Përpara pandemisë, ideja e një norme vjetore inflacioni prej 10% në eurozonë do të dukej si një histori tmerri.
Në nëntor ishte një lajm i mirë.
Inflacioni kishte qenë 10.6% një muaj më parë. Një surprizë e ngjashme erdhi nga Amerika. Me rënien e inflacionit, rritet edhe ritmi i pritshëm i normave të interesit.
Më 14 dhe 15 dhjetor, Rezerva Federale, Banka Qendrore Europiane dhe Banka e Anglisë ndoshta do të rrisin normat me gjysmë pikë përqindjeje, një ngadalësim nga rritjet prej tre tremujorësh që kanë mbizotëruar kohët e fundit.
Globalisht, inflacioni ka filluar të bjerë kryesisht për shkak se çmimet e energjisë janë lehtësuar që nga vera dhe sepse zinxhirët globalë të furnizimit, të rrëmbyer prej kohësh nga pandemia, po funksionojnë më mirë.
Megjithatë, inflacioni mbetet shumë larg objektivave të bankave qendrore prej 2%. Ka tre arsye për të menduar se ata do të luftojnë për të arritur qëllimet e tyre së shpejti.
E para është mungesa e vazhdueshme e punëtorëve.
Ndërsa lajmet për çmimet kanë qenë të mira, të dhënat e fundit të pagave janë shqetësuese. Në Amerikë, fitimet mesatare për orë, treguan shenja inkurajuese zbutjeje që nga gushti.
Por shifrat e përditësuara të publikuara më 2 dhjetor përmbysën pamjen, duke treguar rritje vjetore prej 5.1% gjatë tre muajve të fundit, afërsisht në përputhje me anketat e tjera.
Që kur dolën të dhënat, tregjet e aksioneve në Amerikë kanë rënë, duke parashikuar rritje të zgjatura të normave të interesit. Në Britani pagat po rriten me një ritëm të ngjashëm; një valë grevash mund të shkaktojë rritje akoma më të mëdha. Tregjet e punës në eurozonë, edhe pse jo aq të nxehta, janë mjaft të nxehta për t’i bërë politikëbërësit të shqetësohen se inflacioni i energjisë mund të ndikojë në pjesën tjetër të ekonomisë, ndërsa punëtorët ‘bëjnë pazare’ për paga më të larta për të kompensuar rritjen e kostove të jetesës.
Problemi i dytë është politika fiskale.
Do të ndihmonte bankat qendrore të ftohnin tregjet e punës nëse qeveritë tkurnin deficitet e tyre buxhetore. Megjithatë, Akti i fundit i Amerikës për Reduktimin e Inflacionit bën vetëm një pengesë minimale në huamarrjen e qeverisë dhe administrata Biden po përpiqet të falë një pjesë të madhe të borxhit të studentëve. Europa po shpenzon në subvencionet e energjisë, pavarësisht paralajmërimeve nga FMN -ja dhe të tjerët se nuk është e mençur të stimulohen ekonomitë që kanë mungesë të kapacitetit prodhues – një gabim që Amerika e bëri në vitin 2021, kur “Plani Amerikan i Shpëtimit” i Presidentit Joe Biden e mbinxehi ekonominë. Nëse BE -ja ruan masat e saj gjatë gjithë vitit 2023, kostoja, pa taksa të mbledhura për të financuar fondet, do të arrijë gati 2% të pbb-së.
Gati dy të tretat e shpenzimeve të energjisë së BE -së janë në kontrollin e çmimeve për të gjithë, gjë që është e shtrenjtë dhe dekurajon kursimin e energjisë. Vetëm një e pesta vjen në formën e rishpërndarjes së synuar për nevojtarët, qasje e rekomanduar nga FMN -ja.
Edhe Gjermania, e cila ka kufizuar çmimet vetëm deri në 80% të përdorimit të mëparshëm të një familjeje, është ende duke marrë hua për të financuar skemën, që do të thotë se do të japë një stimul ekonomik.
Rreziku përfundimtar është që inflacioni i energjisë të kthehet në vitin 2023. Këtë vit, ekonomitë e Europës kanë përfituar nga konkurrenca e dobët për furnizimet e pakta të gazit natyror të lëngshëm global ( lng ), pjesërisht për shkak se ekonomia e Kinës është penguar nga politika e saj zero-covid.
Por Kina ka filluar të lirojë kontrollet e saj pandemike. Nëse ekonomia e saj rihapet dhe rimëkëmbet, çmimet e lng – së mund të rriten në vitin 2023.
Beteja e bankierëve qendrorë me inflacionin ka arritur në një pikë përkuljeje. Por nuk do të fitohet për një kohë të gjatë.
Burimi: The Economist/Përshtati Gazeta Si
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.




