Ngjarje

Ditë më të këqija do vijnë/ Kaos fluturimesh në Europë, vonesa rekord (+153% në vit), fundjava e fundit, makth. Shkak, moti dhe mungesa e stafit  

Provat gjenerale të verës 2024 në qiejt evropianë ishin një fatkeqësi. Dhe rrezikojnë të jenë me keq se viti 2022. Gjatë fundjavës së fundit pati mijëra fluturime të anuluara, dhjetëra mijëra nisje të vonuara me orë të tëra, miliona udhëtarë të braktisur në ishuj, viktima të një kombinimi faktorësh të cilët - gjithashtu falë motit të keq në disa zona – beri rrëmujë çdo planifikim.

Linjat ajrore, kompanitë e menaxhimit të aeroporteve, kompanitë e trajtimit dhe kontrollorët e trafikut ajror aktualisht po i dërgojnë letra njëri-tjetrit me akuza dhe kërcënime reciproke për çështje gjyqësore milionerësh. Sepse edhe kërkesat për rimbursim dhe dëmshpërblim për udhëtarët do të jenë miliona.

Disa kompani janë detyruar të zgjedhin kë të strehojnë në ato pak hotele me dhoma ende të lira: pilotët apo klientët.

Numrat

Mes 28 dhe 30 qershor, Evropa regjistroi gjysmën e fluturimeve të anuluara në mbarë botën, sipas të dhënave të ofruara nga platforma e specializuar FlightAëare. Vetëm të premten e kaluar - dita më e keqe e fundjavës dhe ajo me numrin më të madh të lëvizjeve - transportuesit evropianë anuluan rreth 600 fluturime dhe 8,000 të tjera pësuan vonesa të konsiderueshme. Disa aeroporte në kontinent - si ato në Angli dhe Spanjë - kishin vonesa në nisje deri në tre orë.

Aeroportet

Në javën 24-30 qershor, thotë Eurocontrol, avionët akumuluan 1.9 milionë minuta vonesë në qiejt e kontinentit, 153% më shumë se e njëjta periudhë e një viti më parë dhe +125% krahasuar me 2019, me udhëtime më të larta drejt atyre të kontinentit.  Edhe dje, e hënë dhe për rrjedhojë më "e qetë", shtatë nga dhjetë fluturime u ngritën pas kohës së planifikuar në Amsterdam, Frankfurt, Paris (Charles de Gaulle), Londër (Heathroë dhe Gatëick), Madrid, Barcelonë.

Shkaqet kryesore? Moti i keq - i cili detyron avionët të marrin rrugë alternative dhe të krijojnë trafik -, por edhe mungesa e personelit në linjat ajrore, aeroporte dhe kullat e kontrollit.

Shkaqet

Por a nuk ishin zgjidhur problemet e vitit 2022 – ato pas Covid-it që gjetën të papërgatitur të gjithë lojtarët e sektorit? Disa profesionistë të konsultuar shpjegojnë se ka çështje kritike në Evropë që nuk do të zgjidhen së shpejti. Ka nga ata që drejtojnë gishtin drejt “programimit skizofrenik” të kompanive që shpallin rrugë të reja edhe disa javë para nisjes, ndërsa në të kaluarën ato planifikoheshin muaj më parë.

Nga kullat në Ukrainë

Ekziston gjithashtu një problem me aeroportet të cilët, në garën për t'u rikuperuar nga pandemia dhe për të kapur trafikun nga rivalët, e gjejnë veten me shumë lëvizje për të menaxhuar dhe staf të pamjaftueshëm, gjë që çon në kohë të gjata për zbarkimin, hipjen dhe trajtimin e bagazheve. Për më tepër, qiejt evropianë kanë "xhepa" të menaxhuar keq: kontrollorët francezë dhe gjermanë në Karlsruhe janë shënjestruar nga transportuesit për disa kohë. Konflikti ruso-ukrainas shkakton "stres" të mëtejshëm në sistem duke reduktuar hapësirën e përdorshme. Ky aspekt, i kombinuar me bumin e udhëtimeve në Evropën Qendrore-Lindore (Ballkan, Greqi) çon në një mbipopullim korridoresh. Mbrëmë qiejt e Hungarisë, Kroacisë dhe Sllovenisë ishin ato me vonesat më të mëdha.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë