Ngjarje

Mbetjet toksike të dërguara nga Shqipëria në Tajlandë, anijet e mallrave do të kthehen në Europë

Nga Gazeta ‘Si’- Kontejnerët e transportit me destinacion Tajlandën të mbushur me tonelata mbetjesh të rrezikshme industriale nga Shqipëria janë planifikuar tani të kthehen në Europë pasi grupet mjedisore paralajmëruan se ato po eksportoheshin ilegalisht në Azinë Juglindore.

“Një anije AP Moller-Maersk A/S që mban 40 kontejnerë me mbetje të rrezikshme do të mbërrijë në Singapor nesër dhe ngarkesa e dyshuar më pas do të dërgohet përsëri në Itali, sipas faqes së internetit të përcjelljes së ngarkesave të MSC Mediterranean Shipping Company SA, e cila do të transportojë ngarkesën përsëri në Europë.

Maersk po punon me autoritetet e Singaporit dhe linjën e anijeve për të cilën po transporton kontejnerët ‘për të siguruar që kontejnerët do të kthehen në Shqipëri në mënyrën më të mirë të mundshme’", tha zëdhënësja Summer Shi.

60 kontejnerë të tjerë të mbeturinave të dyshuara aktualisht në bordin e Maersk Candor, i cili pritet në Singapor më vonë këtë muaj, do të kthehen gjithashtu në Europë, tha Shi.

Zyrtarët kanë punuar për të ndaluar dërgesën që kur Basel Action Network, një organizatë jofitimprurëse me bazë në SHBA që gjurmon tregtinë toksike, javën e kaluar informoi Tajlandën se kontejnerët që beson se janë të mbushura me pluhur potencialisht të dëmshëm ishin nisur drejt saj.

Aktivistët e Greenpeace parandaluan shkarkimin e një kontejneri me pajisje elektronike të mbeturinave nga SHBA, në rrugën e tij për në Kinë, nëpërmjet Hong Kongut në qershor 2018. Autoritetet tajlandeze tani po garojnë për të ndaluar rreth 100 kontejnerë transporti të mbushura me mbeturina të rrezikshme industriale që të arrijnë në portet e vendit

MSC dhe autoritetet shqiptare nuk iu përgjigjën kërkesave për koment, ndërsa autoritetet e Singaporit thanë se nuk ishin në gjendje të komentonin ende.

Maersk tha se asnjë nga kontejnerët nuk ishte deklaruar se përmban mbetje të rrezikshme, përndryshe do të kishte refuzuar t'i transportonte ato. Bloomberg News nuk mundi të verifikonte në mënyrë të pavarur se çfarë transportonin anijet. Kompanitë që eksportojnë dhe marrin kontejnerët nuk janë identifikuar.

Maersk Campton, i cili kishte fikur transmetimin e vendndodhjes së tij, tani po tregon vendndodhjen e tij dhe lundron nëpër ngushticat e Malacca. Maersk tha se anija kishte ndaluar transmetimin e vendndodhjes së saj ndërsa ishte pranë Cape Town në Afrikën e Jugut për shkak të shqetësimeve të sigurisë në rajon.

Itinerari që ka përshkuar anija, deri në fikjen e sinjalit GPS

Tajlanda dhe vendet e tjera të Azisë Juglindore kanë parë një fluks mbetjesh nga vendet e zhvilluara, nga plastika e ndotur deri te mbetjet industriale dhe elektronike, të cilat mund të jenë të ngarkuara me toksina. Sipas Konventës së Bazelit të Kombeve të Bashkuara, një pakt global i nënshkruar nga shumë ekonomi të zhvilluara, vendet duhet të pranojnë të shpërdorojnë rrugën e tyre.

Autoritetet tajlandeze janë ende duke komunikuar me zyrtarë të tjerë të huaj përgjegjës për monitorimin e dërgesës, sipas një zyrtari në Departamentin e Çështjeve Industriale. Tajlanda do të bllokojë dhe nuk do të lejojë që mbetjet e rrezikshme të transportohen në vend, tha ajo.

Rrjeti i Veprimit të Baselit, i cili më parë ka alarmuar Malajzinë për dërgesat e paligjshme të mbetjeve elektronike, bëri thirrje që dërgesat të kthehen në Shqipëri dhe të ndëshkohen tregtarët e përfshirë.

"Është thelbësore që qeveritë të përmbushin detyrat e tyre përkatëse sipas rregullave të Konventës së Bazelit," tha drejtori ekzekutiv Jim Puckett. "Është e qartë se është shumë e lehtë për tregtarët dhe industrinë që thjesht të ngarkojnë kontejnerë me materiale që përndryshe do të kushtonin shumë për t'u trajtuar siç duhet - qofshin ato mbetje plastike, mbetje elektronike ose pluhur toksik nga fabrikat e çelikut."

Rrjeti i Veprimit të Baselit, së bashku me grupin mjedisor Ecological Alert and Recovery-Thailand, alarmuan shumë vende kur mësuan se më shumë se 800 ton pluhur furre me hark elektrik po transportoheshin nga anijet me kontejnerë Maersk dhe MSC. Ngarkesa u ngarkua nga porti i Durrësit në korrik dhe do të mbërrinte në Tajlandë si destinacion përfundimtar.

Pluhuri i furrës, i cili kërkon trajtim, është një produkt mbetjesh të rrezikshme që zakonisht vjen nga riciklimi i skrapit të çelikut dhe përmban okside metalike toksike si kadmiumi dhe kromi që janë të dëmshëm për shëndetin dhe mjedisin.

Burimi: Swiss info/Përshtati Gazeta Si


Copyright © Gazeta “Si”


Lajme të lidhura

Më Shumë