Filma

Sagat e mëdha pushtojnë kinemanë dhe televizionin. Por a është kjo ajo që na duhet?

Fillimisht ishte nxitimi për serialin e ri të stilit “Game of Thrones”, tani është radha e historisë së spiunazhit me “Citadel”

Nga Gazeta Si - Nëse ka një element që të gjithë, nga televizioni te kinemaja, nga platforma e transmetimit te kanalet televizive, e kanë gjithmonë parasysh, është koha. Sepse kjo është ajo që, në fund të fundit, ka në dorë gjithçka. Kjo është ajo që vjen një serial, një film; që vjen deri te beteja për shikuesit dhe fushatat e marketingut shumë milionadollarësh. Nëse nuk keni kohë, nuk keni asgjë. Askush nuk do t’ju shikojë, askush nuk do të kthehet tek ju; askush, mbi të gjitha, nuk do të rinovojë abonimin e tij. Dhe atëherë pyetja bëhet, si një vals rrotullues llogaritjesh dhe vlerësimesh: çfarë duhet për të pushtuar kohën?

Përgjigja më e thjeshtë, dhe shpesh e injoruar: cilësia. Një përgjigje pak më e ndërlikuar, por po aq e lehtë për t’u kuptuar: një histori e pafund. Nëse këmbëngulni, nëse vazhdoni të bombardoni ata në anën tjetër, në njëfarë mënyre – mendoni ata që prodhojnë, investojnë dhe miratojnë projekte të reja – do të jeni në gjendje të krijoni një audiencë për veten tuaj, ta mblidhni atë, ta keni gjithmonë gati.

Pikërisht me këtë vizion, vitet e fundit, fillimisht Disney, me seritë e saj Marvel, një zgjatim i vakët i universit kinematografik, dhe më pas Prime Video kanë filluar të investojnë miliona e miliona dollarë. Ndonjëherë, miliarda. Ata panë suksesin e “Game of Thrones” në HBO dhe menduan se mund të kopjojnë një model që thjesht nuk ekziston.

Dhe kështu, nëse fillimisht ishte gara për “Game of Thrones”, në të cilën ai që fitoi pak a shumë ishte Netflix me “The Witcher”, tani ekziston gara për ekskluzivitetin për të bashkuar më shumë plane dhe shumë gjuhë, për të parashikuar filmin ose për të mbërritur menjëherë pas.

Prime Video, thamë, e ka provuar. Dhe ai ende po përpiqet. Një vit më parë me serialin “Rings of Power”. Po, ndoshta ka përmbushur disa pritshmëri nga pikëpamja e orëve të shikuara dhe e “pamjeve”, por që nuk ka arritur të mbajë publikun. Përkundrazi: kishte kapacitetin (a mund të flitet vërtet për kapacitet në këtë rast?) për ta ndarë më tej.

Tani është radha e “Citadel”, seriali i vëllezërve Russo, i cili është i madh dhe i kushtueshëm, i cili tashmë ka disa spin-off në vende të tjera të botës dhe që, megjithatë, tani për tani, konfirmohet si një ide e parë tashmë, e dhënë vizualisht mjaft keq (luftimet, sado magjepsëse, nuk kanë të njëjtin efekt si - për shembull - ato të John Wick ose Extraction, prodhuar nga vetë Russos).

Historia e spiunazhit, e cila është thelbi i “Citadel”, është e parëndësishme, e parashikueshme dhe pak - por shumë pak - novatore deri më tani: një agjenci super sekrete, edhe më sekrete se shërbimet sekrete, e cila është vënë në qoshe dhe e cila, pas vitesh heshtje, kthehet për të marrë hak. Ose për të bërë drejtësi: varet nga këndvështrimi.

Shkurtimisht, kjo dëshirë për të krijuar histori të mëdha, duke zëvendësuar një tregim më të shkurtër, më të përmbajtur nuk po sjell rezultatet e shpresuara. Edhe Apple TV+ po përballet me këtë rrezik. Netflix, nga ana e tij, është gati të anulojë gjithçka që nuk pasqyron parashikimet e tij: dhe nuk ka asnjë problem, as përballë një seriali veçanërisht të dashur për publikun.

Ajo po provon mënyra të tjera dhe kjo duhet pranuar. Për shembull, si HBO, ajo po investon në seriale televizive të bazuara në videolojëra. Me shpresën, natyrisht, për të qenë në gjendje të flasë me një audiencë tashmë të formuar dhe të konsoliduar. Ose po përpiqet të transformojë markat e mëdha, si “One Piece”, në themelin e një oferte të re për publikun: ‘live action’ të marrë nga komike ose anime.

Gjithçka përkon saktësisht me atë që thamë në fillim: koha dhe pesha e saj. David Fincher, i cili ndër vite ka punuar me Netflix, i cili ishte regjisori i “House of Cards”, nënshkroi filmin e bukur Mindhunter, lançoi serialin antologjik “Love, death + robots”, e përmblodhi në mënyrë perfekte këtë nevojë. Publiku nuk dëshiron të presë; ai menjëherë dëshiron atë që pret të gjejë. Dhe prandaj: nëse është një film horror, ai do horror. Nëse është aksion, ai do aksion. Jo ambiente të pafundme, jo një mijë duar përpara.

Sagat e mëdha sot duan të zëvendësojnë modelin më tradicional të ekranit të vogël. Por ndoshta, dhe kjo është hipoteza jonë, ata vijnë me vonesë. Ekziston një rast tjetër i rëndësishëm që TV duket se e injoron. Miniseriali. Histori që shterohen brenda një sezoni, me një numër episodesh, dhe që megjithatë arrijnë, falë skenarit, protagonistëve dhe historisë së tyre (shih, për shembull, The Queen’s Gambit) të pushtojnë publikun.

Më pas, aftësia e platformës ose distributorit më tradicional qëndron në të kuptuarit nëse është e përshtatshme të vazhdohet, t’u japë shikuesve atë që duan shikuesit ose të ndalojnë. /La Stampa/


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë