Në garën për karburante alternative, të qëndrueshme të avionëve, disa kompani po bëhen krijuese. Kemi dëgjuar për avionë me vaj gatimi, por ç'të themi për karburantin e avionëve të prodhuar tërësisht nga jashtëqitjet njerëzore? Firefly Green Fuels, një kompani aviacioni në Gloucestershire, Britani, ka krijuar pikërisht këtë dhe, çuditërisht, kjo perspektivë po tërheq vëmendjen.
Ndërsa karburanti i qëndrueshëm i aviacionit (SAF) nuk është i ri, ideja e përdorimit të ujërave të zeza, një mbetje e bollshme dhe e pashmangshme, është një risi. Pra, a mund të jetë vërtet e ardhmja e udhëtimit ajror?
Aviacioni komercial prodhon rreth 2.5% të emetimeve globale të karbonit, duke kontribuar në ndryshimet klimatike. Përpjekjet për të reduktuar ndikimin e sektorit janë duke u zhvilluar, me zhvillimin e avionëve elektrikë dhe me hidrogjen. Por teknologjia është ende shumë larg për të fuqizuar fluturimet e pasagjerëve me distanca të gjata. Në vend të kësaj, industria po kërkon të përdorë SAF, me Shoqatën Ndërkombëtare të Transportit Ajror (IATA) që vlerëson se mund të kontribuojë deri në 65% të reduktimit të emetimeve të nevojshme që aviacioni të arrijë zero neto në 2050.
SAF digjet si karburanti i zakonshëm i avionëve dhe prodhon të njëjtën sasi emetimesh ndërsa një avion është duke fluturuar, por ka një gjurmë më të ulët karboni gjatë gjithë ciklit të tij të prodhimit, sepse zakonisht bëhet nga bimë që kanë thithur dioksid karboni (CO2) nga atmosfera. Ose, në rastin e ujërave të zeza, ato janë bërë nga bimë dhe ushqime të tjera që janë ngrënë nga njerëzit dhe kanë kaluar përmes sistemit tretës. Ai CO2 i zhytur lëshohet përsëri në atmosferë kur digjet SAF, ndërsa djegia e karburantit të avionit të bërë nga lëndët djegëse fosile lëshon karbon që është bllokuar.
Deri më tani, ujërat e zeza kanë qenë një burim i pashfrytëzuar kur bëhet fjalë për SAF, por James Hygate, CEO i Firefly, mendon se kjo është një mundësi e humbur. "Ka shumë prej tij, është kudo në botë dhe nuk ka ndonjë përdorim të mirë për momentin, gjë që bën një material me vlerë shumë të ulët," i tha ai CNN.
Kjo është arsyeja pse kompania, e ktheu vëmendjen drejt karburantit të avionëve dhe jashtëqitjes.
Për t'i kthyer mbetjet njerëzore në një lëndë djegëse të përdorshme, Firefly përdor një metodë të quajtur lëngëzimi hidrotermal, e cila është e mirë për mbetjet e lagështa. Duke kombinuar presionin e lartë dhe nxehtësinë, konvertohen ujërat e zeza në biokarbon të pasur me karbon (një pluhur që mund të përdoret si pleh bimësh) dhe vaj bruto.
Deri më tani, prodhimi ka qenë në shkallë të vogël në laborator. Por rezultatet e hershme kanë qenë premtuese, me analiza të pavarura nga studiuesit në universitetet në BE dhe SHBA që e gjetën atë pothuajse identike me karburantin standard të avionëve fosile. Sipas një analize të kryer nga Universiteti Cranfield në Britani, gjithashtu ka një gjurmë karboni 90% më të ulët se karburanti standard i avionëve.
Firefly po kërkon të rrisë prodhimin në vitet e ardhshme. Kompania pret që këtë vit të paraqesë një aplikim për një proces kualifikimi të karburantit pranë organizmit të standardeve ASTM International. Më pas do të fillojë ndërtimin e një fabrike përpunimi në Mbretërinë e Bashkuar, ku shpreson se do të jetë funksionale para vitit 2030 dhe e aftë për të trajtuar 100,000 ton naftë në vit, ose për të prodhuar rreth 40 milionë litra SAF.
Për ta vënë këtë në perspektivë, kjo është e mjaftueshme për 800 fluturime nga Londra në Nju Jork.
Marrja e ujërave të zeza duhet të jetë e drejtpërdrejtë dhe Firefly është tashmë në bisedime me një numër kompanish të shërbimeve të ujit në Mbretërinë e Bashkuar. Por financimi i objekteve të përpunimit mund të jetë një sfidë.
Deri më tani, kompania ka marrë një grant kërkimor prej 2.5 milion dollarë nga Qeveria e Mbretërisë së Bashkuar dhe një investim prej 6.3 milion dollarë nga linja ajrore evropiane Ëizz Air.
Megjithatë, sasia e ujërave të zeza është një gjë që nuk mund të rritet. Hygate vlerëson se nëse të gjitha mbetjet e përdorshme të ujërave të zeza në Mbretërinë e Bashkuar do të hidheshin në prodhimin e karburantit të aviacionit, ato do të plotësonin ende vetëm 5% të kërkesës së Mbretërisë së Bashkuar për karburant avioni.
Ujërat e zeza janë një zgjidhje e mundshme interesante dhe nuk janë një zgjidhje për t'u mbështetur plotësisht.
Burimi: CNN. Përshtati: Gazeta Si.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.