Toleranca e konsumatorëve për çmimin e lartë të kafes po mbaron. Drejtuesi i firmës italiane Lavazza ka paralajmëruar rritje tjetër teksa ka fajësuar spekulantët e tregut financiar.
“Kur shikoj 3, 4 paund për një kafe ekspres në Londër, apo 8 dollarë për një kapuçino Nju Jork, them ka ardhur fundi. Është si të shohësh aksionet e Nju Jorkut të rriten çdo ditë…një ditë do të bie”, tha Antonio Baravalle.
Çmimet e kafesë janë rritur që nga fillimi i vitit të kaluar, me kokrrat e arabikës me cilësi më të lartë që arritën një rekord prej 4.39 dollarë për ton këtë shkurt. Megjithatë, ato kanë rënë ndjeshëm këtë muaj nën 3.45 dollarë mes frikës se tarifat e Presidentit të SHBA Donald Trump do të frenojnë kërkesën.
Baravalle thotë se çmimet janë ndikuar nga spekulimet, por edhe nga mungesa e furnizimeve pasi ka pasur një prodhim më të pakët, si pasojë e motit të paqëndrueshëm.
“Ndryshimet klimatike do të jenë problem, por në afatmesëm, jo aftagjatë. Jo një problem i të gjithë 2025-s”, tha ai duke shtuar se prodhimi nga Brazili ka shenja pozitive.
Organizata e Kombeve të Bashkuara për Ushqimin dhe Agrikulturën, FAO, ka njoftuar se kafeja do të shtrenjtohet sërish këtë vit.
El Mamoun Amrouk, ekonomist i FAO-s tha se moti i keq në Brazil dhe Vietnam, prodhuesit më të lirë të kafesë robusta, ka sjellë një stuhi në treg. Ai shtoi se provat tregojnë se “ngjarjet e tilla ekstreme të motit do të jenë të shpeshta në afat të gjatë” për shkak të ndryshimeve klimatike, të cilat do të rezultonin në “rritje të shpeshta të çmimeve në krahasim me të kaluarën”.

Lavazza, e cila zotëron gjithashtu markën franceze të kafesë Carte Noire dhe homologun danez Merrild, këtë muaj raportoi se fitimet neto ishin rritur 20.6% në 82 milionë euro vitin e kaluar me të ardhura që ishin rritur 9.1% në 3.35 miliardë euro.
Kompania ndoshta do të goditet nga tarifat prej 20% të Trump për mallrat e importuara nga SHBA nga BE. Lavazza bën 400 milionë euro në vit në shitje në SHBA dhe ndërkohë që filloi të zhvendoste pjekjen dhe paketimin në vend në vitin 2022, gjysma e kafesë që shet atje importohet nga Italia.
Baravelle tha se do të duheshin dy vjet për të ndërtuar kapacitet shtesë prodhimi në SHBA. Marzhi i fitimit të grupit është tkurrur në 9.3% në bazë të fitimeve para interesit, taksave, amortizimit dhe amortizimit, nga 11-12% tre vjet më parë, tha Baravelle për FT.
“Këto janë shumë para,” tha ai, duke shtuar se shtrydhja e marzhit kishte goditur fitimet me 70-100 milionë euro gjatë tre viteve. “Pse? Sepse ne vendosëm të mos ndryshonim përzierjet tona dhe vendosëm të thithim pjesërisht koston e lëndëve të para.”
Shumë prodhues të kafesë kanë blerë variante më të lira të kokrrave për të kompensuar disa nga rritjet e çmimeve.
Kompanitë e kanë kaluar pjesën tjetër të inflacionit të kostos tek konsumatorët, të cilët kanë ulur konsumin e kafesë si rezultat. Lavazza tha se kjo kishte rezultuar në “një shtrëngim mesatar të tregut global të kafesë prej rreth 3.5% gjatë dy viteve të fundit”.
Baravalle tha se ai priste që shitjet të bien edhe më tej në 2025 pasi inflacioni i kafesë vazhdon, por se kompania nuk kishte nisur pushimet nga puna ose nuk kishte zvogëluar përpjekjet e saj të marketingut dhe kërkimit për të ulur kostot.
Lavazza këtë muaj njoftoi lançimin e një kapsule pa paketim të bërë tërësisht nga kafeja. Produktet për konsum në shtëpi, duke përfshirë kapsulat dhe paketat e kafesë së bluar, përbëjnë 55 për qind të të ardhurave të grupit, por shitjet nuk janë mbajtur ashtu si ofertat “jashtë shtëpisë” të Lavazza-s./FinancialTimes
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.