Nga Gazeta Si – “Ndërsa zyra bëhet gjithnjë e më pak tërheqëse në jetën reale”, shkruan Carrie Battan në New Yorker, “në televizion, zyra po bëhet vendi më i mirë i mundshëm”. Battan përdor këtë premisë për të prezantuar një analizë të asaj që kanë të përbashkët tre nga serialet më të njohura të periudhës së fundit: “Industry”, “The Bear” dhe “Scissione”.
“Industry” është një serial i HBO për financat e larta në Londër. “The Bear” është një serial që flet për një shef kuzhine që kishte plane të tjera dhe më ambicioze dhe që po menaxhon restorantin modest të familjes. “Scissione” është seriali i Apple TV i drejtuar pjesërisht nga Ben Stiller për një grup punonjësish, kujtesa e të cilëve është, saktësisht, e ndarë: kur punojnë ata nuk mbajnë mend asgjë nga jeta jashtë punës dhe nuk mbajnë mend asgjë nga puna e tyre jashtë.
Sipas Battan, këto tre seriale përfaqësojnë më shumë se një të dhënë se, në një periudhë në të cilën shumë janë duke vendosur të ndryshojnë punë dhe pasi shumë janë mësuar me një jetë të ndryshme nga ajo e zyrës, një nën-zhanër i veçantë i serialit është ndoshta duke filluar: TV në vendin e punës.
“Industry”, “Scissione” dhe “The Bear” tregojnë vende pune shumë të ndryshme nga njëri-tjetri, por secili prej këtyre serialeve nxjerr në pah mënyrat se si puna, dhe më saktë kolegët, i lejojnë njerëzit të ndajnë identitetet e tyre, duke i dhënë kështu afat disa turbulencave personale që shkroi Battan. Edhe pse duhet thënë se jo të gjithë, jo gjithmonë, në këto seriale gjejnë zgjidhje për problemet e tyre në punë. Përkundrazi.
TV në vendin e punës nuk është asgjë e re. Në kinema dhe aq më tepër në serial është shumë e zakonshme të nisesh nga kufijtë, rutinat, rolet dhe hierarkitë e disa punëve për të bërë seriale televizive. Po, kjo bëhet shumë shpesh me mjekë, avokatë apo policë të ndryshëm dhe ka ndodhur jo rrallë edhe me histori të vendosura në prapaskenat e televizioneve, gazetave apo radiove, apo në ndonjë kontekst specifik të lidhur me politikën. Në fakt, megjithëse kishte të bënte me një vend pune shumë të veçantë, ai i atyre që e gjejnë veten duke punuar për presidentin e Shteteve të Bashkuara, tashmë “The West Wing”. Dhe kështu ishte Mad Men, i vendosur në një agjenci reklamash të viteve 1960.
Për disa dekada serialet e vendosura në zyra apo kontekste të ngjashme ishin kryesisht komike.
Shpesh, siç shpjegon “The Office”, ne priremi të marrim një kontekst në dukje monoton ose në çdo rast jo domosdoshmërisht bindës dhe, duke përfituar nga mundësitë e përcaktimit të roleve dhe personazheve të dhëna nga kufizimet e zyrës, ne përpiqemi të acarojmë dhe të marrim kontekste dhe situata deri në ekstrem, të njohura, për të gjeneruar komedi.
Ndryshe nga këto seriale komedi, “Industry”, “Scissione” dhe “The Bear” janë seriale dramatike.
“Industry” është vendosur në zyrat e Pierpoint, një bankë investimesh prestigjioze (dhe fiktive) në Londër, me vëmendje të veçantë për jetën (në punë dhe jo) të disa të rinjve të diplomuar që synojnë të punësohen nga Pierpoint. Për “Industry”, Battan shkroi se ai arrin “të vlerësojë dhe dënojë sektorin financiar në masë të barabartë”.
“Ishte që nga ditët e ‘Mad Men’”, shkroi Battan, “që një serial nuk është argëtuar aq shumë duke eksploruar hijet kaotike që mund të zhvillohen kur kaq shumë të rinj kalojnë shumë kohë së bashku në një zyrë”.
Më konkretisht, “Industry” shpesh trajton çështje që lidhen me nevojën për të gjetur një ekuilibër midis jetës dhe punës. Që në minutat e para të sezonit të dytë, kjo temë trajtohet edhe në lidhje me rikthimin në punë në zyrë pas pandemisë. Në fakt, sezoni i dytë i “Industry” është prezantuar në shumë qarqe si i pari që arrin të tregojë efektivisht jetën e post-pandemisë.
“Nëse ‘Industry” zhytet në ekzaltimin e një bote pune pa kufij”, sipas Battan Scissione ajo përkeqëson rrafshin e një konteksti në të cilin jeta dhe puna janë të ndara në mënyrë të përkryer”. Në gjysmë të rrugës mes thrillerit dhe fantashkencës, seriali zhvillohet në zyrat e Lumon, një kompani, punonjësit e së cilës vetë nuk e kanë një ide të qartë se çfarë bëjnë, dhe ku disa punëtorëve u kërkohet që vullnetarisht t’i nënshtrohen një operacioni.
Në një artikull mbi “Scissione” dhe “mbi një zhanër të ri që mund të përkufizohet si ‘zyra shqetësuese’, një lloj reflektimi i një seriali si “The Office” thuhet se është një serial që “sa më shumë të vazhdojë, aq më shumë bëhet tingëllues” sepse bazohet “në një koncept të thjeshtë me aplikime komplekse” dhe sepse arrin të jetë “alegorik dhe surreal”, por, në të njëjtën kohë, të stimulojë realitetin.
Marrë nga Il Post, përshtati në shqip Gazeta Si
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.




