Tom Cruise ishte në Çmimin e Madh të Britanisë këtë fundjavë dhe aksioni në pistë dukej si nga një prej filmave të tij.
Makina e shoferit të F1 Zhou Guanyu u rrotullua disa herë me pothuajse 200 km/orë dhe u përplas në një pengesë të tribunës gjatë xhiros së parë në Silverstone.
Në mënyrë të pabesueshme, shoferi i Alfa Romeos mbijetoi dhe nuk u plagos rëndë.
Ai thotë se është i fundit në një seri shoferësh që shpëtohen nga pajisja e sigurisë halo.
Çfarë është halo dhe si funksionon?
Halo është një shufër titani në formë kocke që vendoset në majë të kabinës së makinës dhe mbështillet rreth kokës së shoferit.
Është projektuar për të mbajtur peshën e një autobusi dykatësh në Londër, ekuivalenti i 12 ton material që balancohet në një kornizë 7 kg të mbuluar me fibër karboni.
Kur dhe pse u prezantua?
F1 ka qenë gjithmonë një sport i rrezikshëm, por gjatë viteve të fundit siguria është marrë më seriozisht pas vdekjes së Henry Surtees në një garë të Formula 2 në 2009, Jules Bianchi në Çmimin e Madh të Japonisë F1 2014 dhe Justin Wilson në një ngjarje IndyCar në 2015.
Surtees dhe Wilson humbën jetën pasi u goditën në kokë nga mbetjet e makinave të tjera.

Halo u testua për herë të parë në F1 në 2016 përpara se të bëhej i detyrueshëm në sport dy vjet më vonë në 2018 për të mbrojtur kokat e shoferëve nga mbetjet fluturuese ose nga rrokullisja e makinës.
Pas vitesh kërkimesh, u zbulua se ishte e vetmja pajisje që kaloi me sukses testin e devijimit të një rrote të qëlluar në të me shpejtësi 150 kph.
Gjithashtu, në mënyrë thelbësore për shoferët, ajo ishte gjithashtu e vetmja pajisje sigurie që ofronte një pamje të qartë.
U deshën disa vite që halo të prezantohej pasi shumë e kundërshtuan, duke përfshirë edhe shefin e atëhershëm të F1, Bernie Ecclestone.
“Shoferët nuk ishin të kënaqur me të. Atyre nuk u pëlqente që të kishin një shirit të madh mbi kokë”, thotë komentatori i F1 Harry Benjamin.
“Argumenti tjetër ishte nëse po ndikonte në dukshmërinë e shoferit, duke parë nga kabina. Të dyja janë hedhur poshtë. Gjatë viteve të fundit shoferët janë mësuar me të”.

Në vitin 2016, Lewis Hamilton e quajti atë “modifikimin me pamjen më të keqe” në historinë e sportit.
Dhe në shkurt 2018, shefi i Mercedesit, Toto Wolff tha se do të shkatërronte halo me një sharrë elektrike nëse do të mundej.
Por disa vite më vonë Hamilton tha se i kishte shpëtuar jetën në përplasjen e tij në Çmimin e Madh të Italisë në 2021.
Analiza nga Andrew Benson, shef në F1
Pajisja mbrojtëse e kokës halo ka qenë një nga historitë më të mëdha të suksesit të kërkimit të vazhdueshëm të Formula 1 për të përmirësuar sigurinë që nga vdekja e Ayrton Senna në 1994.
pajisja u përball me kundërshtimin e njerëzve që mendonin se mund të minonte thelbin e sportit si një seri me kabinë të hapur, duke përfshirë edhe disa shoferë.
Por shpejt e dëshmoi vlerën e tij kur u prezantua në 2018, pas një fushate nga drejtori i ndjerë i FIA F1 Charlie Whiting dhe Shoqata e Pilotëve të Çmimit të Madh.
Në Çmimin e Madh të Belgjikës 2018, halo e devijoi McLarenin fluturues të Fernando Alonso-s nga koka e shoferit të Sauber, Charles Leclerc.
Që atëherë, ka pasur të paktën tre incidente të tjera në të cilat me sa duket i ka shpëtuar jetën një shoferi.
Zhou Guanyu i Alfa Romeos në Çmimin e Madh të Britanisë të së dielës ishte vetëm shembulli më i fundit dhe ai me siguri nuk do të jetë i fundit.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.




