Nga metaverset tek NFT, teknologjia e re po ndryshon pafundësisht mënyrën se si jetojmë jetën tonë dhe një nga arenat më të mëdha ku po luhet është sporti.
Falë inteligjencës artificiale, robotikës dhe inovacioneve të tjera teknologjike, sportet e reja të teknologjisë së lartë po fillojnë në mbarë botën. Nga robotët që dalin në fushë për të luajtur futboll, tek dronët e kontrolluar nga pilotët që garojnë me njëri-tjetrin, si njerëzit, teknologjia po provon të kenë vendin kryesor në botë.
AI tani mund të krijojë edhe sporte të reja, nga strategjia dhe rregullat e lojës deri te faqosja e fushës së lojës.
Këto sporte të teknologjisë së lartë mund të duken sikur vijnë nga e ardhmja, por ato tashmë ekzistojnë. Këtu janë disa nga më të rejat.
Futbolli me dron

Në futbollin me dron, skuadrat prej tre deri në pesë pilotët fitojnë pikë duke fluturuar dronin e tyre “sulmues” përmes portës së kundërshtarit, ndërsa dronët kundërshtarë përpiqen t’i bllokojnë ata. Ai përmban tre grupe tre-minutëshe të lojës intensive në të cilat lojtarët duhet të peshojnë sa agresivisht fluturojnë me rrezikun e dëmtimit të dronit.
Sporti e ka origjinën në Korenë e Jugut dhe turneu i parë amerikan i futbollit me dron u zhvillua në korrik të vitit të kaluar në Lojërat Rocky Mountain State, në Kolorado. Ligat po fillojnë në Kolorado, Nju Jork, Ohio dhe kudo dhe US Drone Soccer po e prezanton sportin në shkollat e mesme, ku do të kombinohet me një program edukativ në të cilin studentët mësojnë të ndërtojnë, programojnë dhe riparojnë dronët.
Futbolli robotik

Iniciativa e Kupës Botërore të Robotit, shkurt “RoboCup” është një garë futbolli për robotë autonomë. Ka disa liga, në të cilat robotët e madhësive të ndryshme duhet të marrin vendime të pavarura duke komunikuar në mënyrë efektive me shokët e tyre të skuadrës.
Konkursi dyfishohet si një projekt shkencor ndërkombëtar. Në Ligën Humanoid RoboCup, për shembull, studiuesit hetojnë sfidat e robotikës si ecja dhe vrapimi dinamik, goditja e topit duke ruajtur ekuilibrin, perceptimi vizual i topit dhe puna ekipore.
Robotët kanë bërë një rrugë të gjatë që nga RoboCup-i i parë në 1997, ku morën pjesë 40 ekipe dhe morën pjesë 5000 spektatorë, por robotët patën vështirësi në gjetjen e topit dhe lëvizjen, sipas faqes së internetit të organizatës. RoboCup 2021 paraqiti më shumë se 300 ekipe, dhe tani, robotët mund të “gjejnë me siguri një top, të lëvizin shumë shpejt dhe të fillojnë të tregojnë sjellje të punës në grup”.
Qëllimi përfundimtar i RoboCup-it është që deri në vitin 2050, “një ekip futbollistësh plotësisht autonome robotë humanoidë të fitojnë një lojë futbolli, në përputhje me rregullat zyrtare të FIFA-s, kundër fituesit të Kupës së Botës më të fundit”.
Gara me dron

Në garat me dron me pamje të personit, pilotët drejtojnë dronët nëpër pistë garash komplekse ndërsa mbajnë syze që transmetojnë video live nga kamera e dronit, kështu që pilotët të ndjehen sikur po fluturojnë brenda tyre.
Pilotët elitë marrin pjesë në Ligën profesionale globale të Garave me Drone (DRL), me dronët të garave të ndërtuara me porosi që udhëtojnë 145 kilometra në orë.
Sipas CEO dhe themeluesit të DRL, Nicholas Horbaczewski, garat me drone besohet se kanë filluar në Australi rreth vitit 2010, kur pilotët i lidhnin kamerat me dronët e tyre dhe do t’i garonin nëpër parqe dhe oborre të shtëpisë. Gjashtë vjet pas fillimit zyrtar të ligës në vitin 2016, sporti tani ka 75 milionë tifozë aktivë globalë.
Speedgate

Speedgate nuk kërkon lojë me teknologji të avancuar, por është një lojë e krijuar nga inteligjenca artificiale. Sporti kombinon aspektet e kroketit, regbit dhe futbollit, me një fushë loje që përbëhet nga tre rrathë me porta të vendosura në një vijë. Në tre periudha shtatë-minutëshe, dy skuadra prej gjashtë vetash kalojnë një top rreth e rrotull, ose duke e hedhur poshtë belit ose duke e goditur me shkelm, me synimin për ta futur topin përmes portës fundore për të shënuar.
“Algoritmet e mësimit të thellë” u përdorën për të krijuar ide për çdo aspekt të lojës, nga loja dhe rregullat e deri te logoja, sipas AKQA, agjencia e dizajnit që qëndron pas Speedgate. Ekipi trajnoi një rrjet nervor duke përdorur rregulla nga rreth 400 sporte. Më shumë se 1,000 rezultate u prodhuan ku disa ishin “krejt të rrezikshme”, sipas AKQA, të tilla si një stafetë disku shpërthyes në të cilin objektet e tipit disk që shpërthejnë në goditje hidhen mbi lojtarët. Të tjerat ishin thjesht “në mënyrë qesharake të papranueshme.
Speedgate është njohur zyrtarisht nga Autoriteti Sportiv i Oregonit dhe tani po rritet në një ligë universitare në mbarë SHBA-në, me shpresë se do të zgjerohet në të gjithë botën.
Segway polo

Segway polo është një sport ekipor në të cilin lojtarët me automjete elektrike me dy rrota, të vetëbalancuara përpiqen të shënojnë duke goditur një top me çekiçin e tyre jashtë vijës së portës.
Me origjinë në SHBA, sporti tani luhet në Gjermani, Suedi, Mbretërinë e Bashkuar, Barbados, Spanjë, Liban dhe vende të tjera. Kampionati Botëror Segway Polo, i quajtur “Woz Challenge Cup” sipas bashkëthemeluesit të Apple dhe lojtarit të polos të Segway, Steve Wozniak u krijua në 2006. Klubi Segway Polo i Barbados (SPCB) është ekipi më i suksesshëm në historinë e sporti, pasi ka fituar pesë herë Kampionatin Botëror, e fundit ishte në vitin 2019.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.
.png)



