Teknologji dhe Inovacion

TikTok është kompani kineze, por pse nuk ka ekzistuar kurrë në Kinë?

TikTok po lufton për të qëndruar në Shtetet e Bashkuara ndërsa rritet presioni në Uashington për të ndaluar aplikacionin nëse pronarët e tij kinezë nuk e shesin kompaninë.

Por platforma jashtëzakonisht e popullarizuar në të gjithë botën, nuk është e aksesueshme në Kinë. Në fakt, nuk ka ekzistuar kurrë atje. Në vend të kësaj, ekziston një version tjetër i TikTok, një aplikacion i quajtur Douyin.

Të dyja janë në pronësi të kompanisë mëmë në Pekin, ByteDance, por Douyin u lançua përpara TikTok dhe u bë një rrjet social viral në Kinë. Algoritmi i tij i fuqishëm u bë themeli për TikTok dhe është çelësi i suksesit të tij global.

Por të dyja platformat, të ngjashme në pamje të parë, “luajnë” me rregulla krejtësisht të ndryshme.

Douyin ka 600 milionë përdorues në ditë. Ashtu si TikTok, është një aplikacion video me formë të shkurtër.

I lançuar në vitin 2016, Douyin ishte aplikacioni kryesor i të ardhurave për ByteDance vite përpara TikTok.

ByteDance u themelua nga Zhang Yiming, një ish-punonjës i Microsoft-it, dhe fillimisht u bë i njohur për aplikacionin e tij të lajmeve Jinri Toutiao ose "Titujt e sotëm", i cili debutoi në 2012 menjëherë pas themelimit të kompanisë.

Më pas, në vitin 2017, kompania e teknologjisë bleu një startup video në SHBA dhe publikoi TikTok si versionin jashtë shtetit të Douyin. Ajo bleu gjithashtu aplikacionin e njohur musical.ly dhe i zhvendosi ata përdorues në TikTok në 2018.

Popullariteti i aplikacionit që atëherë është bërë global. Në vitin 2021, TikTok arriti më shumë se 1 miliard përdorues aktivë mujorë në mbarë botën.

TikTok dhe Douyin duken të ngjashme, por kur përdoruesit ndezin kamerat e tyre, ndryshimi bëhet i qartë: Douyin ka një filtër bukurie automatike, i cili pastron lëkurën dhe shpesh ndryshon formën e fytyrës së një personi.

Ndërsa TikTok gjithashtu ka filtra bukurie, përdoruesit mund t'i zgjedhin ato kur filmojnë. Ato nuk nisen automatikisht.

Një tjetër ndryshim i madh midis TikTok dhe Douyin është tregu masiv i blerjeve në internet të Kinës.

Transmetimi i drejtpërdrejtë i shitjeve të produkteve është një industri shumë miliardë dollarëshe në Kinë dhe iu dha një shtysë e madhe gjatë pandemisë.

Që nga qershori i vitit të kaluar, kishte më shumë se 460 milionë përdorues të tregtisë elektronike.

Gjithashtu, Kina ka një nga regjimet më të rrepta të censurës në botë dhe Douyin duhet të ndjekë rregullat.

Vëzhguesit e internetit shpesh bllokojnë informacione të ndjeshme politikisht.

Kur CNN kontrolloi "Tiananmen 1989" në Douyin, asgjë nuk doli.

Masakra e Tiananmenit, në të cilën trupat kineze goditën brutalisht protestuesit pro-demokracisë në Pekin, është fshirë nga librat e historisë së Kinës. Çdo diskutim i ngjarjes është rreptësisht i censuruar dhe i kontrolluar.

Kur CNN kërkoi të njëjtën frazë në TikTok, ai dha shumë rezultate, duke përfshirë videot e përdoruesve që flisnin për atë që ndodhi.

“Është kaq interesante të shohësh këtë kontradiktë në këtë kompani të vetme”, tha Duncan Clark, një nga themeluesit e Douyin.

Një tjetër ndryshim kryesor: Douyin mban një linjë shumë më të rreptë ndaj përdoruesve të rinj.

Përdoruesit nën 14 vjeç mund të kenë qasje vetëm në përmbajtje të sigurt për fëmijët dhe ta përdorin aplikacionin vetëm për 40 minuta në ditë. Ata nuk mund ta përdorin aplikacionin nga ora 22:00 deri në 06:00.

Për vite me radhë, Kina është përpjekur të frenojë varësinë nga lojërat dhe zakone të tjera të pashëndetshme në internet.

TikTok ndërmori disa hapa të ngjashëm në fillim të këtij muaji, duke njoftuar se çdo përdorues nën 18 vjeç së shpejti do t'i ketë llogaritë të paracaktuara në një kufi ditor të kohës para ekranit prej një ore, megjithëse përdoruesit adoleshentë do të jenë në gjendje ta çaktivizojnë këtë cilësim të ri të paracaktuar.

TikTok mbetet jashtëzakonisht popullor në Shtetet e Bashkuara, me më shumë se 150 milionë përdorues mujorë, pothuajse gjysma e popullsisë së vendit dhe një përdorim të ngjashëm ka kudo në botë.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë