Gazeta Si – Vitin e kaluar, “Meta” u përball me një problem: platformat e saj u përmbytën me reklama mashtruese dhe të paligjshme.
Sipas dokumenteve të brendshme të para nga agjencia e lajmeve “Reuters”, kompania vlerësoi se afërsisht 10% e të ardhurave vjetore të kompanisë vinin nga reklamat për mashtrime dhe produkte të ndaluara, duke arritur në 16 miliardë dollarë.
Një pjesë e konsiderueshme e këtyre reklamave vinin nga Kina, ku shërbimet e “Meta”-s janë teknikisht të bllokuara.
Vetëm në vitin 2024, reklamat kineze gjeneruan 18 miliardë dollarë të ardhura për kompaninë: afërsisht një në katër reklama kineze i atribuohej mashtrimeve ose aktivitetit të paligjshëm, sipas vlerësimit të “Meta”-s
“Meta” fillimisht u përpoq të përgjigjej duke zhvilluar mjete të përmirësuara kundër mashtrimit, të cilat dhanë rezultatet e dëshiruara brenda pak muajsh, duke përgjysmuar pothuajse mashtrimin.
Megjithatë, këto masa të reja u pezulluan “pas një ndryshimi strategjik dhe një ndërhyrjeje nga Zuck”, sipas “Reuters” këtë javë (Mark Zuckerberg, kreu i “Meta”-s).
Pezullimi i mjeteve të reja të sigurisë, çoi në një rritje të re të mashtrimit: deri në mesin e vitit 2025, reklamat mashtruese përbënin 16% të të ardhurave nga reklamat nga Kina.
Në të njëjtët muaj, “Meta” mori vendime të tjera që e përkeqësuan situatën, duke hequr një bllokim që kishte penguar agjencitë e reja kineze të reklamave të fitonin akses në platformat e saj dhe duke pezulluar një masë tjetër kundër mashtrimit që po performonte mirë në testet e brendshme.
Sipas dokumenteve që datojnë që nga viti 2024, brenda një dite të vetme, “Meta” u tregoi përdoruesve afërsisht 15 miliardë reklama të konsideruara si “me rrezik të lartë”, që do të thotë se ato përmbanin shenja të qarta mashtrimi.
Në shumë raste, këto reklama vinin nga shitës të dyshimtë që tashmë ishin shënuar (ose raportuar si të rrezikshëm) nga mekanizmat e kontrollit të brendshëm.
Prandaj, kompania thjesht i bllokoi këto profile nga blerja e reklamave në platformat e saj.
Megjithatë, sipas rregullave të “Meta”-s, një reklamues mund të bllokohet vetëm nëse sistemet e automatizuara të kompanisë përcaktojnë me të paktën 95% siguri se po kryejnë mashtrim.
Në të gjitha rastet e tjera, edhe kur gjasat e mashtrimit janë shumë të larta dhe ka arsye për dyshim, “Meta” thjesht u faturon këtyre reklamuesve tarifa më të larta, me qëllim që t’i dekurajojë mashtruesit e dyshuar nga blerja e reklamave.
Hetimi tregoi se “Meta” kishte qenë prej kohësh në dijeni të pranisë së reklamave të paligjshme ose mashtruese dhe kishte mjetet e nevojshme për ta adresuar atë më shpejt dhe më mirë sesa kishte.
Majin e kaluar, për shembull, ekipi i sigurisë së përdoruesve të “Meta”-s prodhoi një prezantim të brendshëm duke pretenduar se kompania ishte “e përfshirë në një të tretën e të gjitha mashtrimeve të kryera në Shtetet e Bashkuara”.
Megjithatë, një raport tjetër i brendshëm i kompanisë pranoi se “është më e lehtë të promovosh mashtrimet në platformat ‘Meta’ sesa në Google”.
Pas këtyre zbulimeve, muajin e kaluar, dy senatorë amerikanë i kërkuan Komisionit të Letrave me Vlerë, agjencisë federale që mbikëqyr funksionimin e bursës, të hetonte çështjen.
“Meta” është akuzuar gjithashtu nga Rregullatori i Sistemeve të Pagesave, se është përfshirë në 54% të mashtrimeve që ndodhën në vend në vitin 2023.
Në përgjigje të këtyre akuzave, zëdhënësi i kompanisë, Andy Stone, tha se ekipi që u përpoq të kufizonte mashtrimet kineze, kishte për qëllim të ishte i përkohshëm dhe pezullimi i tij nuk ishte i motivuar nga faktorë të tjerë.
Stone tha gjithashtu se gjatë 18 muajve të fundit, “Meta” ka bllokuar ose hequr 46 miliardë reklama nga llogaritë kineze dhe se dokumentet e zbuluara nga “Reuters” paraqesin “një pikëpamje selektive që shtrembëron qasjen e Metës ndaj mashtrimeve dhe mashtrimeve”.
Përshtati: Gazeta “Si”
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.




