"Oppenheimer" më në fund u shfaq premierë të premten në vendin ku dy qytete u shkatërruan 79 vjet më parë nga armët bërthamore të shpikur nga shkencëtari amerikan, i cili ishte subjekt i filmit fitues të Oscar. Kuptohet se reagimet e shikuesve japonezë ishin të ndryshme dhe shumë emocionale.
Toshiyuki Mimaki, i cili i mbijetoi bombardimit të Hiroshimës kur ishte 3 vjeç, tha se ka qenë i magjepsur nga historia e J. Robert Oppenheimer, i quajtur shpesh "babai i bombës atomike".
"Çfarë po mendonin japonezët duke kryer sulmin në Pearl Harbor, duke filluar një luftë që nuk mund të shpresonin kurrë ta fitonin?" tha ai me trishtim në zërin e tij, në një intervistë telefonike për Associated Press.
Ai tani është kryetar i një grupi të viktimave të bombave të quajtur ‘Organizata e Konfederatës Japoneze’ dhe ai e pa "Oppenheimer" ndërkohë që po jepej premierë në Amerikë.
“Gjatë gjithë filmit, unë prisja dhe prisja që të shfaqej skena e bombardimit në Hiroshima, por nuk ndodhi kurrë,” tha Mimaki.
"Oppenheimer" nuk përshkruan drejtpërdrejt atë që ndodhi në terren kur bombat u hodhën në Hiroshima dhe Nagasaki, duke i kthyer menjëherë rreth 100,000 njerëz në hi dhe duke vrarë mijëra të tjerë në ditët në vijim, kryesisht civilë.
Filmi fokusohet në Oppenheimer si person dhe konfliktet e tij të brendshme.
Publikimi i filmit në Japoni, më shumë se tetë muaj pasi u publikua në SHBA, ishte parë me frikë për shkak të ndjeshmërisë së temës.
Ish-kryetari i bashkisë së Hiroshimës, Takashi Hiraoka, i cili dha një koment për filmin në qytetin jugperëndimor, ishte më kritik ndaj asaj që u hoq.
"Nga këndvështrimi i Hiroshimës, tmerri i armëve bërthamore nuk u përshkrua mjaftueshëm," u citua nga mediat japoneze.
“Filmi është bërë në një mënyrë për të vërtetuar përfundimin se bomba atomike është përdorur për të shpëtuar jetën e amerikanëve.”
Një burrë që doli nga një teatër i Tokios të premten tha se filmi ishte i mrekullueshëm, duke theksuar se tema ishte me interes të madh për japonezët. Një tjetër tha se ishte i mahnitur nga skenat e filmit që përshkruanin luftrat e brendshme të Oppenheimer. Asnjëri prej tyre nuk pranoi t'ia jepte emrin e tij Associated Press.
Në shenjë të polemikave historike, një reagim u ndez vitin e kaluar mbi fenomenin e marketingut "Barbenheimer" që bashkoi "Barbie" ‘rozë’ dhe argëtuese me "Oppenheimer" një film intensiv. Warner Bros. Japan, e cila shpërndau "Barbie" në vend, kërkoi falje pasi disa meme përshkruanin kukullën Mattel me imazhe të shpërthimit atomik.
Kazuhiro Maeshima, profesor në Universitetin Sophia, i specializuar në politikën amerikane, e quajti filmin një shprehje të "ndërgjegjes amerikane".
“Ata që presin një film kundër luftës mund të zhgënjehen. Por tregimi i historisë së Oppenheimer në një film të suksesshëm të Hollivudit do të kishte qenë i paimagjinueshëm disa dekada më parë, kur justifikimi i armëve bërthamore dominonte ndjenjat amerikane”, tha Maeshima, duke shtuar se ky film tregon një Amerikë që ka ndryshuar në mënyrë dramatike.
Të tjerë thanë se bota mund të ishte gati për një përgjigje japoneze ndaj asaj historie.
Takashi Yamazaki, regjisori i "Godzilla Minus One", i cili fitoi Oscar për efektet vizuale tha se ai mund të jetë njeriu për atë punë.
“Mendoj se duhet të ketë një përgjigje nga Japonia për ‘Oppenheimer’. Një ditë do të doja ta bëja atë film,” tha ai në një dialog me Christopher Nolan. Nolan pranoi me gjithë zemër.
Hiroyuki Shinju, avokat, vuri në dukje se Japonia dhe Gjermania kryen gjithashtu mizori gjatë kohës së luftës, edhe pse kërcënimi bërthamor rritet në mbarë botën. Historianët thonë se Japonia po punonte gjithashtu në armë bërthamore gjatë Luftës së Dytë Botërore dhe pothuajse me siguri do t'i kishte përdorur ato kundër kombeve të tjera, sipas Shinju.
“Ky film mund të shërbejë si pikënisje për reflektimet e njerëzimit dhe Japonisë mbi armët bërthamore dhe luftën,” shkroi ai në komentin e tij për “Oppenheimer” të botuar nga Shoqata e Avokatëve të Tokios.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.