Filma

Teoritë e fansave po ndryshojnë serialet televizive

Nga Gazeta Si – Dan Erickson, krijuesi i serialit enigmatik televiziv Scissione, i lançuar në shkurt, ishte këshilluar të mos shkruante në Reddit, një faqe që është pak forum dhe pak rrjet social që pret biseda për tema të ndryshme, duke përfshirë serialet televizive. “Për rreth gjashtë minuta arrita të rezistoja, por më pas hyra në Reddit çdo ditë: është varësi”. Duke iu referuar përdoruesve të Reddit, Erickson, i cili si krijues i serialit ka vendosur komplotin dhe të gjitha peripecitë, kishte shtuar: “ndonjëherë ata kanë ide më të mira se të miat”.

Për ata që mendojnë, shkruajnë dhe shpërndajnë serialet, përdoruesit që në internet përpiqen – shpesh ia dalin mbanë – të hipotezojnë dhe parashikojnë se ku dhe si do të shkojë historia, përfaqësojnë shumë gjëra: një mundësi për të siguruar që seriali të diskutohet dhe shikohet dhe një stimul për të bërë më mirë, por edhe, nga këndvështrime të tjera, një rrezik.

Në fakt ekziston rreziku real që një serial të shkatërrohet nga përdoruesit, të cilët demaskojnë evolucionet e tij përpara afatit dhe ekziston gjithashtu mundësia që, për t’u siguruar që kjo të mos ndodhë, autorët të përfundojnë duke bërë seriale shumë hermetike dhe shpesh të pakapshme.

Teoritë e fansave dhe hipotezat e spektatorëve, të cilët janë shumë të apasionuar pas një filmi apo seriali, janë përhapur prej disa kohësh, por janë bërë aktuale vetëm falë internetit, i cili ka lejuar shumë njerëz të bashkëpunojnë në analizën dhe përpunimin e të gjitha llojeve të teorisë.

Duke folur për teoricienët në internet, gazetarja Shirley Li shkroi në Atlantic se “ata janë fansa që shkëputin skena në kërkim të gjurmëve, dëgjojnë dialogë me vëmendjen e një agjenti të fshehtë” dhe se mbi të gjitha janë njerëz që “thjesht duan të shikojnë diçka, duan të kenë fuqinë për ta zgjidhur atë”.

Seriali i parë ku teoritë e fansave u shfaqën më intensivisht ishte ‘Lost’, i cili u transmetua midis 2004 dhe 2010, periudhë në të cilën u themeluan dhe filluan të përhapen rrjetet sociale si Facebook dhe Reddit. Këto teori – shpesh të marra, të ripunuara apo edhe të propozuara drejtpërdrejt nga faqe të rëndësishme – pjesërisht e bënë pasurinë e serialit, i cili për shkak të komenteve të fansave u zbërthye dhe u interpretua shumë mirë.

Kur shumë nga këto teori u shpërfillën dukshëm, ankesat erdhën nga ata që kishin parashikuar një fund tjetër. Bashkë-krijuesit të serialit Damon Lindelof nuk i pëlqeu fare. Ai u largua nga Twitter dhe foli për “obsesionin e dëmshëm” për t’u përballur me teoritë e shumta të fansave.

Seriali Westworld

Që prej “Lost”, disa seriale të tjera kanë tërhequr vëmendjen e atyre që bëjnë hipoteza dhe teori në internet. Disa sajte, në vend të komenteve, janë të dedikuara, episod pas episodi, për të mbledhur dhe ndonjëherë përpunuar drejtpërdrejt hamendësime dhe supozime rreth evolucionit të serialeve të caktuara, veçanërisht atyre serialeve që – përpara Netflix-it – dilnin rregullisht javore. Kjo ndodhi edhe me Game of Thrones, me Westworld dhe, së fundmi, me Stranger Things.

Në disa raste, përhapja e teorive në internet u ka sjellë të mira serialeve, duke rritur interesin dhe duke i vendosur qëllimisht shikuesit në pozitën që duhet të bashkëpunojnë për të zhvilluar teori, ose të paktën të jenë të përditësuar me ato të zhvilluara nga të tjerët, në mënyrë që të përmirësohet dhe më pas të shijohet seriali në një nivel më të thellë. Kështu ndodhi pjesërisht, të paktën në sezonet e para, me Ëestëorld, një serial plot enigma dhe mistere, për të cilat as vetë protagonistët shpesh nuk janë në dijeni.

“Ëestëorld” – i cili në sezonin e tij të parë është vendosur në një park tematik “Old West” i populluar nga robotë antropomorfikë që rebelohen kundër njerëzve – është kritikuar nga disa si tepër i çuditshëm dhe nga të tjerët sepse Reddit kuptoi shumë nga ajo që duhej kuptuar.

