Ekspozite

Ekspozita e Vermeer në Amsterdam / 28 piktura tregojnë për dashuritë dhe borxhet (e paguara me veprat)

Ekspozita në Europë: ajo që i kushtohet piktorit misterioz holandez është ngjarja e vitit 2023, me numrin më të madh të pikturave të tij që janë parë ndonjëherë së bashku

Nga Gazeta Si - Në Amsterdam janë ekspozuar 28 nga 37 pikturat e mbetura, të Johannes Vermeer midis ndoshta 50 të bëra nga piktori gjatë gjithë jetës së tij, një në vit.

Punimet e tij dhe paratë

Të mendosh se disa nga këto kryevepra, të ardhura nga muzetë më të mëdhenj të botës, piktori i përdori edhe për të paguar bukëpjekësin me të cilin ishte borxhli (i cili mburrej me një nga pikturat e tij të varura në dyqan).

Bukëpjekësit Hendrick van Buyten, i pasur i njohur i repartit të tij, pronar i disa shtëpive në Delft, i pëlqente të mblidhte art dhe nga Vermeer ai rrëmbeu tre kanavacë.

Më pas, piktori dhe gruaja e tij Catharina morën 200 florina me hua nga Pieter Claesz van Ruijven, i cili zotëronte 21 piktura të artistit (përfshirë vajzën e famshme me një vathë perle, tani në Mauritshuis).

A Lady Writing (1664/67), në "National Gallery of Art" të Washington

Në ankand

Pas vdekjes së gruas së tij, këto 21 vepra u trashëguan nga vajza e tyre Magdalena. Ajo gjithashtu vdiq në 1682 dhe këto dolën në ankand në Amsterdam në 1696, duke marrë rrugët e botës.

Është pikërisht kjo ekspozitë në Rijksmuseum në Amsterdam që sjell shumë njerëz në atdhe (deri më 4/06). Vermeer jetoi në një mjedis artistik, ai nuk u zhvendos kurrë nga Delft (pamja është e mrekullueshme, ku stuhia duket se sapo ka kaluar, e ekspozuar në Rijksmuseum), ku jetuan ose mbërritën atje piktorë të talentuar. Babai i tij Reynier Jansz, përveçse një mjeshtër i aftë i tekstilit në prodhimin e kadifes së hollë ishte një tregtar arti dhe mik i shumë piktorëve.

Konvertimi si një akt dashurie

Johannes, i cili u rrit si protestant në një enklavë protestante, shpejt e gjeti veten në kontakt të ngushtë me kulturën dhe besimin e Romës, nëpërmjet një praktike artistike - e cila zgjati gjashtë vjet, para se të mund të merrte zyrtarisht statusin e piktorit. Pastaj ishte takimi dashuror me të dashurën Catharina Bolnes (me të cilën kishte 14 fëmijë), nga një familje e pasur katolike.

Dasma nuk u pengua, ai u konvertua dhe të dy u martuan në një kishë katolike klandestine në Schipluiden, më vonë u vendosën në Delft pikërisht në Papenhoek. Willem, vëllai i dhunshëm i Catharinës, gjithashtu jetoi me ta për një kohë, duke e rrahur atë ndërsa ishte shtatzënë, përpara se të internohej në një azil mendor. Megjithatë, asnjë nga këto nuk shfaqet në pikturat e Vermeer-it.

Pamje e Delft (1660/61)

Piktori dhe jezuitët

Për të gjithçka është dritë e përhapur, e jashtme dhe e brendshme, qetësi, elegancë dhe përmbajtje, trashëgimi e mundshme e një edukimi kalvinist. Dëshmi e reflektimit shpirtëror të Vermeer-it, e aderimit të tij në katolicizëm, që rrjedh nga konvertimi i tij është piktura “The Allegory of Faith” (1670/74), plot simbole: globi, molla e kafshuar, gjarpri me kokën e shtypur nga një gur, gruaja në ekstazë, pothuajse një figurë klasike e Rilindjes së vonë.

"Allegory of the Catholic Faith" (1670/74)

Shtëpitë e rafinuara të tregtarëve të pasur holandezë

“Megjithatë, kjo nuk ndodhi menjëherë, por në faza të ndryshme, piktura e fundit e madhe është ajo në Metropolitan në Nju Jork, e një vajze në gjumë në një tavolinë. Dhe më vonë, me pikturën 1657/58 të një vajze të re që lexon një letër në dritare (në Dresden), ai fillon formatin e vogël, shumë intensiv. Në shoqërinë holandeze, skenat historike apo biblike nuk kërkoheshin. Kisha nuk ishte klient”, shpjegon Taco Dibbits, drejtor i Rijksmuseum.

“Kështu ai i përkushtohet zhanreve, me një apo dy persona, të përshtatshëm për ambientet e shtëpive të tregtarëve holandezë”. Francesca Gabrieli, italiane, kimiste dhe studiuese shkencore në Rijksmuseum, e specializuar në spektroskopinë e reflektimit të imazhit, deri më tani ka analizuar nëntë piktura nga Vermeer, katër në Amsterdam, dy në Mauritshuis, dy në Koleksionin Frick dhe një në Leiden.

Girl Reading a Letter at an Open Window” (1657/58)

Pigmente dhe penelata

Zbulime në lidhje me zgjedhjet kompozicionale të Vermeer-it janë përdorimi i pigmenteve (ultramarina mbërriti nga Afganistani në Evropën Veriore nëpërmjet Italisë). “Dhe në Letrën e Dashurisë zbuluam se piktori, në fund të karrierës së tij, në vitin 1670, adoptoi pigmente të tjera: për të bërë hijen e lëkurës ai përdori fillimisht blu ultramarine”, thotë Gabrieli.

“Më pas, ndoshta për shkak të një ndikimi italian, ai filloi të përdorte tokën e gjelbër, jeshile e përzier me dhe, për ngjyrën e fytyrës dhe krahëve të tij”. /Il Corriere della Sera/


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë