Treg

Dollari i fortë po rrit çmimet e naftës në Europë e Azi

Nafta bruto në nivel global ka rënë me 30% që nga vlera më e lartë e këtij viti, por kjo nuk po ndodh në vende si Paris, Mumbai apo Akra.

Luhatjet në çmimin e naftë kanë vlerësuar dollarin më lart kundrejt monedhave të tjera, duke  e rritur me 15%. Kjo do të thotë se karburantet vazhdojnë të jenë nxitësi kryesor i kostove të jetesës në botë.

Kërkesa për naftë në superfuqitë, si Kina, India dhe Bashkimi Europian kanë parë të gjitha rënie më të vogla reale të çmimeve të naftës bruto, sesa do të sugjeronin standardet. Dhe për disa tregje në zhvillim si Sri Lanka, ndikimi i një çmimi spirale të naftës dhe i monedhës në rënie është shfaqur tashmë në formën e një kolapsi pothuajse total ekonomik.

“Një dollar më i fortë është një erë që fryn nga ana e kundërt për vendet konsumatore të naftës, monedhat e të cilëve nuk janë të lidhura me dollarin,” tha Giovanni Staunovo, analist i mallrave në UBS Group AG. “Gjatë 12 muajve të fundit, çmimet e naftës janë rritur shumë më tepër në terma të monedhave vendase.”

Nuk ka zgjidhje të lehtë. Ngritja e normave të interesit për të forcuar monedhat rrezikon të ngadalësojë ekonomitë tashmë të brishta, ndërkohë që vendet në zhvillim duhet të mbajnë një sy në rezervat e dollarit.

Vendet e Eurozonës janë shumë të varura nga importet për naftën e tyre. Me pothuajse asnjë furnizim vendor të papërpunuar, secila nga pesë ekonomitë më të mëdha të bllokut të monedhës – Gjermania, Franca, Italia, Spanja dhe Holanda – është të paktën 90% e varur nga blerjet e huaja për të drejtuar rafineritë.

Në këtë sfond, çmimi i naftës në dollarë është provuar të jetë një dhimbje koke e veçantë për zyrtarët e Bankës Qendrore Europiane në atë që ka qenë tashmë një vit testimi. Shtrydhja e furnizimeve me energji nga lëvizjet e Rusisë për të ulur furnizimin me gaz ka nxitur rritje të mëdha në çmimet e konsumit, duke arritur në një rekord prej 9.9% në shtator.

Vendet aziatike kanë përjetuar një dhimbje të ngjashme. Gjatë gushtit vlera e naftës së importuar në Kinë u rrit me 50% në raport vjetor edhe pse konsumi e kërkesa kishin rënë për shkak të rikthimit të Covid-19 atje./Bloomberg


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë