Biznes

Tarifat e Trump/ Halloween këtë vit do të jetë më pak ‘i frikshëm’

Magazina e Chris Zephro, pronar i kompanisë “Trick or Trick” është plot zbukurime të frikshme, por ajo që po ndodh me paratë e tij, është akoma më tmerruese, që prej vendosjes së tarifave nga Trump.

Kompania e tij merret me prodhimin dhe importimin e zbukurimeve që përdoren për Halloween, kostume, maska e të tjerë dhe 35% e tyre shiten nëpër botë. Deri më tani kostot e tij vetëm nga tarifat janë rritur me 800 mijë dollarë. Produktet e tij kanë të gjitha, të paktën një pjesë, të prodhuar diku tjetër, zakonisht në Kinë.

Kostot e detyruan Zephro të hiqte nga puna 15 punonjës në një ditë që ai e quan më të keqen “në jetën e tij”.

“Ata janë miqtë e mi. I njof familjet dhe shpresoj t’i marr sërish në punës. Në fund të ditës, biznesi ose mbijeton ose vdes dhe njoh shumë që kanë vdekur”, tha ai.

Chris Zephro

Presidenti Donald Trump rriti tarifat për shumicën e mallrave kineze nga rreth 20% në 145% në prill, përpara se ta ulte normën në 30% në maj. Shumë porosi prodhimi u ndërprenë në prill pasi importuesit vendosën se do të ishte shumë e kushtueshme për t’i sjellë ato në SHBA për sezonin e Halloween.

Si rezultat, inventari i Halloween-it të këtij viti do të jetë më i ngushtë dhe gjërat do të kushtojnë më shumë. Blerësit e Halloween mund të presin të shpenzojnë një rekord prej 114.45 dollarë për person këtë sezon, sipas Federatës Kombëtare të Shitjes me Pakicë (NRF), 11 dollarë më shumë se vitin e kaluar.

Administrata Trump i tha CNN se prosperiteti i vërtetë janë “punë të mira” dhe “industri në lulëzim”, jo “importe të lira kineze”.

“Presidenti Trump u zotua të përdorë tarifat për të barazuar pikët e lojës, për të trajtuar kontrabandën e fentanilit dhe për të rivendosur madhështinë amerikane”, tha në një deklaratë zëdhënësi i Shtëpisë së Bardhë Kush Desai. “Rritja e pagave reale, marrëveshjet historike tregtare dhe triliona në angazhimet e investimeve për të bërë dhe punësuar në Amerikë dëshmojnë se axhenda e Presidentit Trump, Amerika e Para, po shpërblen popullin amerikan në forma më të rëndësishme.”

Zephro, megjithatë, tha se politikat e Trumpit dëmtojnë bizneset amerikane si të tijat.

“Do të doja të kisha një bisedë me dyer të mbyllura me Trump, sepse ai nuk është një idiot. Ai ka mbaruar shkollën e biznesit si unë,” tha ai. “Kjo është Ekonomia 101. Tarifat paguhen nga importuesit.”

Shmangia e goditjes

Reyna Hernandez është duke kërkuar një kostum për djalin e saj gjashtëvjeçar, i cili dëshiron të vishet si Carl nga “The Ëalking Dead” për Halloween. Ajo gjeti një kapelë të përshtatshme në Phantom Halloween në Northridge, Kaliforni, por kushtonte 30 dollarë.

“Është thjesht qesharake. Ne nuk mund ta përballojmë këtë. Për shembull, shumë njerëz nuk do të jenë në gjendje të përballojnë një kostum këtë vit,” tha Hernandez, e cila po i blen pjesët një nga një për të shpërndarë koston.

Një sondazh i NRF zbuloi se 79% e blerësve të Halloween presin të paguajnë çmime më të larta këtë vit për shkak të tarifave. Importuesit si Zephro thithin një pjesë të kostos fillestare – ai tha se merr 60% deri në 70% – me pjesën tjetër të kaluar te klientët e tij me pakicë, si Ryan Goldman i Phantom Halloween. Goldman atëherë duhet të vendosë se sa do të paguajë klientë si Hernandez.

“Ideja është të mbajmë sa më shumë çmime që të mundemi, duke e ditur se për shkak të tarifave, gjërat do të rriten,” tha Goldman. “Por ne nuk duam që (çmimet më të larta) të jenë 100% në të gjithë bordin. Kjo nuk është e drejtë.”

Kostumet ka të ngjarë t’u kushtojnë klientëve 5-10 dollarë më shumë këtë vit, tha Goldman. Ai tha se po përpiqet të mbajë të njëjtë çmimin e kostumeve të fëmijëve, ndërsa rrit çmimin e kostumeve të të rriturve.

Çmimet për artikujt e prodhuar jashtë Kinës, megjithatë, mund të mos kenë një rritje të madhe të çmimeve, nëse fare. Për shembull, Zephro përdor një fabrikë meksikane për të prodhuar maskat e tij të lateksit, të cilat aktualisht nuk janë subjekt i tarifave pasi ato bien nën një marrëveshje të mëparshme tregtare. Goldman tha se disa produktekozmetike do të qëndrojnë me të njëjtin çmim sepse janë bërë në Vietnam, Indi ose Britani të Madhe.

Por të dy vendosën që disa pjesë nuk ia vlen të shiten këtë vit për shkak të kostove të importit. Dyqanet nuk po porosisin më dekore të mëdha dhe të detajuara.

Horror për bizneset e vogla

Edhe pa rritje çmimesh, tarifat po dëmtojnë industrinë e Halloween-it.

Shoqata e Halloween dhe Kostumeve i tha CNN në një email se situata ka shkaktuar shqetësim të madh veçanërisht për “prodhuesit më të vegjël të cilëve u mungon shkalla për të zbutur presionet e kostos ose për të zhvendosur operacionet brenda vendit. Barrierat për ripërtëritjen e prodhimit janë thelbësore, duke filluar nga kostot e infrastrukturës dhe ngarkesat rregullatore deri te disponueshmëria e lëndës së parë”.

Zephro tha se bizneset e vogla dhe të mesme si ai varen nga fabrikat që janë kryesisht jashtë shtetit, sepse rregulloret dhe taksat e bëjnë prodhimin në SHBA të vështirë.

 “Nëse vërtet dëshironi që prodhimi të kthehet këtu, duhet të shikoni pse u largua prodhimi dhe të filloni atje,” tha ai. “Dhe më pas stimuloni kompanitë që të prodhojnë, jo i penalizoni për përdorimin e fabrikave që nuk ekzistojnë më këtu.”

Goldman, familja e të cilit filloi Phantom Halloween në vitet 1980, ka parë të gjitha llojet e forcave të jashtme që godasin biznesin gjatë dekadave, nga recesionet tek fatkeqësitë natyrore e deri te Covid-19. Vetëm këtë vit pati zjarre dhe më pas tarifa, ashtu siç mendonte se inflacioni ishte pas tij.

“Rezulton se gjërat po kushtojnë pak më shumë,” tha ai.

Pra, gjithçka që Goldman mund të bëjë këtë Halloween është të përpiqet të mbajë rritjen e kostos sa më të vogël për klientët e tij.

“Unë nuk jam aq politik, kështu që ne thjesht po merremi me pasojat e saj. Pasojat nuk janë të bukura sepse do të krijojnë një goditje financiare për shumë familje,” tha ai.

Burimi:CNN/Gazetasi.al


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë