seriale, prodhimi i të cilave u ndërpre në vitin 2022, dhe mes tyre ka edhe disa që kishin shënuar rezultate të mira për sa i përket orëve të shikuara, edhe të tjera që megjithëse ishin më pak të suksesshme, ishin vlerësuar nga kritika. Pikërisht ky ishte një qëllim i rëndësishëm për Netflix në fillim: jo aq shumë për të grumbulluar shikime, por për t’i bërë njerëzit të flasin për përmbajtjen e tyre në shtyp dhe në rrjetet sociale. Për gati një dekadë, Netflix ka pasur strategjinë e fitimit të çmimeve dhe krijimit të përmbajtjes që i bën njerëzit të flasin, në mënyrë që vetë shikuesit të jenë mediumi i tyre kryesor reklamues.
Prej vitesh, të gjitha platformat e transmetimit janë paraqitur si në kundërshtim të drejtpërdrejtë me kanalet televizive tradicionale, duke ofruar përmbajtje rrënjësisht të ndryshme. Për ta bërë këtë, Netflix para së gjithash ka investuar në prodhime që janë jashtë të zakonshmes, shumë të sofistikuara dhe për këtë arsye edhe të shtrenjta, duke përfshirë disa suksese të mëdha si House of Cards, BoJack Horseman, Orange Is the New Black, Master of None, Mindhunter, The Crown.
Që nga një moment e tutje, ajo licencoi gjithashtu seriale të vlerësuara dhe të dashura nga kritika të prodhuara nga rrjete të tjera, si Breaking Bad dhe Better Call Saul të AMC, të cilat i shpërndau në mbarë botën. Kjo strategji ka qenë një sukses jo vetëm për Netflix, por për të gjitha platformat kryesore, të cilat kanë tërhequr një audiencë të madhe të pakënaqur me televizionin tradicional.
Megjithatë, një ndryshim drejtimi ishte ndjerë tashmë para vitit 2022, kur serialet më tradicionale si Stranger Things ose The Queen’s Gambit kishin filluar të shfaqeshin si më të shikuarat. Audienca e Netflix ishte rritur aq shumë sa filloi të përfshijë një pjesë të rëndësishme të shikuesve që nuk ishin aq të pakënaqur me TV tradicionale, dhe për këtë arsye më pak të prirur për të parë produkte të veçanta, të pazakonta apo edhe thjesht radikale në propozimin e dhunës, seksualitetit dhe anti-heroizmit, tre karakteristika që kishin qenë vendimtare në atë proces të diferencimit të fazës së parë të platformës.
Kur në vitin 2022 Netflix njoftoi, për herë të parë në historinë e tij, një rënie të abonentëve në vend të rritjes së zakonshme, aksionet ishin shembur dhe ndryshimi në zhvillim ishte përshpejtuar.
Gjatë pandemisë dhe bllokimeve të ndryshme globale të vitit 2020, Netflix kishte regjistruar një rritje të madhe të abonentëve, aq të mprehtë dhe të papritur sa e shtynte vetë Hastings të argumentonte se kufiri i njerëzve të interesuar për të paguar një shumë mujore për të parë filma dhe seriale televizive ishte afër. Prandaj Hastings parashikoi që rritja do të ngadalësohej që atëherë. Rënia e vitit 2022 dukej në përputhje me këtë parashikim.
Edhe pse Netflix ishte një kompani e shëndetshme nga pikëpamja e bilancit dhe e të ardhurave, pas njoftimit për humbjen e parë të abonentëve, aksioni kishte humbur pothuajse 40% të vlerës së tij. Arsyeja ishte se, duke mos pasur kritere për të vlerësuar performancën e produkteve të saj (sepse Netflix nuk kishte zbuluar kurrë të dhëna për shikuesit e serialeve dhe filmave të tij), bursa kishte vendosur që vlera e platformës ishte proporcionale me aftësinë për të rritur abonentët.
Pasi ky matës është bërë i papërshtatshëm, Netflix ka njoftuar se nuk synon më të rrisë abonentët, por përkundrazi se dëshiron të punojë për të maksimizuar fitimet, me shpresën se kjo do të bëhet shifra mbi të cilën vlerësohet. Megjithatë, në fund të vitit 2022, abonentët u rikthyen në rritje dhe Netflix ishte në gjendje të deklaronte gjithashtu një rritje të të ardhurave, me pasoja të shkëlqyera për çmimin e aksionit të tij.
Megjithatë, vendimi për një nivel abonimi me çmim të ulët me reklama është vetëm një nga mjetet e paralajmëruara: fundi i mundësisë së ndarjes së llogarive është shpallur gjithashtu prej kohësh si një risi që së shpejti do të prezantohet në mbarë botën. Të gjitha platformat e transmetimit lejojnë shumë njerëz të ndajnë të njëjtin abonim, por Netflix, pas DAZN, do të jetë ndër të parët që do të imponojë mosndarjen e një llogarie jashtë familjes, me shumë mundësi duke e lidhur atë me rrjetin wifi për ta përdorur atë.
Vendimi do të shumëfishojë abonentët nga njëra anë (sepse dy të ndryshëm mund të rrjedhin nga një abonim i përbashkët) dhe nga ana tjetër do të bëjë që shumë të mos rinovojnë dhe anulojnë: do të duhet të shihet se cili do të jetë bilanci përfundimtar. Arsyet e vonesës në zbatimin e këtij vendimi tashmë të marrë qëndrojnë pikërisht në vështirësinë e zhvillimit të një strategjie komunikimi dhe një sërë alternativash për të kufizuar humbjet.
Anulimi i serialeve të veçanta dhe të çuditshme, shumë të pëlqyera nga kritikët, si ai i vitit 1899, i shkruar nga të njëjtët krijues të Dark (i cili ishte gjithashtu një sukses i madh në Netflix) dhe i përfunduar në mesin e 10 më të shikuarve në javët e para të publikimit, ishte një shembull i mirë i politikës së re: më pak seriale të çuditshme dhe më shumë produksione qetësuese dhe formuluese. Arsyet e sakta të anulimit nuk dihen, por thashethemet më të akredituara flasin për kosto të tepërta dhe një shkallë të dobët të përfundimit: shumë e filluan, por vetëm gjysma e mbaruan.
Edhe ‘Midnight Gospel’, një serial i animuar i karakterizuar nga vizatime psikodelike dhe dialogje ekzistenciale dhe disi mistike, u anulua në vitin 2022, pavarësisht se u fol shumë për veten, pikërisht ajo që vite më parë do të garantonte mbijetesën e saj.
Praktika e anulimit të produksioneve që funksionojnë më pak mund të duket shumë e zakonshme, por në realitet për shumë vite Netflix kishte pohuar përmes zyrave të shtypit dhe departamenteve të marketingut se nuk mendonte bazuar në shikime dhe të mos anulonte serialet vetëm për ndonjë sukses të kufizuar. Në vend të kësaj, ai pretendoi t'i jepte më shumë rëndësi asaj se sa e vlerësonin shikuesit e çdo përmbajtjeje, duke zgjedhur kështu të mbante në platformë prodhime me një audiencë të vogël, madje shumë besnike. /Il Post/
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.