Gazeta Si – Një shprehje e vjetër, thotë se gjithçka në Amerikë është reklamë. Zgjedhja historike e Zohran Mamdanit si kryetar bashkie i Nju Jorkut e konfirmon këtë teori, por gjithashtu e projekton atë në të ardhmen e politikës amerikane dhe, kush e di, globale.
Nuk ka hile apo mashtrim: ajo që shihni është. Emigranti 34-vjeçar mysliman nga Uganda në moshën 7 vjeç ka punuar shumë për muaj të tërë për të promovuar imazhin e tij privat dhe publik.
Videot e publikuara që nga fushata paraprake (jashtëzakonisht e suksesshme) e Partisë Demokratike janë një album biografik që e përjetëson Mamdanin duke ngrënë ushqim rruge, duke bërë pazar në dyqanet e vogla, duke udhëtuar me metro, duke ngarë biçikletën, duke brohoritur në stadium dhe duke folur si i barabartë me të gjithë. Dhe ai e ndryshon theksin e tij në varësi të kujt i flet, pa rënë në situata qesharake.
Por, mbi të gjitha, ai buzëqesh. Duke shënuar ndryshimin e parë vendimtar me kundërshtarët e tij dhe duke e bërë atë një nga sekretet e suksesit të tij: asnjë përballje, asnjë shprehje zemërimi, por përkundrazi shumë ironi. “Derisa të bëhet”, – shkroi ai në epigraf të çdo videoje deri në zgjedhjen e tij.
Një shenjë e prekshme e vendosmërisë dhe stilit pop që bëri diferencën, së bashku me mbështetjen e paçmuar të ofruar nga bashkëshortja e tij, Rama Duwaji.

Ideologjitë nuk kanë më ndikim tek të rinjtë; bota e sotme nuk është për brezin e “boomer”-ëve. Mamdani ka pasur aftësinë e jashtëzakonshme për ta kuptuar këtë të vërtetë dhe për të kapur trajektoren post-ideologjike të brezave të rinj, në një Nju Jork që (ashtu si Los Anxhelosi) qëllimisht shmang kanunin tradicionalist dhe nacionalist të zemrës amerikane (atë të kamionçinave dhe “në Zot ne besojmë”), të përfaqësuar nga Donald Trump.
Edhe ai është njujorkez, një manjat dhe oligark për më tepër, por ka zgjedhur të ngasë ndjenjën e kundërt dhe shumë më të përhapur popullore që e sheh SHBA-në ende të fuqishme dhe të dhunshme.
Në këtë kuptim, Mamdani e ka vendosur veten si një lloj kundërpike mediatike për të rinjtë e së djathtës së re amerikane, veçanërisht Charlie Kirk.
Megjithatë, ndryshe nga ky i fundit, ai përqendrohet në një dialog që nuk synon të mbingarkojë bashkëbiseduesin, por përkundrazi të orientuar drejt dëgjimit.
Vetë aktivisti i ndjerë i krahut të djathtë, në intervistën e tij të fundit me gazetarin Tucker Carson, e krahasoi suksesin e Mamadanit me atë të Trump për sa i përket aftësisë së tij për t’u lidhur me votuesit e rinj.

Mamdani ka thyer të gjitha rekordet – Vetëm në fillim të vitit, vlerësimi i miratimit të Mamdanit mbeti në 1%.
Në më pak se një vit, ai ka tejkaluar 50%. Megjithatë, kjo ngjitje e paparë mund të shpjegohet nga një kombinim faktorësh: një fushatë që flet gjuhën e të rinjve, vëmendje e palëkundur ndaj problemeve konkrete të komunitetit dhe një sjellje e sjellshme dhe qetësuese.
Sigurisht, të gjitha të llogaritura. Aq shumë sa përfaqësuesi 34-vjeçar i shtetit të Nju Jorkut arriti të mposhtë kryetarin e bashkisë në detyrë, Andreë Cuomo, të partisë së tij, por të sponsorizuar (dhe të financuar) nga republikanët e Trump pikërisht për të parandaluar një fitore për “komunistin emigrant”.
Në zgjedhjet paraprake demokrate, Mamdani e kishte mposhtur tashmë sfiduesin e tij shumë më të besueshëm, një përfaqësues të politikës së vjetër, sepse u akuzua për ngacmim seksual dhe falsifikim të të dhënave mbi Covid.
Pranë problemeve ekonomike të njujorkezëve – Mamdani hyri në betejë i bindur se nuk kishte nevojë të merrej me ideologji. Mjaft me bisedat boshe për demokracinë, kërcënimin e autokracisë dhe strukturat e pushtetit politik.
Mamdani ka zgjedhur të adresojë gjithmonë dhe ekskluzivisht çështjen më konkrete për njujorkezët: paratë.
Kur filmohet duke ngrënë ushqim hallall nga kamionët e ushqimit, ai e bën këtë, sepse e di që ushqimi i rrugës në “Big Apple” ka arritur çmime marramendëse. Duke vepruar kështu, ai diskuton themelin e dietës dhe jetës shoqërore të të rinjve të qytetit.
Pa monologë, ai interviston vetë operatorët e kamionëve të ushqimit, duke i bërë ata t’i thonë drejtpërdrejt se paguajnë mbi 20,000 dollarë në vit për licenca.
Ashtu si Trump, ai denoncon shpërdorimin e burimeve publike, por pa deklarata dhe përmes një platforme jashtëzakonisht transparente.
Sepse vetë të intervistuarit thanë se tarifat e licencave nuk përfundojnë në arkën e qytetit dhe për këtë arsye nuk financojnë shërbimet publike: ato shkojnë te pronarët e licencave, të cilët i blenë ato vite më parë kur çmimi ishte më i ulët dhe tani i japin me nënqira, duke spekuluar me fitimet e tyre.