Megjithatë, në të njëjtën kohë, seriali u vlerësua gjithashtu për aftësinë e tij për të stimuluar arsyetimin dhe për strukturimin e tij në atë mënyrë që (madje edhe përmes të dhënave dhe detajeve të nxjerra jashtë serialit, për shembull në faqet e lidhura me të) shikuesit mund të zgjidhnin enigma të caktuara edhe para protagonistëve: “përdredhjet dhe peripecitë shërbejnë për të goditur personazhet e Ëestëorld”, shkroi Vox.

Seriali Mr. Robot

Për serialin Mr. Robot, shumë shikues e gjetën veten duke parë disa episode, duke konfirmuar gradualisht se teoria e tyre ishte e saktë. Kjo teori u përhap ndërsa episodet e ardhshme ishin ende në xhirime.

Kohët e fundit, për këtë lloj konkurrence mes skenaristëve dhe teoricienëve është folur për serialin “Jelloëjackets”, të cilin shumë e kanë lidhur me “Lost”, dhe aq më tepër për “Scissione”, seriali i Erickson për një grup punonjësish kujtesa e të cilëve është e ndarë: kur janë në punë, ata nuk mbajnë mend asgjë nga jeta jashtë punës, dhe anasjelltas.

Duke folur për rrotullimet e tij të shpeshta në kanalin Reddit të “Scissione”, Erickson tha për “Atlantic” se ai reagoi me njëfarë ankthi se, duke interpretuar saktë një fjali të vetme që ai e kishte gjykuar si të parëndësishme, disa shikues kishin zbuluar paraprakisht identitetin e një personazhi. “Mendoj se nuk duhet ta kishim vendosur atë fjali, ose se duhej ta kishim bërë atë detaj edhe më të errët”.

Gjithashtu në “Atlantic”, Jonathan Lisco, një nga skenaristët e “Yelloëjackets” tha se tani, për një serial si ky, është “e pashmangshme” që gjatë shkrimit të episodeve të reja të përfundojmë duke folur për teoritë e fansave, që ndodh që teoritë e caktuara të bëhen një pikënisje për kthesa të caktuara të komplotit dhe se ky “pjalmim i kryqëzuar” midis spektatorëve dhe skenaristëve mund të bëjë mirë, por edhe “rrëmujë”.

Të duash të shohësh pozitivisht, prania dhe rëndësia e këtyre teorive krijon spektatorë më pasionantë dhe kompetentë sesa mekanizma serialë, gjë që si pasojë çon në zgjedhje më pak dembele dhe gjithnjë e më intriguese dhe origjinale të skenarit.

Megjithatë, duhet të kihet parasysh se, me gjithë suksesin relativ të faqeve, forumeve, reddit, artikujve, kanaleve në YouTube dhe podkasteve të dedikuara për zbërthimin e serialeve të caktuara (si dhe sagave, serialeve dhe universeve të ndryshme kinematografike), në shumë raste shumicën e shikuesve të një seriali ai thjesht e shikon, ndoshta duke e diskutuar me miqtë ose familjen, por pa shkuar as të lexojë teoritë e bëra nga të tjerët. Është një gjë të zgjidhësh një enigmë në një mijë, në internet; tjetër gjë është të përpiqeni ta bëni vetë nga divani në shtëpi.

Por edhe përpjekja për të kënaqur disa mijëra përdorues në Reddit rrezikon të ngatërrojë shumë shikues të tjerë që thjesht donin të argëtoheshin, një orë në javë, nga një seri, pa u futur në shumë enigma komplekse për të zgjidhur.

Vështirësia, për ata që mendojnë dhe shkruajnë seriale televizive, qëndron në ekuilibrin e brishtë midis nevojave të ndryshme të llojeve të ndryshme të shikuesve, dhe në detyrimin për të qenë të përditësuar dhe të informuar rreth teorive, apo për të qenë të lirë nga ndikimet e tepërta. Erickson, i cili aktualisht është duke punuar në sezonin e dytë të “Scissione”, kishte thënë se në një moment i ishte dashur të largohej edhe nga Reddit, “sepse mund të jetë kundërproduktive të keni të gjitha ato thashetheme që të gumëzhinin në kokën tuaj, sado interesante që mund të jenë”.

Megjithatë, nuk thuhet se çdo serial duhet të jetë gjithmonë një enigmë për t’u eksploruar, një enigmë për t’u zgjidhur ose një mister për t’u zbuluar. “Ata shpesh kanë këto teori makiaveliste për dikë që luan lojën e trefishtë kundër dikujt tjetër”, tha Tony Roche duke folur për sezonin e tretë të Succession, ku ai është producent ekzekutiv: “por shumë herë njerëzit na bëjnë më të zgjuar se sa jemi në realitet”.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë