Nga Gazeta Si- Më shumë se 110 milionë njerëz në të gjithë Europën vuajnë nga nivele të larta të ndotjes akustike që dëmton shëndetin, sipas një raporti të ri. Stresi fiziologjik dhe çrregullimi i gjumit çojnë në 66,000 vdekje të parakohshme në vit dhe shumë raste të sëmundjeve të zemrës, diabetit dhe depresionit.
Raporti, nga Agjencia Europiane e Mjedisit (EEA), përqendrohet në zhurmën nga makinat, trenat dhe aeroplanët dhe zbuloi se 20% e popullsisë së Zonës Ekonomike Europiane (EEA) ishte e prekur.
17 milionë njerëz durojnë ndotje akustike veçanërisht të lartë, afatgjatë, dhe pothuajse 5 milionë vuajnë nga çrregullime të rënda të gjumit. 15 milionë fëmijë jetojnë në zona me zhurmë të dëmshme.
Dëmi për shëndetin nga zhurma është më i madh se ai nga rreziqet e profilit të lartë, duke përfshirë tymin e duhanit ose ekspozimin ndaj plumbit, dhe shkakton një kosto ekonomike prej pothuajse 100 miliardë eurosh në vit, zbuloi analiza.
Dëmi për shëndetin ka të ngjarë të jetë nënvlerësuar, thanë studiuesit.
“Ndotja akustike ndikon në shëndetin tonë duke i mbajtur trupat tanë në një gjendje të vazhdueshme luftimi, edhe nëse nuk e kuptojmë me vetëdije,” thotë Dr. Eulalia Peris në EEA.
Raporti bazohet në të dhënat e raportuara nga vendet e EEA-së mbi zhurmën e transportit, e cila është lloji më i përhapur dhe domethënës i ndotjes akustike. Lloje të tjera, të tilla si fqinjët me zhurmë dhe muzika nga baret, gjithashtu ka të ngjarë të dëmtojnë shëndetin, por janë të vështira për t’u matur për shkak të ndërprerjes së tyre.
Raporti zbuloi se 92 milionë njerëz në të gjithë Europën u dëmtuan nga zhurma e transportit rrugor, 18 milionë nga zhurma e hekurudhave dhe 2.6 milionë nga zhurma e avionëve. Hulumtimi i publikuar mbi ndikimin shëndetësor të ndotjes akustike u përdor për të vlerësuar një numër vjetor prej 66,000 vdekjesh të parakohshme, 50,000 rastesh të sëmundjeve kardiovaskulare dhe 22,000 rastesh të diabetit të tipit 2.
Numri i njerëzve në Europë të prekur nga zhurma ra vetëm me 3% midis viteve 2017 dhe 2022, por studiuesit thanë se mund të merren masa të shumta.
Ulja e kufijve të shpejtësisë për automjetet në zonat urbane do të ulte zhurmën e trafikut rrugor, thanë ata, ashtu si edhe promovimi i transportit publik, ecjes dhe çiklizmit.
Rritja e numrit të makinave elektrike do ta ulë zhurmën më pak nga sa mund të pritej, thanë studiuesit, sepse burimi kryesor i zhurmës në shpejtësi më të ulëta është kontakti midis gomave dhe rrugës, jo motori. Zhurma e trafikut dominohet gjithashtu nga një numër i vogël automjetesh shumë të zhurmshme.
Zhurma hekurudhore mund të reduktohet me mirëmbajtje më të mirë të trenave dhe shinave, dhe zhurma e avionëve mund të reduktohet duke optimizuar modelet e uljes dhe ngritjes dhe duke inkurajuar futjen e aeroplanëve më pak të zhurmshëm.
“Ndotja akustike shpesh neglizhohet, konsiderohet thjesht një bezdi e jetës së përditshme”, tha drejtoresha ekzekutive e EEA-s, Leena Yla-Mononen. Një arsye për këtë është se ndotja akustike e transportit është kronike, ndryshe nga ndotja e ajrit e cila ka kulme që çojnë në alarme shëndetësore dhe rrisin ndërgjegjësimin.
“Megjithatë, ndikimet afatgjata të zhurmës në shëndetin dhe mjedisin tonë janë të përhapura dhe të rëndësishme. Fëmijët janë gjithashtu veçanërisht të prekshëm ndaj efekteve të zhurmës, dhe është një problem që të gjitha vendet duhet ta adresojnë urgjentisht.”
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.