Treg

Europa dhe Azia intensifikojnë betejën për të siguruar furnizimet me gaz

Beteja midis Azisë dhe Europës për të bllokuar furnizimet me gaz po rrit një shpejtësi, duke rritur rreziqet e një rritjeje të mëtejshme të çmimeve që do të shtonte karburant të freskët në krizën e kostos së jetesës.

Japonia dhe Koreja e Jugut, importuesit e dytë dhe të tretë më të mëdhenj në botë të gazit natyror të lëngshëm, po kërkojnë të sigurojnë furnizime për muajt e dimrit dhe më tej, nga frika se do të kushtojnë më vonë gjatë vitit ndërsa kërkesa e Europës rritet, sipas tregtarëve.

Konkurrenca në rritje nga Azia vjen në një kohë kur LNG, i cili transportohet përtej detit me cisterna gjigante, është në kërkesë të lartë ndërsa Europa përpiqet të zëvendësojë gazin natyror të dërguar përmes tubacioneve nga Rusia. Çmimet e gazit natyror në Europë tashmë janë rritur pothuajse pesë herë nga një vit më parë, gjë që ka rritur ndjeshëm kostot e energjisë për konsumatorët dhe i ka dhënë një goditje të dhimbshme kompanive të shërbimeve.

“Ajo që ne po shohim është një përpjekje e vogël për të siguruar ngarkesat LNG deri në fund të këtij viti dhe deri në vitin 2023,” tha shefi ekzekutiv i një kompanie gazi me bazë në Azi, duke shtuar se masa ishte më herët se zakonisht.

"Nuk është futur ende aq shumë në çmimet, por kjo do të vijë më pas sepse blerësi i vonuar do të jetë ai që do të mbajë barrën e çmimeve."

Kishte "aktivitet mjaft të madh" nga kompanitë japoneze dhe koreano-jugore për të ashtuquajturat blerje strip të LNG "që do të zgjaste deri në nëntor, dhjetor dhe janar", tha Toby Copson, kreu global i tregtisë dhe këshillimit në Trident LNG, një kompani tregtare gazi.

Një kontratë strip është blerja ose shitja e kontratave në muaj të njëpasnjëshëm, me blerësit dhe shitësit në gjendje të bllokojnë çmimet për të gjithë periudhën kohore.

Japonia dhe Koreja e Jugut “kanë një problem me sigurinë energjetike. Ata janë vërtet të shqetësuar për atë që do të ndodhë afatshkurtër, afatmesëm dhe afatgjatë, "tha Copson. “Unë mendoj se këtë vit dhe deri në tremujorin e parë të vitit të ardhshëm, ju do të shihni konkurrencë të qëndrueshme me Europën dhe Azinë që do të ofrojnë tregun.

Azia kishte qenë destinacioni premium për LNG, me Kinën, Japoninë dhe Korenë e Jugut që ishin tre importuesit më të mëdhenj në botë. Çmimi standard në Azi, më shumë se jo, është tregtuar mbi çmimin europian.

Por TTF, çmimi standard europian i gazit, tani është dukshëm më i lartë se homologu i tij aziatik për shkak të kërkesës në rritje të Evropës, pasi rajoni kërkon të zëvendësojë gazin rus në rënie. Që nga fundi i korrikut, flukset e gazit rus nga tubacioni kryesor i Europës Nord Stream 1 ka rënë në 20 për qind të kapacitetit të tij. Zyrtarët kanë frikë nga shkurtime të mëtejshme përpara.

Çmimet më të larta në Europë do të thotë që kompanitë tregtare kanë më shumë nxitje për të dërguar ngarkesa LNG atje për marzhe më të larta fitimi. Diferencat e çmimeve janë aq të mëdha sa që në disa raste tregtarët me kontrata afatgjata në Azi mund të shkëputin një kontratë ekzistuese, të paguajnë çmimin e gjobës, por prapëseprapë të fitojnë nëse rishesin në Europë.

Europa dhe Azia po konkurrojnë gjerësisht për të marrë LNG nga SHBA. Vendi eksportoi 74 përqind të LNG-së së tij në Europë në katër muajt e parë të këtij viti, krahasuar me një mesatare vjetore prej 34 përqind vitin e kaluar, sipas Administratës së Informacionit të Energjisë. Azia ishte destinacioni kryesor në 2020 dhe 2021, tha ai.

Ndërsa vende të tilla si Japonia dhe Koreja e Jugut kishin qenë në gjendje t'i rezistonin çmimeve më të larta deri në një farë mase, vendet aziatike në zhvillim me para të kufizuara u është dashur të përballojnë peshën kryesore të çmimeve në rritje.

Dinamika aktuale e tregut do të thotë se "do të ketë raste kur Azisë do t'i duhet të paguajë mbi shanset" për të joshur ngarkesat LNG, tha një tregtar. Ndërsa tregtari nuk ka parë ende ndonjë aktivitet çmimi në atë masë, "nuk është e përjashtuar që të çojë në dimër" pasi mbeten pasiguri mbi nivelet e depozitimit të gazit në Europë dhe furnizimin me LNG nga projekti rus Sakhalin-2.

Projekti përbën 10 për qind të importeve të LNG-së të Japonisë dhe është planifikuar për nacionalizim sipas urdhrave të presidentit rus Vladimir Putin.

Lëvizjet nga Kina, importuesi më i madh i LNG-së, janë ndrydhur në tregun global të LNG-së, por ai mbetet "shakaja" që çon në dimër, tha një tjetër tregtar.

Kërkesa për gaz në përgjithësi ka qenë e ulët në vend për shkak të ngadalësimit të tij ekonomik si rezultat i bllokimeve të koronavirusit, dhe ai "ka bërë një punë shumë të mirë në reduktimin masiv të varësisë së tij në LNG në vend, deri në pikën që kërkesa aktuale për LNG është pothuajse tërësisht i varur nga LNG i kontraktuar”, tha Alex Sioë, analist kryesor i gazit në Azi në konsulencën ICIS. Kina po shet gjithashtu LNG për të cilën nuk ka nevojë, duke lehtësuar një pjesë të ngushtësisë në tregun global.

Por tregtari tha se tregu është i vetëdijshëm për rrezikun që kompanitë kineze "hyjnë në minutën e fundit" për të blerë ngarkesa LNG.

"Ndërsa i afroheni dimrit, vende si Japonia dhe Koreja e Jugut do të kenë nevojë të rindërtojnë magazinimin," tha Samantha Dart, kreu i kërkimit të gazit natyror në Goldman Sachs.

“Nëse mbi të, aktiviteti ekonomik i Kinës fillon të rimëkëmbet më dukshëm, mund të keni një ndryshim të rëndësishëm në balancën e LNG-së. Nëse më pak LNG është në dispozicion për Europën, kjo do të thotë se Europa duhet të mbështetet në më shumë shkatërrimin e kërkesës së brendshme si rezultat, "tha ajo.

Burimi: Financial Times


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë