Në një postim të komentuar në llogaritë e saj në mediat sociale janarin e kaluar, këngëtarja dhe kantautorja amerikane 25-vjeçare Chelsea Cutler foli hapur për vështirësitë e saj të fundit në përshtatjen me evolucionin e industrisë muzikore dhe mediave sociale.
“Është rraskapitëse të mendoj vazhdimisht se si ta kthej jetën time të përditshme në ‘përmbajtje’, veçanërisht duke ditur që ndihem më mirë mendërisht kur kaloj më pak kohë në telefon”, shkroi Cutler, duke shtuar se është gjithashtu rraskapitëse të tregohesh vazhdimisht nga kushdo që “kjo është e vetmja mënyrë efektive për të nxjerrë muzikë në treg tani”.
Deklarata e Cutler është një shembull i shenjave të ndryshme të shqetësimit dhe pakënaqësisë të shfaqur kohët e fundit nga disa yje të pop-it të angazhuar gjithnjë e më shpesh dhe intensivisht në promovimin e produktit të punës së tyre përmes mediave sociale, si dhe në kryerjen e punës së tyre në kuptimin e ngushtë: të bërit muzikë. Pakënaqësia ndihet akoma më shumë në një periudhë ku pasojat e pandemisë kanë zhvilluar më tej marketingun e muzikës përmes kanaleve, atyre online, të cilat për një kohë të gjatë mbetën të vetmet në dispozicion të muzikantëve për të pasur kontakt me audiencën e tyre në mungesë tw koncerteve.
Ky shqetësim ka bërë që disa gazeta dhe faqe të specializuara të flasin për djegien dixhitale ose rraskapitjen sociale, një fenomen që prek pjesërisht çdo profesion që përfshin përdorimin e mediave sociale për të promovuar “përmbajtjen”, por që, në një kuptim më specifik, ka të bëjë me ata muzikantë të rinj që përpiqen të kontaktojnë dhe të mbajnë një lidhje me një audiencë sa më të madhe. Diçka që, siç thekson “Guardian”, nuk ka të bëjë – ose të paktën jo në këtë masë – me profesionistë të tjerë të industrisë së argëtimit, si aktorët.
Në kontekstin e industrisë diskografike aktuale në të cilin drejtuesit e sektorit dhe menaxherët e muzikantëve priren të sugjerojnë që ata të përditësojnë shpesh profilet e tyre në Instagram, TikTok ose Twitter – janë mbi të gjitha muzikantët e rinj që nuk kanë të ardhura të mjaftueshme për të përballuar një vështirësi të caktuar.
Sikleti me kërkesën e vazhdueshme për të kënaqur kërkesën në rritje për përmbajtje në mediat sociale, megjithatë është ndarë kohët e fundit nga muzikantë të njohur, të zhanreve të ndryshme nga pop-i dhe me një audiencë të mesme. “Ti mendon për gjithçka në të njëjtën kohë, dhe është një mbingarkesë e ndyrë. Ka shumë për të bërë në muzikë. Shumë për të bërë vetëm për të qenë në gjendje të vazhdoj të bëj këngë”, tha reperi amerikan, Post Malone, për Billboard.
Disa muzikantë, duke e konsideruar praninë e tyre në rrjetet sociale një burim shqetësimi dhe ankthi më të madh se përfitimet e mundshme, kanë vendosur të fshijnë llogaritë e tyre ose të pezullojnë përditësimet e tyre. Në shkurt, duke iu referuar problemeve të saj të fundit të shëndetit mendor, këngëtarja dhe kantautorja britanike, Charli XCX njoftoi se ajo personalisht do të ndalonte përdorimin e llogarisë së saj në Twitter – e cila ka 3.6 milionë ndjekës – pasi mori shumë komente negative ndërsa promovonte albumin e saj më të fundit, Crash.
Një zgjedhje e ngjashme u bë në vitin 2019 nga ylli i popit amerikan, Billie Eilish, e cila më vonë e përshkroi atë si një nga vendimet më të mira të jetës së saj. “Ka kaq shumë gjëra që nuk mund t’i ndaloj, por të eliminoj Twitter-in, po që mundem”, tha ajo, duke pohuar se është shumë e shqetësuar për shëndetin e saj dhe se nuk ka nevojë të dijë të gjitha opinionet në atë rrjet social.
Disa analistë dhe ekspertë të industrisë pajtohen se në rrënjë të problemit është një tjetër e lidhur dukshëm me “demokratizimin e muzikës”, shkroi Wall Street Journal, dhe me problemin e modelit të biznesit të promovuar nga tregu i platformës.
Mediat sociale dhe platformat si Spotify sigurisht që kanë rritur sasinë e mjeteve në dispozicion të muzikantëve për të qenë në gjendje të publikojnë, shpërndajnë dhe promovojnë muzikë – madje edhe të kryejnë kërkime të tregut në mënyrë efikase – pa ndihmën e kompanive diskografike. Por arritja e një niveli të plotë suksesi duke bërë një jetë të qëndrueshme është bërë më e vështirë, për shkak të një teprice të muzikantëve dhe publikimeve – sipas Spotify, më shumë se 60,000 këngë të reja ngarkohen në platformë çdo ditë – gjë që priret, sipas ekspertëve, për të ushtruar presion në rënie mbi të ardhurat mesatare.
