Nga Gazeta ‘Si’- Shefi i gjigantit të transportit AP Møller-Maersk ka paralajmëruar se mund të duhen muaj për të rihapur rrugën e rëndësishme tregtare të Detit të Kuq, duke rrezikuar një goditje ekonomike dhe inflacioniste për ekonominë globale, kompanitë dhe konsumatorët.
Vincent Clerc, shefi ekzekutiv i Maersk, i tha Financial Times se mbyllja e Detit të Kuq për shumicën e transportit detar pas një serie sulmesh nga militantët Houthi të Jemenit ishte “brutale dhe dramatike”.
Ai shtoi se nuk kishte “fitues” si rezultat i situatës, e cila i ka detyruar anijet të bëjnë devijime të gjata dhe të kushtueshme rreth Afrikës së Jugut.
“Është e paqartë për ne nëse po flasim për rivendosjen e kalimit të sigurt në Detin e Kuq brenda disa ditësh, javësh apo muajsh. . . Mund të ketë pasoja mjaft të rëndësishme,” tha ai.
Maersk është një qendër e tregtisë globale , duke transportuar rreth një të pestën e mallrave të oqeanit. Clerc i kërkoi komunitetit ndërkombëtar – të udhëhequr nga SHBA – të bëjë më shumë për të lejuar që Deti i Kuq të rihapet për anijet pas një përshkallëzimi të fundit të sulmeve në rajon.
Një anije Maersk u sulmua në mes të dhjetorit, duke bërë që grupi danez të pezullonte udhëtimet përmes Detit të Kuq, një lidhje thelbësore midis Azisë dhe Evropës. Grupi rifilloi udhëtimet disa ditë më vonë pasi një koalicion ushtarak i udhëhequr nga SHBA u përpoq të krijonte një kalim të sigurt, por ai pësoi një sulm të mëtejshëm në fund të dhjetorit.
Javën e kaluar, Maersk tha se do të devijonte anijet nga Deti i Kuq rreth Afrikës “për të ardhmen e parashikueshme”. Devijimi i anijeve me kontejnerë përmes Kepit të Shpresës së Mirë shton rreth 13.000 km në distancë dhe qindra dollarë për kontejner, tha Clerc.
“Në këtë kohë kur inflacioni është një çështje e madhe, ai po ushtron presion mbi kostot tona, mbi klientët tanë dhe në fund të fundit mbi konsumatorët në Evropë dhe SHBA,” shtoi ai. “Në afat të shkurtër, mund të shkaktojë ndërprerje të konsiderueshme në fund të janarit, shkurtit dhe marsit.”
Fatura e karburantit të Maersk do të jetë 50 për qind më e lartë si rezultat i anijeve që marrin rrugën më të gjatë. Nëse nuk zgjidhen, anijet së shpejti do të jenë jashtë pozicionit, duke kërcënuar logjistikën dhe zinxhirët globalë të furnizimit, tha Clerc.
“Ne po i bëjmë thirrje komunitetit ndërkombëtar që të mobilizohet dhe të bëjë atë që duhet të bëjë për të rihapur ngushticën Bab-el-Mandeb. Është një nga arteriet kryesore të ekonomisë globale dhe është e bllokuar pikërisht tani.
“Mund të ketë pasoja më të gjera jo vetëm për industrinë, por për konsumatorët fundorë, disponueshmërinë e produktit, ekonominë globale në tërësi”, shtoi ai. Çmimi i aksioneve të Maersk është rritur me një të katërtën në muajin e kaluar pasi tarifat e transportit të mallrave me kontejnerë janë rritur.
Burimi: Financial Times/Përshtati Gazeta Si
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.




