Gazeta Si – Presidenti i SHBA-ve, Donald Trump, ka kaluar momente frike gjatë një fluturimi. Një avion pasagjerësh i “Spirit Airlines” fluturoi shumë afër “Air Force One”, avionit presidencial amerikan, ndërsa të dy avionët po fluturonin mbi Long Island, Nju Jork.
Incidenti ndodhi gjatë ngjitjes së “Spirit Flight 1300”, i drejtuar nga Fort Lauderdale (Majemi) për në Boston dhe kërkoi një manovër emergjente, pasi ndërhynë kontrollorët e trafikut ajror.
Administrata Federale e Aviacionit (FAA) ka nisur një hetim zyrtar për të përcaktuar faktet dhe për të verifikuar nëse është respektuar ndarja minimale midis dy avionëve.
Edhe pse askush nuk u lëndua dhe fluturimet vazhduan normalisht, incidenti rihap debatin mbi sigurinë në hapësirën ajrore të SHBA-së, veçanërisht kur përfshin avionë qeveritarë.

Çfarë ndodhi në qiellin mbi Long Island? – Sipas autoriteteve federale dhe të dhënave të radarit, incidenti ndodhi të hënën e kaluar, ndërsa “Air Force One” po largohej nga hapësira ajrore e SHBA-ve në rrugën drejt Mbretërisë së Bashkuar me Donald Trump në bord.
Në të njëjtën kohë, Fluturimi 1300 i Spirit Airlines po fitonte lartësi nga Fort Lauderdale në drejtim të Bostonit.
Dy aeroplanët e gjetën veten duke fluturuar në rrugë konvergjente në qiellin mbi Long Island Sound, duke ngritur alarm në qendrat e kontrollit të trafikut ajror.
Flightradar24 vuri në dukje se dy aeroplanët ishin të ndarë nga 8 deri në 11 milje (rreth 13-18 km), me një lartësi diferenciale prej afërsisht 9,000 këmbësh, ose pothuajse 2,700 metrash.
Megjithatë, perceptimi vizual midis ekuipazheve ishte ende kritik, duke kërkuar ndërhyrje të menjëhershme.
Komunikimi frenetik me kullën e kontrollit – Komunikimet e regjistruara në radio, të raportuara nga disa media amerikane, tregojnë shqetësimin në rritje të kontrollorëve të FAA-s, të cilët i urdhëruan vazhdimisht fluturimit Spirit 1300 të ndryshonte kurs.
“Kthehuni 20 gradë djathtas”, dëgjohen të thonë ata në një moment. Toni gradualisht bëhet më urgjent: “Kushtojini vëmendje” dhe së fundmi, “Lëreni iPad-in”, një frazë që ka ngjallur diskutime edhe në mediat sociale. Ekuipazhi i fluturimit “Spirit” iu përgjigj udhëzimeve, megjithëse disa sekonda me vonesë.
Veprimi korrigjues shmangu çdo pasojë, por konfirmoi emergjencën e situatës. Fluturimi vazhdoi më pas pa incidente të mëtejshme, duke u ulur shëndoshë e mirë në Boston.
Çfarë thotë FAA – Administrata Federale e Aviacionit ka konfirmuar hapjen e një hetimi për të përcaktuar nëse incidenti ka shkelur protokollet e sigurisë së aviacionit.
Në një deklaratë zyrtare fillestare, agjencia theksoi se, bazuar në të dhënat paraprake, ndarja minimale rregullatore midis dy avionëve u ruajt.
“Spirit Airlines”, nga ana e saj, deklaroi se ekuipazhi ndoqi “të gjitha procedurat dhe udhëzimet e kërkuara të marra nga kulla e kontrollit”.
Nuk u raportuan dëmtime në avion ose lëndime të pasagjerëve, por autoritetet mbeten vigjilente në lidhje me pajtueshmërinë me rregulloret e fluturimit mbi Air Force One, hapësira ajrore e të cilit normalisht konsiderohet shumë e mbrojtur.
Dyshime të reja mbi sigurinë – Presidenti Trump nuk ka komentuar për incidentin.
Megjithatë, lajmi ka tërhequr vëmendjen e mediave ndërkombëtare dhe ekspertëve të aviacionit, të cilët po bëjnë thirrje për një shqyrtim më të madh dhe një rishikim të procedurave në rast të afërsisë së paautorizuar me avionët presidencialë.
Një rast i kohëve të fundit është incidenti në Uashington më 31 janar 2025, kur një aeroplan pasagjerësh i PSA Airlines (i operuar nga American Airlines) u përplas me një helikopter ushtarak mbi lumin Potomac, duke vrarë të gjithë pasagjerët në bord.
Në atë rast, kushtet operative të kullës së kontrollit dhe koordinimi midis kontrollorëve dhe pilotëve u vunë gjithashtu në pikëpyetje.
Megjithëse kontekstet dhe shkaqet nuk janë të krahasueshme, afërsia e rrezikshme e ngjashme nxjerr në pah se edhe gabimet ose vonesat e vogla në kontroll mund të kenë pasoja tragjike. Rasti mbetet nën shqyrtim, në pritje të rezultateve përfundimtare të hetimit të FAA-ve.
Nëse do të dilnin parregullsi, mund të ndërmerren veprime si kundër linjës ajrore të përfshirë ashtu edhe kundër menaxhimit të trafikut ajror në atë zonë.
Përshtati: Gazeta “Si”
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.
.png)