Sipas të dhënave të publikuara nga firma britanike e kërkimit të tregut Midia Research, në vitin 2020 numri i muzikantëve që publikojnë vetë – pesë milionë – u rrit me një të tretën krahasuar me një vit më parë. Por të ardhurat mesatare për muzikant, duke marrë parasysh të gjitha formatet përmes të cilave shitet muzika, u rritën me vetëm 2 për qind, duke e çuar këtë vlerë në 234 dollarë në vit. Një shifër që do të ishte gjithashtu dukshëm më e ulët nëse nuk do të ishte prania e disa mijëra muzikantëve të pavarur shumë të suksesshëm, të cilët fitojnë shumë më tepër se shumica dërrmuese e kolegëve të tyre.
Pasojë e kësaj situate është se disa muzikantë publikojnë këngë më shpesh, duke favorizuar sasinë mbi cilësinë, për t’u përpjekur të dallohen ose të parandalojnë zvogëlimin e numrit të dëgjuesve të tyre mujorë në një sektor gjithnjë e më konkurrues dhe “të fiksuar pas numrave”, shkroi Wall Street Journal. Presioni për muzikantët vjen nga detyrimi për t’u fokusuar jo vetëm në muzikë, por edhe në personazhet e tyre publike, përmes publikimit të vazhdueshëm të postimeve në mediat sociale për të ruajtur shikueshmërinë në platforma dhe për të tërhequr fansat që mund të dëgjonin muzikë në platformat online.
“Postimet në Myspace ose Facebook ishin një tjetër, por tani të bësh muzikë do të thotë të krijosh mallra për mediat sociale”, përmblodhi së fundmi Sara Quin nga dyshja kanadeze Indie Tegan dhe Sara, aktive që nga vitet ‘90. Quin shpjegoi gjithashtu se në rastin e tyre matjet në lidhje me praninë e tyre në internet lidhen drejtpërdrejt me “sa do të na paguajë një kompani diskografike për një album”.
Noah Kahan, një këngëtar dhe kantautor amerikan 25-vjeçar, tha për Wall Street Journal se nuk ka asnjë seancë regjistrimi apo takim me kompaninë diskografike – “dreq, as një telefonatë” – ku TikTok nuk përmendet. Ai tha se këshilla e ndarë me të nga ekspertët e industrisë është të bëjë një TikTok në ditë, me ose pa referenca në muzikë dhe se familjariteti me këtë platformë ka ndikuar në shkrimin e tij në një mënyrë “jashtëzakonisht shqetësuese”: tani ai fokusohet në më shumë vargje të shkurtra dhe kore tërheqëse sesa në pjesën tjetër të këngës, për shembull.
Edhe këngëtarja britanike Adele, një nga më të famshmet dhe më të suksesshmet e dhjetë viteve të fundit, së fundi në një intervistë me drejtuesen e radios Zane Lowe tha se kishte marrë disa herë sugjerimin nga rrethi i saj, nga ajo nuk është e ndarë dhe e padëshiruar, për të krijuar muzikë për TikTok, në mënyrë që të “sigurohet që 14-vjeçarët të dinë se kush jeni”.
Edhe për muzikantët që vendosin të heqin dorë nga rrjetet sociale ose ta përdorin atë shumë të kufizuar, tha këngëtarja 33-vjeçare amerikane, Maggie Rose, ka ende presione indirekte. “Ne shpesh e gjejmë veten përballë një mentaliteti ‘mendoj se nuk e dëshiron aq shumë’ nga njerëzit e tjerë në industrinë tonë, gjë që është çmenduri”, tha Rose, duke iu referuar insinuatave sipas të cilave preferimi i mirëqenies mendore mbi promovimin e dikujt në rrjetet sociale është një tregues i mungesës së përgjithshme të interesit për karrierën.
Këngëtarja armene, Tamar Kaprelian, e cila u bë e njohur në vitin 2008 pasi fitoi një konkurs kopertinash të organizuar nga grupi amerikan OneRepublic, është bashkëthemeluesja dhe CEO e Nvak Collective, një kompani e pavarur diskografike e angazhuar për të promovuar punën e muzikantëve të rinj në tregjet në zhvillim si Azinë Perëndimore, Lindjen e Mesme dhe Afrikën Veriore dhe Lindore.
Në Wall Street Journal, Kaprelian tha se kompania e tij përpiqet t’u japë përparësi mirëqenies dhe shëndetit të artistëve. Ashtu siç ndodhi me një rast depresioni të këngëtares libaneze Talia Lahoud, në disa raste Nvak Collective përballon kostot e psikoterapisë ose shërbimeve të tjera të dobishme për trajtimin. Lahoud mori një muaj pushim përpara se të rifillonte shkrimin dhe regjistrimin e këngëve dhe Nvak shtyu publikimin e planifikuar të albumit.
Darren Hemmings, një menaxher britanik i marketingut që punon me grupe të tilla si Run the Jewels dhe Wolf Alice, i tha Guardian se ai shpesh inkurajon muzikantët të zhvillojnë dhe rrisin komunitetet e fansave në shërbime dhe kanale alternative në platformat sociale.
Marrë nga Il Post, përshtati në shqip Gazeta Si
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.