Prodhuesit europianë të makaronave po përballen me presion në rritje pasi tensionet e ndezura për koston në rritje të fusilit, spagetit dhe pastave të tjera mund të nxisin një grevë.
Konsumatorët italianë u kanë kërkuar autoriteteve të konkurrencës që të shqyrtojnë mundësinë e marrëveshjes së çmimeve dhe u kanë bërë thirrje blerësve të tjerë që të shmangin produktet për të hyrë në një “grevë makaronash”.
Rritja e çmimeve të makaronave është shumë më e madhe se inflacioni në disa pjesë të rajonit dhe ka vazhduar pavarësisht nga një rënie e mprehtë në koston e grurit të përdorur për prodhimin e tij.
Prodhuesit, të cilët përfshijnë Barilla, De Cecco dhe La Molisana në Itali dhe Panzani në Francë, këmbëngulin se makaronat e tyre kanë çmime të drejta, që reflektojnë ndikimin e kostove më të larta të prodhimit dhe të produkteve të tjera pas pushtimit rus të Ukrainës.
Por ata janë akuzuar për përfitime dhe “lakmi” teksa blerësit pyesin pse paguajnë ende kaq shumë.
“Realiteti është shumë i ndryshëm nga tregimi i [prodhuesve]”, tha grupi italian i konsumatorëve Codacons.
“Rritjet e çmimeve nga viti në vit të matura në baza mujore janë dyfishi i normës aktuale të inflacionit.”
Megjithëse inflacioni është zbutur në muajt e fundit, çmimi i një kilogrami makarona në Itali ishte ende 14 për qind në rritje nga viti në vit në maj, kundrejt 15.7 për qind në prill dhe 17.5 për qind në mars, tregojnë statistikat zyrtare.
Italianët janë ngrënësit më të mëdhenj të makaronave në botë, duke konsumuar afërsisht 23 kg në vit, sipas organit të industrisë së Organizatës Ndërkombëtare të Makaronave.

“Për familjet italiane është një krizë mjaft ekzistenciale,” tha Clive Black, një analist në Shore Capital. Fotografia është e ngjashme kudo në Europë.
Inflacioni i çmimit të makaronave në prill arriti në 27.6 për qind në MB, 21.8 për qind në Gjermani dhe 21.4 për qind në Francë, sipas të dhënave të Mbretërisë së Bashkuar dhe BE-së.
Makaronat e konsumuara në Europë janë bërë kryesisht nga gruri i fortë kanadez i importuar kryesisht në Itali, prodhuesi më i madh në botë.
Nxehtësia ekstreme dhe thatësira në Kanada në vitin 2021 çuan në një rënie të mprehtë të prodhimit dhe e çuan çmimin në rritje. Ai ka qenë në rënie të vazhdueshme që nga dhjetori i atij viti, por u rrit pak këtë muaj pasi shembja e digës Kakhovka të Ukrainës goditi tregjet globale të grurit, sipas grupit të kërkimit të mallrave Mintec.
Luigi Cristiano Laurenza, sekretari i përgjithshëm i organit tregtar Unione Italian Food Pasta, tha se industria po përballet ende me kostot më të larta të energjisë, logjistikës dhe paketimit pas pushtimit të Ukrainës nga Rusia dhe se do të duhej pak kohë përpara se të binte çmimet e grurit për blerësit.
“Efektet e kostove të prodhimit në produkte nuk janë kurrë të menjëhershme,” tha ai. “Nëse tendenca aktuale e tkurrjes së kostove vazhdon për një periudhë të zgjatur, ne mund të shohim edhe një ulje të çmimeve të konsumit.”
Një faktor për vonesën është kohëzgjatja që i duhet grurit të blerë me çmime më të larta për t’u përdorur, me çmimet aktuale që reflektojnë ato kontrata.
“Çmimet janë ende të larta sepse kompanitë po përdorin ende stoqet e grurit që blenë me çmimin maksimal,” tha Giuseppe Ferro, shefi ekzekutiv i La Molisana, prodhuesi i katërt më i madh i makaronave në Itali.
“Sapo të përfundojë në tre ose katër muaj, çmimet do të bien.”
Mospërputhja midis kostos së grurit dhe çmimit eventual të afisheve shkon në zemër të një sherri mes grupeve ushqimore, shitësve me pakicë dhe politikanëve.
Me çmimet e ushqimeve që kanë tejkaluar energjinë si nxitësi kryesor i inflacionit në të gjithë Evropën, prodhuesit janë nën presion të veçantë për t’i ulur ato pasi grupe të tilla si Nestlé, Unilever dhe PepsiCo raportuan fitime të shëndetshme tremujore , duke kaluar kosto më të larta tek konsumatorët.
Ministri italian i industrisë Adolfo Urso thirri një takim krize të prodhuesve, shpërndarësve dhe shoqatave të makaronave muajin e kaluar pasi rritja e papritur e çmimeve shkaktoi thirrje nga konsumatorët për një kufi çmimi. Por zyrtarët vendosën të mos ndërhynin dhe siguruan publikun se tregu së shpejti do të korrigjohej pasi kostot e energjisë dhe lëndëve të para vazhduan të bien.
Që atëherë, Codacons ka raportuar prodhuesit e makaronave tek autoriteti italian i konkurrencës, duke i kërkuar atij të hetojë nëse kompanitë mund të kenë bashkëpunuar për të manipuluar çmimet.
Përtej marrëveshjes së fundit në Francë, ka indikacione të hershme për moderim në disa pjesë të tregut, siç janë linjat më të lira të supermarketeve të mëdha të makaronave të markës së tyre. Megjithatë, në përgjithësi, prodhuesit po japin pak shenja se do të ulin çmimet.
Burimi: Financial Times/Përshtati Gazeta Si
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.




