Nga Gazeta Si – Në orët e para të agimit të 16 prillit 2019, zjarrfikësit e Parisit ishin të gjithë në katedralen Notre-Dame duke luftuar për njëzet e katër orë për të shuar zjarrin që rrezikonte ta rrafshonte me tokë. Imazhet e atyre orëve dominuan ekranet televizive në të gjithë botën dhe tani janë rikthyer në ekranin e madh falë Jean-Jacques Annaud me filmin “Notre-Dame in Flames”. Filmi rindërton orët e zjarrit duke sjellë në fokus guximin dhe përkushtimin e zjarrfikësve.
Annaud rindërton tragjedinë si përmes aktorëve, ashtu edhe me imazhe arkivore. Video të shpërndara në rrjetet sociale nga ata që në atë moment ishin në urë, në rrugë apo shikonin nga dritaret e shtëpive të tyre. Por edhe imazhe të papublikuara, si ato të dronëve të policisë që fluturojnë mbi zonë, të cilave iu dha akses nga Prokuroria e Parisit. Nga fillimi i një dite normale pune në katedrale mes zyrtarëve, sigurimit dhe rinovuesve deri në rrezikun e humbjes së një prej monumenteve më të rëndësishme në Francë.
Një bisht cigareje e shuar keq, shkëndija nga kabllot elektrike të ekspozuara dhe një skelë tërësisht prej druri: në një sërë efektesh zinxhirë, kutia kryesore e zjarrit zhvillohet në papafingo të nefit qendror. Por për shkak të një sërë keqkuptimesh, kuptohet shumë vonë. Në të vërtetë, raportet e atyre që shohin tymin që del nga rruga e katedrales, mbërrijnë edhe para se të dërgohet alarmi. Aty është kaos, një garë me kohën për të shmangur humbjen e të gjithë strukturës dhe për të shpëtuar veprat që gjenden brenda saj.
Me një stil besnik ndaj realitetit, Annaud rishfaq punën e zjarrfikësve. Një mobilizim i përgjithshëm që solli edhe përforcime nga jashtë qytetit, madje edhe nga Versaja.








Ajo që vë në pah Annaud është mbi të gjitha një lavdërim i madh për policinë dhe zjarrfikësit, guximin dhe kompetencën e tyre. Imazhet imponuese të flakëve pasqyrojnë vetëm pjesërisht ferrin dhe frikën në të cilën ata duhet të jenë gjetur në ato momente.
E udhëhequr edhe nga dëshmitë e zjarrfikësve që atë ditë ishin brenda në katedrale për të shuar zjarrin, “Notre-Dame in Flames” bëhet kështu një dokument historik, dëshmi e një ngjarjeje që tronditi një komb të tërë. Në momentet e fundit, kur ata që Annaud i paraqet si heronj ishin një hap larg triumfit, të gjithë të pranishmit në rrugë u bashkuan për të ndjerë afërsinë e tyre.
Më pas, nën rrezet e para të diellit: spiralja e shembur dhe naosi qendror i shkatërruar, por jo aq sa për të parandaluar një restaurim të gjatë dhe të përpiktë. Notre-Dame ende jeton, dhe tani ne gjithashtu mund të zbulojmë më mirë se si dhe falë kujt.

“Qëllimi kryesor i filmit është të ringjallë atë 15 prill tre vjet më parë duke përdorur të dyja pamjet arkivore që tregojnë atë që ndodhi dhe rindërtimet speciale që zbulojnë atë që askush nuk ishte në gjendje të filmonte derisa ndodhi tragjedia”, është shprehur regjisori Annaud. “Publiku do të ketë para vetes emocionin e argëtimit, por edhe një rindërtim historikisht të detajuar të fakteve. Kjo është arsyeja pse unë doja që format më moderne të teknologjisë të përdoren për sa u përket imazheve dhe tingujve”.
Në zemër të zjarrit
“Rrëfimi i filmit zhvillohet gjatë 24 orëve para dhe pas shpërthimit të zjarrit në katedralen e Parisit, duke përfunduar në agimin e 16 prillit”, vijoi regjisori. “Ai fokusohet në urgjencën dhe te njerëzit e zakonshëm që e menaxhuan atë. Ai nuk harron përpjekjet e bëra për të sjellë në vend personelin dhe pajisjet e përshtatshme për shuarjen e flakëve, mes trafikut të orës së pikut të Parisit dhe turmave të spektatorëve që nxituan. Më pas vazhdohet me luftën që luftuan zjarrfikësit me flakë gjithnjë e më monstruoze e më mbështjellëse, duke u bërë thirrje vetëm përvojës dhe guximit të tyre”.
Në fund, regjisori përfundon se “Notre-Dame in Flames” është një film me të gjithë elementët e ngjarjes katastrofike.
“Edhe në aspektet e saj më pak të besueshme, ajo që tregoj ka ndodhur në të vërtetë. Protagonistja, ylli ndërkombëtar, është ajo: Katedralja e Notre-Dame. Antagonisti është një demon i frikshëm dhe katastrofik: zjarri. Mes dy palëve, ka një grup të rinjsh të përulur, të gatshëm të japin jetën për të shpëtuar çdo centimetër të katedrales, pavarësisht pengesave dhe keqfunksionimeve”.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.