Zyrtarët perëndimorë kanë fajësuar Turqinë për ndërprerjen e dërgesave të naftës së papërpunuar nga Deti i Zi, duke theksuar se nuk kishte asnjë arsye për të bllokuar trafikun përmes ngushticave turke.
Të paktën 22 cisterna të papërpunuara janë ndaluar të kalojnë ujërat turke për shkak të frikës në Ankara se dërgesat mund të jenë të pasiguruara për shkak të rregullave që ndalojnë cisternat që transportojnë naftë ruse të kenë akses në sigurimin detar evropian, përveç nëse nafta shitet për 60 dollarë për fuçi ose më pak.
Por dy zyrtarë perëndimorë thanë se anijet, shumica e të cilave janë të ngarkuara me naftë nga Kazakistani dhe jo nga Rusia, duhet të lejohen të kalojnë.
“Duket se të gjitha, përveç njërit, nga afërsisht 20 cisternat e ngarkuara të papërpunuara që presin të kalojnë ngushticat, po transportojnë naftë me origjinë kazake,” i tha Financial Times një zyrtar perëndimor i përfshirë në kufirin e çmimit.
“Këto ngarkesa nuk do t’i nënshtrohen kufirit të çmimit sipas asnjë skenari dhe nuk duhet të ketë asnjë ndryshim në statusin e sigurimit të tyre nga dërgesat kazake në javët ose muajt e kaluar.”
Nafta e prodhuar në Kazakistan nga kompani duke përfshirë Chevron dhe ExxonMobil eksportohet përmes tubacionit nëpër Rusi në portet në bregdetin e Detit të Zi të Rusisë, ku ngarkohet në cisterna për udhëtimin përmes ngushticave turke në Mesdhe.
Lëvizja e saj nuk është e kufizuar nga sanksionet ruse të Perëndimit.
Turqia ka thënë se kufiri i çmimit të G7 ka rritur rreziqet e anijeve të pasiguruara në ujërat e saj dhe kërkoi që të gjithë cisternat e papërpunuara që kalojnë ngushticat turke të provojnë se kanë sigurim të vlefshëm për të mbuluar incidente të tilla si derdhjet e naftës dhe përplasjet.
Grupi Ndërkombëtar i Klubeve P&I, i cili siguron parandalimin dhe sigurimin e dëmshpërblimit për 90 përqind të industrisë, ka thënë se nuk mund të pajtohet.
Kërkesa e Turqisë do të kërkonte që klubet P&I të garantojnë mbulim, edhe nëse do të zbulohej se një anije kishte shkelur sanksionet, thotë ajo.
Zyrtarët perëndimorë mbrojtën mekanizmin e kufirit të çmimit dhe argumentuan se kërkesa e Turqisë për garanci shtesë nga transportuesit ishte e panevojshme, pavarësisht nëse ngarkesa ishte ruse apo kazake.
“Politika e kufirit të çmimit nuk kërkon që anijet të kërkojnë garanci unike sigurimi për çdo udhëtim individual, siç kërkohet nga sundimi i Turqisë. Këto ndërprerje janë rezultat i sundimit të Turqisë, jo i politikës së kufirit të çmimeve,” tha zyrtari i përfshirë në kufirin e çmimit.
Zëvendës Sekretari i Thesarit i SHBA, Wally Adeyemo diskutoi këtë çështje me zëvendësministrin e jashtëm të Turqisë, Sedat Onal, të mërkurën.
“Të dy zyrtarët theksuan interesin e tyre të përbashkët për të mbajtur tregjet globale të energjisë të furnizuara mirë, duke krijuar një regjim të thjeshtë përputhshmërie që do të lejonte naftën në det të kalonte tranzit nëpër ngushticat turke,” tha Thesari i SHBA në një deklaratë pas thirrjes.
Thesari i Mbretërisë së Bashkuar tha të martën se Mbretëria e Bashkuar, SHBA dhe BE po punonin ngushtë me autoritetet turke për të arritur një rezolutë.
“Nuk ka asnjë arsye që anijeve t’u mohohet qasja në ngushticat e Bosforit për shqetësime mjedisore ose shëndetësore dhe të sigurisë,” tha ai.
Megjithatë, drejtuesit e industrisë së anijeve thanë se pavarësisht mekanizmit të kufirit të çmimit, i cili ishte krijuar për të ndihmuar naftën ruse të vazhdojë të rrjedhë, rreziku i anijeve në ngushticat turke pa sigurim ose me sigurime nga ofruesit më pak të besueshëm ishte rritur.
Rusia ka thënë se nuk do t’i shesë naftë asnjë blerësi që kërkon të bashkëpunojë me kufirin e çmimit dhe ka mbledhur një “flotë hije” anijesh për të anashkaluar kufizimet dhe për të vazhduar dërgimin e naftës së papërpunuar në vende të tilla si India dhe Kina.
Burimi: Financial Times/Përshtati Gazeta Si
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.




