Muzike

Pandemia fut në krizë yjet e muzikës

Më 23 mars, grupi amerikan pop-rock HAIM njoftoi se po e shtynte botimin e albumit të tij të tretë në studio, “Women in Music Pt. III”. Grupi përmendi pandeminë Covid-19 si një arsye për vonesën. Lady Gaga bëri një njoftim të ngjashëm të nesërmen, duke e zhvendosur botimin e albumit të saj të gjashtë në studio në një datë të papërcaktuar.

Shtyrjet ngrenë disa pikëpyetje, veçanërisht në një kohë kur rehatia është shumë e nevojshme. Në kolonën e tij për NME, gazetari i muzikës Mark Beaumont mendon se muzikantët janë të parët që janë në gjendje të ngrenë shpirtin peshë. Ata duhet të luajnë rolin e një ngushëlluesi, një miku dhe një shërbimi që duhet patjetër në kohë krizash personale. Shtyrja e publikimeve të këngëve do të ishte një tradhti ndaj rolit të tyre parësor, si argëtim.

Argumenti i Beaumont është i ngurtë, por me përmasa mjaft i vogël. Ndërsa është e vërtetë që muzikantët duhet së pari të jenë argëtues, ata nga ana tjetër janë qenie njerëzore, aktivitetet e të cilëve janë subjekt i stimulimeve ekonomike.

Kthimi i shitjeve të albumeve ishte një nxitje kryesore ekonomike për muzikantët, por kohët kanë ndryshuar, pasi ato mezi kontribuojnë në të ardhura. Në librin e tij për ‘Rockonomics’ për vitin 2019, profesori i ndjerë, Alan B. Krueger, zbuloi se muzika e regjistruar arrinte vetëm në 15 për qind të të ardhurave të një muzikanti. Shumica e të ardhurave të tyre sot vijnë nga turne, me një përqindje mesatare prej 80 për qind. Këta numra rrjedhin nga kalimi në versionet dixhitale përmes shërbimeve streaming, pasi ato kanë ulur ndjeshëm të drejtat e autorit nga shitjet e albumeve. Koncertet janë parë tani si një qendër strategjike e fitimeve, ndërsa regjistrimet dixhitale po bëhen më pak nxitëse.

Edhe pse muzikantët janë ende të udhëhequr nga shitjet e albumeve, vendimi i tyre për të shtyrë ka të ngjarë të ndjekë një strategji të zbatuar nga Taylor Swift. Këngëtarja fituese e Grammy tërhoqi albumin e saj të gjashtë në studio Reputation nga shërbimet streaming në javën e parë të lëshimit të saj në 2017. Logjika e saj ekonomike nënkuptonte në mënyrë implicite segmentimin e tregjeve për të diskriminuar çmimet. Fansat me gatishmëri më të lartë për të paguar u supozuan se ishin të padurueshëm dhe do të blinin albumin e saj kur nuk ishte në dispozicion në një platformë më të përshtatshme. Si rezultat, albumi shiti më shumë se 1.2 milionë kopje në javën e tij të parë, duke dalë nga Ed Sheeran Divide për shitjet më të forta të albumeve atë vit.

Rezultati premtues i strategjisë së Swift mund të rezonojë me disa muzikantë dhe të shtyjë motivet e tyre ekonomike për të shtyrë daljen e një albumi. Përpjekjet për të ngadalësuar pandeminë Covid-19 kanë detyruar konsumatorët e rastit të qëndrojnë në shtëpi dhe të llogariten më shumë me shpenzimet e tyre. Bizneset jothelbësore po mbyllen, me afro 250 dyqane rekordesh që mbyllin dyert e tyre vetëm në Sh.B.A. Disa ofrojnë shitje në internet si një alternativë, por me çështjet thelbësore si përparësi kryesore, koha e transportit mund të zvogëlohet për mallra jothelbësore. Kjo mund të dekurajojë konsumatorët nga blerja e regjistrimeve fizike.

Në këtë periudhë të ngadalësimit ekonomik, muzikantët përballen me dilemën se duhet të zgjedhin midis stimujve ekonomikë ose stimujve moral. Nëse ata zgjedhin të parën, ata do të përballen me rrezikun e goditjes së publikut. Fansat mund t’i shihnin vetëm si “për paratë”. Megjithatë, nëse ata zgjedhin këtë të fundit, ata do të duhet të sakrifikojnë qarkullimin premtues për përfitimin më të madh të shpërndarjes së rehatisë.

Disa muzikantë kanë zgjedhur të shkëmbejnë stimuj ekonomikë për nxitje morale. Dua Lipa publikoi albumin e saj të dytë në studio, “Future Nostalgia”, më 27 mars. Në një intervistë për BBC, ajo shpjegoi se ishte më mirë të vazhdohet me daljen sesa të shqetësoheni për strategjinë “perfekte”. “Doja t’iu jepja njerëzve lumturi në këtë kohë kur ata nuk duhet të mendojnë për atë që po ndodh dhe thjesht të dalin dhe të kërcejnë”.

The Strokes ndau një qëndrim të ngjashëm kur erdhi për publikimin e albumit të tyre të gjashtë në studio. Në një intervistë për Los Anxhelos Times, Julian Casablancas tha se pandemia nuk duket si një justifikim i duhur për ta hequr atë. Ai pranoi që grupi do të humbasë mundësinë për të promovuar, por ishte një kompromis që anëtarët e grupit ishin të gatshëm të rrezikonin. Vendimi për t’u lëshuar në mënyrë të qartë u shpërblye nga fakti që The Neë Abnormal është në rrugën e duhur për t’u bërë albumi numër 1 në Mbretërinë e Bashkuar.

Për muzikantët që janë më të rrezikuar, stimujt për negociata mund të jenë të tepërt për t’u trajtuar. Ata mund ta shmangin këtë stres duke lëshuar alternativisht 30-40 për qind të katalogut të albumeve të tyre. Shpërndarja e tyre gradualisht si individë do të ndihmojë në zgjerimin e parashikimit për daljen eventuale. Kjo do të çonte në shitje më të mirë të albumeve, veçanërisht pas lehtësisë me të cilën fansat mund të blejnë. Shitjet e biletave gjithashtu mund të rriten pasi albumet zakonisht trajtohen si udhëheqës humbës për të promovuar koncerte dhe turne.

HAIM po ndjek qasjen alternative dhe këngën e tij të fundit, “The Steps”, i publikuar në 30 mars, u transmetua 3.6 milion herë në Spotify. Ky numër është i barabartë me të ardhurat bruto nga 6.000 në 9,000 $ në honorare.

Në fund të fundit, vendimi për të nxjerrë një album varet nga mënyra se si muzikantët i shikojnë stimujt. Ata janë individë me preferenca të dallueshme dhe mungesa e veprimeve të nxitura nga stimulimet morale nuk i bën ata më pak njerëzorë. Taylor Swift, për shembull, preferon që muzika të shihet së pari si një art i çmuar. “Muzika është art dhe arti është i rëndësishëm dhe i rrallë. Më e rëndësishmja, gjërat e rralla janë të çmuara. Gjërat e vlefshme duhet të paguhen”, tha Swift në një artikull editorial për Wall Street Journal.

Për sa kohë që muzikantët pozicionohen si mbrojtës të artit, çdo vendim që ata marrin duhet të jetë i vlefshëm. Në fund të fundit, çdo biznes u nënshtrohet parimeve të zgjedhjes ekonomike.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë