Danimarka ka njoftuar një propozim të ri për të aplikuar "taksën e gjelbër" për të gjitha fluturimet në një përpjekje për të financuar një tranzicion të qëndrueshëm të energjisë për udhëtimet e saj të brendshme ajrore.
I publikuar të enjten, plani nga vendi skandinav do t'i tarifojë pasagjerët (në korona daneze) rreth 9 dollarë për fluturimet brenda Evropës, 35 dollarë për fluturimet në distanca të mesme dhe 56 dollarë për fluturimet në distanca të gjata deri në vitin 2030.
Plani do të hyjë në fuqi duke filluar nga viti 2025.
Gjysma e të ardhurave nga "taksa e gjelbër" - e cila pritet të sjellë rreth 1.2 miliardë korona - do të përdoret për të mbështetur një tranzicion që të gjitha fluturimet e brendshme të përdorin 100 për qind karburante të qëndrueshme deri në vitin 2030. (Vendi planifikon të ketë të parën Rruga e fluturimit të brendshëm me karburant tërësisht të gjelbër në vitin 2025)
Një pjesë tjetër e të ardhurave do të mbështeste rritjen e pensioneve për të moshuarit.
"Fluturimi dëmton klimën, prandaj ne duhet të pajisim sektorin tonë të fluturimit me krahë të gjelbër," tha në një deklaratë ministri i Danimarkës për Klimën, Energjinë dhe Shërbimet, Lars Aagaard.
“Sektori i fluturimeve në Danimarkë duhet – si të gjithë sektorët e tjerë – të ulë gjurmët e tij të karbonit dhe të ketë një të ardhme të gjelbër. Ne do ta krijojmë atë ndryshim dhe do t'i bëjmë fluturimet e gjelbra pjesë e realitetit tonë”
Në nivel global, industria e aviacionit përbënte 2 për qind të të gjitha emetimeve të CO2 të lidhura me energjinë në vitin 2022, sipas Agjencisë Ndërkombëtare të Energjisë.
Para pandemisë, ky numër ishte edhe më i lartë.
Një studim i vitit 2020 nga Administrata Kombëtare Oqeanike dhe Atmosferike mbi industrinë e aviacionit zbuloi se "udhëtimi dhe transporti ajror global janë përgjegjës për 3.5 për qind të të gjithë nxitësve të ndryshimeve klimatike nga aktivitetet njerëzore".
Disa vlerësime shohin që pjesa e aviacionit në emetimet globale të karbonit do të rritet në 22 për qind deri në vitin 2050.
Masa e qeverisë daneze ndjek politika të ngjashme kudo në Evropë që synojnë të kufizojnë efektet negative klimatike të udhëtimit ajror.
Në fillim të këtij viti, qeveria e Holandës trefishoi taksën e pasagjerëve për udhëtimet ajrore në një tjetër përpjekje për të frenuar emetimet e karbonit.
Dhe në fillim të kësaj vere, Franca u bë vendi i parë në botë që miratoi një ndalim ligjor për çdo fluturim vendas me distanca të shkurtra midis vendeve ku ekziston një alternativë tjetër psh treni dhe ku udhëtimi me tren është më pak se 2 orë e gjysmë.
Iniciativat për të ndaluar ose mundësuar më pak udhëtime ajrore janë përgjithësisht më të njohura në Evropë sesa në SHBA, ku mungesa e iniciativës së qeverisë dhe infrastruktura alternative e udhëtimit me shpejtësi të lartë, si trenat, ka një veprim të kufizuar.
Vitet e fundit është parë gjithashtu një lëvizje ndërkombëtare në rritje e shkencëtarëve, profesionistëve dhe konsumatorëve që mbrojnë më pak udhëtime ajrore, disa prej të cilëve kanë shkuar deri në ndalimin përfundimtar të udhëtimeve me aeroplan.
Për shembull, We Stay on the Ground, një grup me bazë në Suedi, kishte 26,000 njerëz të regjistruar për fushatën e tij "pa fluturim" në vitin 2020.
Edhe në Shtetet e Bashkuara, shkencëtari i të dhënave të NASA-s Peter Kalmus filloi No Fly Climate Sci, një grup i organizuar i "shkencëtarëve, akademikëve dhe përfaqësuesve nga publiku që ose nuk fluturojnë ose fluturojnë më pak" në mënyrë që të reduktojnë karbonin dhe të kufizojnë kontributin e tyre në ndryshimet klimatike.
Faqja e internetit filloi në vitin 2017 dhe që atëherë është rritur duke përfshirë disa dhjetëra hyrje nga e gjithë bota.
Pavarësisht disa mbështetësve të zëshëm dhe përpjekjeve publike me shikueshmëri të lartë - si udhëtimi i Greta Thunberg përtej Atlantikut përmes varkës me vela me shpejtësi të lartë - lëvizja për më pak udhëtime fluturimi nuk ka arritur të jetë qëllim kryesor.
Megjithatë, qeveritë, veçanërisht në Evropë, kanë ndërmarrë hapa të qartë për të rregulluar ndikimet klimatike të industrisë së aviacionit, si nëpërmjet politikave si taksa e propozuar e Danimarkës, ashtu edhe duke goditur linjat ajrore "gjelbëruese" që keqinterpretojnë praktikat e tyre të qëndrueshmërisë.
Ky propozim është pak më shumë se greenwash që në fund do të nxisë rritjen e industrisë. Taksa është shumë e vogël për uljen e kërkesës dhe shumica e saj do të gëlltitet nga industria, "tha Magdalena Heuwieser, bashkëthemeluese e rrjetit Stay Grounded, në një email.
Heuwieser tha se Danimarka ka mjaft lidhje hekurudhore për të ndaluar të gjitha fluturimet e brendshme. "Ky plan do të ishte shumë më i qëndrueshëm, pasi fluturimi është gjithmonë më intensiv sa i përket energjisë, pavarësisht se cila teknologji mund të dalë në të ardhmen"
Marrë nga: washingtonpost Përshtati në shqip: Gazetasi.al
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.