Gazeta Si – Përgjatë bregdetit jugperëndimor të Norvegjisë, terreni është kryesisht malor dhe vija bregdetare karakterizohet nga fjorde të gjata e të thella dhe ishuj të shumtë.
Për të lehtësuar lidhjet midis Veriut dhe Jugut të vendit, qeveria po krijon një rrjet të vazhdueshëm rrugor që përpiqet të qëndrojë në nivelin e detit sa më shumë që të jetë e mundur (megjithëse ndonjëherë madje zbret nën nivelin e detit).
Ky është rasti me Rogaland Fastforbindelsen, i njohur më mirë si Rogfast, një lidhje fikse nënujore midis ishujve dhe kontinentit që do të mbetet e hapur 12 muaj në vit, pavarësisht nga kushtet e motit, të cilat mund të jenë sfiduese këtu në dimër.
Aktualisht, kushdo që udhëton disa qindra kilometra përgjatë autostradës E39 nga Trondheim – popullsia 200,000 – në Kristiansand në jugun e largët, duhet të planifikojë të bëjë të paktën shtatë kalime me traget.

Këto fjorde janë piktoreske kur janë në pushime me anije, por më pak kur ngasin makinën, siç bëjnë udhëtarët dhe shoferët e kamionëve.
Projekti i qeverisë norvegjeze për Rrugën e Autostradës Bregdetare synon të eliminojë lidhjet me traget, duke krijuar një autostradë që lidh drejtpërdrejt qytetet kryesore përgjatë bregdetit perëndimor.
Rogfast është projekti i saj kryesor, një nga më ambiciozet të infrastrukturës në Europë, i vendosur të transformojë transportin në vend, duke zvogëluar kohën e udhëtimit midis qyteteve të Stavanger dhe Bergen deri në 40 minuta.
Projekti do të mbështesë zhvillimin ekonomik, do të ulë kostot e transportit për industrinë dhe do të përmirësojë aksesin në të gjithë rajonin.

Si do të ndërtohet
Tuneli Rogfast, nën Boknafjorden, do të përbëhet nga dy tuba njëdrejtimësh, secili 26.7 kilometra i gjatë. Pasi të përfundojë, do të jetë tuneli rrugor nënujor më i gjatë në botë, ekuivalent me kalimin nëpër tunelet Mont Blanc dhe Fréjus njëri pas tjetrit, duke lënë dy kilometra rrugë të mbetura.
Një arritje inxhinierike: ndryshe nga projektet e tjera të ngjashme, Rogfast do të gërmohet duke përdorur eksplozivë, në vend që thjesht të gërmohet dhe të ndërtohet me elementë betoni të parafabrikuar.
Tubat do të ndërtohen me një korsi të gjerë – dy korsi me gjerësi 3.5 metra, dy shpatulla 25 centimetra dhe dy trotuare 1.5 metra.
Do të ketë një trashësi shkëmbinjsh prej të paktën 50 metrash mbi tokë, megjithatë tuneli do të jetë ende 392 metra nën nivelin e detit (një tjetër rekord botëror).

Pritet që fluksi maksimal i trafikut të jetë: 750 automjete në orë në secilin drejtim. Deri në vitin 2053, tuneli do të përdoret nga deri në 13,000 automjete në ditë.
Janë planifikuar inovacione të veçanta, të tilla si sistemi i ndriçimit brenda vendeve të ndalimit të emergjencës që do të imitojë muzgun e agimit norvegjez dhe sistemi i ventilimit që do të parandalojë çdo rrezik të kondensimit në xhamat e makinave.
Një veçori vërtet unike: 260 metra nën nivelin e detit, një rrethrrotullim do të lejojë që rrugët të kryqëzohen dhe të mbajnë trafikun në rrjedhë edhe gjatë mirëmbajtjes ose mbylljeve emergjente në një nga tunelet kryesore.
Kostot dhe vonesat
I gjithë projekti pritet të kushtojë afërsisht 25 miliardë NOK (afërsisht 2.2 miliardë euro). I miratuar në vitin 2017, projekti u përball me tejkalime të kostove dhe probleme me tenderin që detyruan procesin të ndalej për disa muaj.
Buxheti i përgjithshëm u rrit me afërsisht 8 miliardë NOK. Puna tani është rikthyer në orar dhe është planifikuar të përfundojë në vitin 2033.

Tuneli më i madh i anijeve në botë
Norvegjia po ndërton gjithashtu tunelin e parë të anijeve në botë, Tunelin e Anijeve Stad, për të anashkaluar ujërat e rrezikshme përreth gadishullit Stadlandet.
Ky tunel 1.7 kilometra i gjatë, 50 metra i lartë dhe 36 metra i gjerë do t’u lejojë anijeve, përfshirë ato të mëdha si anijet bregdetare Hurtigruten, të lundrojnë në zonë në mënyrë të sigurt.
Projekti synon të përmirësojë sigurinë dhe efikasitetin detar në një rajon të njohur për det të trazuar dhe erëra të forta: kushtet e pafavorshme të motit shumë shpesh kanë shkaktuar vonesa dhe ndërprerje të trafikut detar.
Administrata Bregdetare Norvegjeze po mbikëqyr projektin: nënshkrimet në kontratat e furnizuesit priten këtë vjeshtë dhe ndërtimi (qëndrueshmëria është marrë gjithashtu në konsideratë gjatë procesit të ndërtimit, siç është parandalimi i përhapjes së ndotjes ose mbeturinave në tunel) do të fillojë deri në fund të këtij viti.
Tunele për biçikleta
Vendi tashmë ka rreth 40 tunele rrugore nënujore, një rast i ri në botë, por shkon edhe më tej, duke u mburrur madje me tunele të dedikuara për trafikun e biçikletave.
Dy vjet më parë, një tunel tre kilometra i gjatë për biçikleta dhe këmbësorë u hap në rrëzë të malit Lovstakken pranë Bergen, i cili konsiderohet gjerësisht si më i gjati i ndërtuar ndonjëherë për këtë qëllim specifik.
Përshtati: Gazeta “Si”
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.
.png)



