Nga Gazeta Si - Muzika që shoqëron titujt e hapjes së serialit të ri Disney+ “The Good Mothers” është një ninullë në dialektin kalabrez.
Është një mesazh i errët dhe i fshehur nga një nënë për fëmijën e saj para gjumit. Shërben si një kujtesë se bota është një vend i rrezikshëm dhe familja juaj nuk janë gjithmonë njerëzit që do t’ju mbrojnë. Ndonjëherë, janë ata që e bëjnë atë të pasigurt.
Kontributi i fundit i Disney-t në zhanrin mafioz, një serial dramë televizive me gjashtë episode, bazohet në një libër të gazetarit britanik, Alex Perry. Është një shtesë e mirëpritur dhe freskuese e debatit për rolin delikat që luajnë gratë në mafien italiane.
Mafia italiane përfshin organizata të çuditshme, magjepsëse. Ato kombinojnë të dyja aktivitetet kriminale shumë të sofistikuara, moderne dhe mashtrimet e pastrimit të parave me vlerat dhe kodet e brendshme tradicionale që diktojnë sjelljen për anëtarët.
Seriali trajton në mënyrë specifike fatet e tri nënave të reja të “Ndrangheta”-s famëkeqe kalabreze, një mafie e dhunshme që është ngulitur thellë në komunitetin lokal dhe ka shtrirje ndërkombëtare. Ajo përbëhet nga më shumë se 160 klane të pavarura, që ekzistojnë në të gjithë Kalabrinë brenda një strukture hierarkike. Secila sillet rreth familjeve me lidhje të ngushta gjaku.
Gratë në mafien italiane
Një nga aspektet novatore të “The Good Mothers” është se është përshtatur si një histori se si feminizmi ishte çelësi për rrëzimin e mafies më të fuqishme të Europës. Dhe është me të vërtetë një kontribut i rëndësishëm për të kuptuarit tonë të mafias italiane pjesërisht sepse është një histori për gratë, gjë që është e rrallë.
Është tepër e vështirë të hulumtosh rolet që luajnë gratë në grupet kriminale, sepse pothuajse nuk ka ndonjë informacion në dispozicion. Kur të dhënat ekzistojnë, ato priren të adoptojnë “një vështrim mashkullor”. Shumica e burimeve gjyqësore ose policore janë mbledhur nga burrat duke përdorur vlerat e tyre mashkullore dhe supozimet gjinore, të cilat ngjyrosin përshkrimin e grave të përfshira (dhe në mënyrë të pashmangshme do të përshkojnë narrativat e atyre që i përdorin ato).
Kur hetohen mafiozët, ka një tendencë për t’u fokusuar në elementët e operacioneve me në qendër mashkullin - udhëheqjen, dhunën dhe biznesin. Gratë i përshkruajnë ose si viktima të krimit ose si shtesa të parëndësishme.
“The Good Mothers” i vendos gratë në qendër të veprimit. Këtu është një rrëfim i detajuar i grave mafioze kalabreze që u rebeluan kundër sistemit patriarkal, shtypës dhe të dhunshëm mafioz, duke vendosur të bashkëpunojnë me shtetin për të ekspozuar punën e brendshme perverse të klaneve të tyre.
Ne shohim historitë traumatike dhe të dhimbshme të jetës së grave të vërteta - Lea Garofalo, Giuseppina Pesce dhe Maria Concetta Cacciola.
Tema kryesore e dëshmive të tyre është seksizmi, mizogjinia dhe makizmi që mbështet kuadrin patriarkal të “Ndrangheta”-s. Dinamika gjinore, kontradiktat dhe marrëdhëniet e pushtetit bazohen në vlera të tilla si familja, nderi, omertà (një kod heshtjeje), respekti, dhuna dhe hakmarrja.
Historia rrëqethëse e Cacciola-s ilustron se si mafia e shfrytëzoi dashurinë e saj për fëmijët e saj për ta detyruar atë të largohej nga programi i mbrojtjes së dëshmitarëve. Ajo më pas supozohet se kreu vetëvrasje duke pirë acid në gusht 2011, një histori që askush nuk e beson. Jeta e saj përfaqëson dilemat dhe vështirësitë e shumta të përfshira në përpjekjen për të nxjerrë veten nga bota e krimit të dhunshëm.
Rrëfimi i guximshëm i Pesce shton kompleksitetin duke theksuar mënyrën se si gratë e mafias mund të kenë pushtet - seksualisht, kriminalisht, emocionalisht dhe nga ana sociale. Pesce mori pjesë në aktivitetet kriminale të klanit të saj, ishte e hapur dhe kishte një lidhje kur burri i saj ishte në burg.
Personazhi Anna Colace (që përfaqëson gjyqtaren e jetës reale Alessandra Cereti) është një tjetër heroinë. Ajo është prokurorja e guximshme antimafia që merr përsipër turmën duke i kthyer anëtarët dhe të afërmit në dëshmitarë të shtetit. Nëpërmjet hetimeve të saj, ajo kupton fuqinë e grave kalabreze dhe se si dëshira e tyre për t’u rebeluar mund të bëhet një forcë për luftën kundër mafies.
Nënat e humbura
“The Good Mothers” është një përpjekje e vërtetë për t’i shpjeguar një auditori ndërkombëtar se si këto gra dhe nëna të jetës reale u përpoqën të çliroheshin nga kontrolli shtrëngues i sistemit patriarkal mafioz kalabrez. Vendimi i tyre u bë një moment historik që detyroi një ndryshim në të menduarit rreth “Ndrangheta”-s. Mësuam se struktura e familjes, nënat dhe fëmijët janë kyçe.
Fatkeqësisht, dekada pas ngjarjeve që përshkruan ky serial, “Ndrangheta nuk ka vdekur”. Ndoshta, ende na mungon një pjesë e enigmës. “The Good Mothers” humbën një mundësi për të denoncuar, nxjerrë në pah dhe analizuar rolin e vetë nënave si Garofalo, Pesce dhe Cacciola, të cilat miratuan vlerat patriarkale të sistemit mafioz të dhunshëm, duke manipuluar këto vajza të reja dhe duke u përpjekur t’i ndalojnë ato të rebelohen.
Ky serial tregon vetëm një pjesë të historisë sepse bazohet në një libër që ishte në vetvete një rindërtim hetimesh dhe intervistash gjyqësore. Prandaj mbetet një vështrim mashkullor.
Ndërsa ka nuanca, gratë ende përshkruhen kryesisht si viktima të patriarkatit mashkullor mafioz. Mungojnë diskutimet për viktimat meshkuj të Ndrangheta-s ose matriarkët e fuqishëm dhe të vendosur që përforcojnë strukturat që lejojnë ‘Ndrangheta’-n të lulëzojë.
Në libër dhe rrjedhimisht në serial, kontrolli shtrëngues i mafias portretizohet shumë shpesh si mashkullor, kur për ta kuptuar plotësisht, duhet të përfshijmë edhe gratë e tjera që mbeten në hije. Janë këto gra që janë themeli i ‘Ndrangheta’-s dhe që nuk duhen anashkaluar. Shtypja mafioze nuk është vetëm mashkullore, por edhe femërore. Thelbi i ‘Ndrangheta’ nuk janë vetëm nënat e mira, por të gjitha nënat. /The Conversation/
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.