Ne rrjet

Fletët e mbyllura të krahëve dhe ngritja nga gjysma e pistës, shkaqet e mundshme të rrëzimit të avionit në Indi

Ndër pikat që duhen sqaruar në lidhje me dinamikën e aksidentit, del në pah edhe pozicioni i Boeing 787 në fillim: disa pilotë po dyshojnë pse avioni vendosi të bënte vetëm një nisje prej 1,900 metrash

Gazeta Si – Pse “Boeing 787” i kompanisë “Air India” u ngrit nga gjysma e fluturimit dhe nuk shkoi disa metra më tej deri në fund të pistës?

Kjo është një nga pyetjet që ekspertët po i bëjnë vetes ndërsa përpiqen të shpjegojnë aksidentin që ndodhi të enjten në kohën e drekës në Ahmedabad, një qytet në Indinë perëndimore.

Aeroplani, me 242 persona në bord, u përplas me zonat e banuara një minutë pas ngritjes.

Pas ngritjes

Videot e filmuara – një në veçanti – tregojnë Boeing-un duke u përpjekur të fitojë më shumë lartësi. Në fakt, pilotët duket se kanë vështirësi edhe ta mbajnë atë në një lartësi “të sigurt” nga shtëpitë në tokë, aq sa pas disa sekondash avioni rrëzohet.

Pse? Dhe këtu lind pyetja e pozicionit të fillimit. Pista 23 në aeroportin e Ahmedabad, ajo nga e cila u ngrit Boeing, është 3,505 metra e gjatë.

“Vetëm 1,900 metra fluturim”

Sipas të dhënave të mbledhura nga faqet e monitorimit të trafikut ajror, fluturimi 171 i Air India – i drejtuar për në Londër Gatëick – hyn pak a shumë në gjysmën e asaj piste dhe fillon fluturimin e tij nga aty, nëse të dhënat janë të sakta.

Kjo është rreth 1,900 metra asfalt për t’u përshkuar për të arritur shpejtësinë e nevojshme për t’u ngritur. Por a ishin të mjaftueshme ato 1,900 metra? Disa pilotë, të kontaktuar nga “Corriere della Sera”, shprehën disa dyshime për këtë.

Një aeroplan që peshon mbi 220 tonë

“Një ngritje me një pistë kaq të shkurtër është e mundur nëse arrihet falë performancës, domethënë nëse llogaritjet janë bërë në lidhje me pozicionin, nëse shtytja e motorëve është studiuar për t’u ngritur nga ajo pikë”, – shpjegon një komandant.

“Sigurisht, një aeroplan që duhet të fluturojë nga India në Londër do të peshojë të paktën 220 tonë dhe kështu, në shikim të parë, më duket si një fluturim i shkurtër ngritjeje. Është shumë e çuditshme të ngrihesh nga ajo pikë dhe në ato kushte”.

“Rikthimi” i dështuar

Një komandant tjetër kujton se tensionet Indi-Pakistan po i detyrojnë transportuesit indianë të anashkalojnë Pakistanin, duke zgjatur kështu kohën e udhëtimit, por edhe duke rritur karburantin që duhet ngarkuar për të qenë në gjendje të mbështesë të gjithë udhëtimin. Fluturime të tjera AI171 Ahmedabad-Londër – por jo të gjitha – kryen të ashtuquajturin “rikthim”, domethënë, ato zhvendosen pak më prapa se mesi i pistës për të qenë në gjendje që të kenë disa metra më shumë.

Hetimet

Ndër shkaqet e mundshme që po shqyrtohen nga hetuesit janë edhe problemet e mundshme me shtytjen, peshën e tepërt, rregullimin e pabalancuar ose anomali të tjera mekanike.

Një ekspert i intervistuar nga “Telegraph” shpjegoi: “Ka disa skenarë për t’u marrë në konsideratë: probleme me shtytjen, konfigurim i pasaktë i krahëve ose një gabim më serioz”.

Të gjitha hipotezat do të shqyrtohen në thellësi me analizën e kutive të zeza. Nuk përjashtohet që avioni të ketë qenë i mbingarkuar ose të ketë pasur një shpërndarje jo optimale të peshës, elementë që ndikojnë drejtpërdrejt në performancën e ngritjes.

Çdo vonesë në dhënien e shtytjes maksimale ose probleme me përshpejtimin mund të kenë ndikuar gjithashtu në aftësinë e avionit për t’u ngjitur në mënyrë të sigurt.

Dy kutitë e zeza do të duhet të ndihmojnë – njëra që regjistron audion në kabinën e pilotit, tjetra që ruan mijëra parametra fluturimi dhe avioni – të cilat megjithatë nuk janë rikuperuar ende.

Përshtati: Gazeta “Si”


Copyright © Gazeta “Si”


Lajme të lidhura

Më Shumë