Një program i koordinuar nga poshtë – Në tubimin e tij të fitores, Zohran (siç kërkoi të quhej edhe në kontekste zyrtare), e bëri turmën brohoritëse të recitonte pikat e programit të tij politik.
“Do ta bëjmë transportin…”, dhe audiencën në unison: “…falas!”. “Do ta bëjmë…” të arritshme për të gjithë, dhe për të gjithë: “…kujdes shëndetësor!”.
E kështu me radhë. Asnjë shpërthim fantazie: programi i Mamdanit mbeti i njëjtë që nga fillimi deri në fund të fushatës së tij, dhe më tej.
Ai premtoi t’i bënte çerdhet dhe kopshtet falas për banorët e Nju Jorkut. Ai premtoi të rriste pagën minimale në 30 dollarë në orë.
Ai premtoi se qyteti do të mbushej me supermarkete të drejtuara nga bashkia, ku mallrat thelbësore mund të bliheshin me çmime shumë të ulëta. Ai premtoi të rriste taksat për super të pasurit, për të cilët nuk ka mungesë në qytet.
Ai premtoi të ndalonte rritjen e qirave dhe të investonte në ndërtimin e mbi 200,000 apartamenteve me çmime të përballueshme.
Në rastin e fundit, ai gjithashtu shkoi kundër vijës së përgjithshme të partisë së tij, e cila ngurronte të ndërmerrte ndonjë projekt zhvillimi të pasurive të paluajtshme.

Video dhe postera “pop”: strategjia e Mamdanit – Një vështrim i fiksuar në kamera, montim i ngushtë dhe një buzëqeshje e përhershme.
Videot që Mamdani poston në profilet e tij në mediat sociale, si dhe ato nga fushata e tij zgjedhore, janë shembuj shkollorë të krijuesve modernë të përmbajtjes.
Duke shfletuar kronologjinë e tij në Instagram, për shembull, zbulohet një numër mbresëlënës videosh dhe imazhesh me një stil të matur dhe kinematografi të pavarur.
Si stili i posterave të tij zgjedhorë, me shkronja dhe ngjyra si ato të sloganit gjigant “Zohran for New York City”, që qëllimisht kujton sitcom-et ose reklamat e viteve 1990.
Plotësisht i dallueshëm nga audienca e tij, përkatësisht adoleshentët e kapur në valën e zgjimit dhe të rinjtë tridhjetë dhe dyzet vjeç me mendje karriere.
Në videot e tij, Mamdani luajti intervistuesin, protagonistin, djalin e thjeshtë. Por gjithmonë në rrugë, midis njerëzve që ai kërkonte t’i fitonte, kurrë në një studio sterile, të inskenuar.
Secila prej videove të tij u drejtohej të gjithë njujorkezëve, duke i kushtuar vëmendje të veçantë pakicave, siç dëshmohet nga titrat në spanjisht, gjuhën indiane dhe arabisht.

Një demokrat i ri kundër të djathtës së re amerikane – Zgjedhja e Mamdanit i jep jetë të re kauzës demokratike amerikane, e cila është në mes të një krize konsensusi dhe identiteti pas tërheqjes së Joe Biden dhe humbjes së thellë të Kamala Harris në zgjedhjet presidenciale kundër Trump.
E ardhmja demokrate duket se është në duart e tij dhe të Alexandria Ocasio-Cortez, por duhet të jemi të kujdesshëm që të mos e mbivlerësojmë rezultatin në Nju Jork, një qytet liberal dhe ekonomik për nga përkufizimi dhe për nga natyra larg nacionalizmit tradicionalist të zemrës amerikane, që e vendosi Trumpin në Shtëpinë e Bardhë.
Në këtë kuptim, zgjedhja e Mamdanit si kryetar bashkie duket më pak si një shuplakë në fytyrë për presidentin republikan dhe më shumë si një mesazh për votuesit në të gjithë vendin.

Me fjalë të tjera, në vend po rritet një kundërshtim ndaj të djathtës së re amerikane, të zhytur në militarizëm fetar, ashtu siç ishte në shekullin e 19-të kur Shtetet e Bashkuara dominuan kontinentin e saj dhe, në shekullin pasardhës, botën.
E kaluara dhe e tashmja konkurrojnë për të ardhmen. Një elegji e amerikanëve të brendshëm që lexojnë Biblën, ruralë dhe patriotë – për të cituar librin e shkruar nga zëvendëspresidenti J.D. Vance në vitin 2016, një simbol i pasardhësve “të fshatarëve”, të skocezëve dhe irlandezëve që ndërtuan kombin përtej Apalaçeve – kundrejt përrallës së emigrantit që vjen në Amerikë dhe ndryshon fatin e tij dhe atë të vendit, duke formësuar një të ardhme kozmopolite të hapur ndaj diversitetit në metropolet bregdetare.
Një ripërcaktim gradual i establishmentit që e shtyn përballjen deri në zgjedhjet e ardhshme, përmes zgjedhjeve të mesit të mandatit.
Përshtati: Gazeta “Si”
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.
.png)



