Ne rrjet

Si Hungaria po përfiton nga miqësia e saj me Kinën

Në një letër të hapur drejtuar Hungarisë, e cila në disa rreshta lexohet më shumë si një shënim dashurie sesa një mesazh zyrtar i qeverisë, presidenti kinez Xi Jinping reflektoi mbi një miqësi "po aq të butë dhe të pasur sa vera Tokaji".

Sado e ëmbël të jetë vera e Hungarisë, partneriteti i saj me Kinën është shumë më fitimprurës, si politikisht ashtu edhe ekonomikisht – dhe po e bën Hungarinë të jetë një lojtar dominues në kalimin e kontinentit drejt automjeteve elektrike.

Pavarësisht qeverisjes së një vendi që ka qenë anëtar i Bashkimit Evropian për 20 vjet, kryeministri hungarez Viktor Orbán identifikohet më ngushtë me Xi-n sesa me bashkëmoshatarët e tij në bllok, shpesh duke u përplasur me burokracinë evropiane, duke hedhur poshtë politikat e saj të imigracionit dhe ato sociale dhe duke denoncuar atë. .

“Ne e shohim njëri-tjetrin si partner prioritar të bashkëpunimit”, shkroi Xi. "Ne kemi kaluar vështirësi së bashku dhe sfiduam politikën e pushtetit bashkë në mes të situatave të paqëndrueshme ndërkombëtare"

Rreshtimi politik po paguan gjithashtu përfitime ekonomike, ndërsa Kina e mbulon Hungarinë me investime, veçanërisht bateri.

Shokët e vozitjes

Marrëdhënia e ngushtë e Xi dhe Orban është shfaqur plotësisht këtë javë ndërsa lideri kinez përfundon turneun e tij të parë në Evropë në pesë vjet duke vizituar Hungarinë – një kontrast i mprehtë me fillimin e udhëtimit të tij në Paris, i cili u la në hije nga një takim i tensionuar me francezët për tregtinë dhe luftën në Ukrainë.

Dy liderët pritet të shpallin një fabrikë të re kineze të automjeteve elektrike, të ndërtuar nga Great Wall Motor (GWM) në Pecs. Gjigandi kinez i automjeteve elektrike BYD tashmë ka hapur terren në fabrikën e tij të parë evropiane në Szeged, një qytet në jug të Hungarisë afër kufirit të saj me Serbinë, aleatin e Kinës, që do të prodhojë rreth 200,000 makina në vit.

Firmat kineze kanë investuar 16 miliardë euro në Hungari, duke e bërë Kinën investitorin nr. 1 të vendit, tha Péter Szijjártó, ministri i jashtëm i Hungarisë, gjatë një eventi me Chatham House të mërkurën.

“Ne e shohim bashkëpunimin Kinën si  shans dhe një mundësi të madhe,” tha ai.

Kina dhe Hungaria pritet të nënshkruajnë më shumë se 16 marrëveshje të reja bashkëpunimi që mbulojnë gjithçka, nga makinat deri te energjia bërthamore, sipas Szijjártó. Vizita e Xi përfundon të premten.

Kina e sheh Hungarinë si aleate në një kohë kur shumë vende të tjera të BE-së janë gjithnjë e më të kujdesshme ndaj Pekinit dhe si një qendër prodhimi që do t'u mundësojë prodhuesve të saj të makinave të anashkalojnë tarifat e mundshme të BE-së. Komisioni Evropian pritet të publikojë rezultatet e hetimit të tij kundër subvencioneve për automjetet elektrike kineze dhe të vendosë tarifa të reja për automjetet, duke filluar nga kjo verë.

Por tarifat, të cilat pritet të jenë në intervalin nga 15 për qind deri në 30 për qind, nuk ka gjasa të jenë mjaft të larta për të penguar prodhuesit kinezë, veçanërisht lojtarët e mëdhenj si BYD që mund të prodhojnë makina me kosto të ulët falë zinxhirëve të tyre të fuqishëm të furnizimit.

"Ata aktualisht kanë marzhe shumë të larta në Evropë, kështu që ... një detyrim shumë i lartë prej 30 përqind do të zvogëlonte fitimet, por nuk mjafton që fitimet të eliminohen plotësisht," tha Camille Boullenois, drejtoreshë e asociuar për Kinën në firmën kërkimore Rhodium Group.

Fabrikat e BYD dhe GMW mund të jenë online në një ose dy vjet, që do të thotë se çdo tarifë e BE-së do të kishte një kohë të kufizuar për të pasur një efekt përpara se prodhuesit e makinave të rrisin prodhimin në BE.

Hungaria ndërkohë po sheh një përmbytje investimesh përgjatë zinxhirit të prodhimit të EV.

CATL, prodhuesi më i madh i baterive në botë, investoi më shumë se 7 miliardë euro në një fabrikë baterish 100 gigavat në Debrecen.

“Projekti Greenfield në Hungari do të jetë një hap gjigant në zgjerimin global të CATL”, tha themeluesi i kompanisë Robin Zeng në shpalljen e marrëveshjes.

Fabrikat e reja janë një fitore politike dhe ekonomike për Orbanin në miqësinë e tij me Xi-n, por ai përballet me disa reagime të brendshme për shqetësimet se impiantet mund të ndotin furnizimet me ujë dhe të shkaktojnë probleme të tjera mjedisore.

“Njerëzit që jetojnë në Debrecen janë shumë të pakënaqur me këtë dhe ata po protestojnë shumë,” tha Szunomár. Marrëveshja i jep CATL tokën e përdorur më parë për bujqësi dhe “ata besojnë se do të jetë e dëmshme për mjedisin. Vetë procesi i prodhimit po ndot ujërat, po ndot ajrin dhe po u merr shumë mundësi atyre njerëzve”

Deri më tani, kjo rezistencë ka bërë pak për të shuar entuziazmin e Orbanit për paratë kineze.

Hungaria po kundërshton një prirje rajonale në aleancën e saj me Pekinin. Vende të tjera të Evropës Qendrore po distancohen nga Kina, duke u tërhequr nga iniciativa 17+1 e Pekinit lidhur me aleancën e tij me Moskën në luftën kundër Ukrainës. Grupi është ulur në 14+1 pasi Lituania, Letonia dhe Estonia u larguan. politico.eu


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë