Ekspozite

Adrian Paci hap ekspozitë në Romë / ‘No man is an Island’: Një reflektim mbi mërgimin, humbjen dhe përkatësinë

Nga Samantha De Martin – Një figurë mashkullore, kallëp i trupit të vetë artistit, mban mbi supe një çati të përmbysur në formë krahësh, duke evokuar idenë e një njerëzimi të pezulluar mes transhendencës dhe pasigurisë. Qenia njerëzore shndërrohet në udhëtar, protagonist i një rrugëtimi të detyruar dhe dramatik të atyre që detyrohen të braktisin tokën e tyre.

Për ngjarjen e dytë në hapësirën Conciliazione 5 , projekt arti bashkëkohor i promovuar nga Dikasteri për Kulturën dhe Edukimin i Vatikanit, i konceptuar me rastin e Jubileut 2025 dhe i kuruar nga Cristiana Perrella për vitin e parë , Adrian Paci sjell veprën skulpturore Home to Go (2001), duke përqendruar vëmendjen në fuqinë transformuese të udhëtimit, e aftë të prodhojë imazhe të fuqishme dhe sugjestive.

E ekspozuar në një window gallery të dukshme 24 orë në ditë, përgjatë rrugës via della Conciliazione, vetëm pak hapa nga Sheshi i Shën Pjetrit, kjo vepër ndërvepron me shenjtërinë e vendit përmes referencave të saj ndaj ikonografisë së Krishterë të Pasionit.  Një motiv shpesh i pranishëm në rrugëtimin artistik të Pacit, që nga Cappella Pasolini (2005) deri te Via Crucis (2011) për kishën e Shën Bartolomeut në Milano. Skulptura Home to Go përshkon itinerarin e pelegrinëve drejt Shën Pjetrit dhe Portës së Shenjtë, duke i dhënë një kuptim të dyfishtë, shpirtëror dhe estetik këtij udhëtimi.

No Man is an Island – Ndërthurja mes kujtesës dhe valëve

No Man is an Island është titulli i projektit që përfshin Home to Go, por që shtrihet edhe pak metra më tutje nga via della Conciliazione, me instalacionin video The bell tolls upon the waves (2024), vendosur nga Paci në Corsie Sistine të Kompleksit Monumental Santo Spirito in Sassia.

Ky vend i lashtë shërimi dhe mikpritjeje daton që nga viti 727 pas Krishtit, kur mbreti sasone Ina themeloi Schola Saxonum për pelegrinët që vinin drejt Varrit të Shën Pjetrit.

Instalacioni i ri është prodhuar nga Fondazione Giorgio Pace dhe ekspozohet për herë të parë në Itali. Ai frymëzohet nga një ngjarje reale. Në vitin 1566 në Termoli, gjatë një sulmi turk, grabitësit përpiqen të vjedhin Kambanën e Shën Katerinës, që përdorej për të paralajmëruar detarët në rast rreziku. Por gjatë transportimit, kambana bie në det dhe fundos anijen mbi të cilën ndodhej. Duke risjellë këtë ngjarje, Paci krijon një kambanë të re mbi një platformë në detin përballë Termolit, si për të rikthyer simbolikisht kambanën historike nga thellësitë. E gjithë kjo ndërhyrje dokumentohet përmes një videoje ku tingujt e kambanës krijohen nga vetë lëvizjet e valëve,  herë të buta, herë të dhunshme.

The bell tolls upon the waves, me ngarkesën e saj të thellë simbolike, flet për humbjen, por njëkohësisht edhe për praninë shpirtërore dhe kujtimin. Rezonanca e saj theksohet nga konteksti historik i vendosjes, duke krijuar një marrëdhënie poetike midis një vepre të hershme që e bëri të njohur artistin dhe kësaj krijimtarie të re. Kështu, Paci vazhdon të ndërtojë një tregim të qëndrueshëm përmes kujtesës personale, shpirtërores dhe shqetësimeve universale të kohës sonë.

Një titull që kumbon në shpirtin e njerëzimit

Titulli i ekspozitës No Man is an Island eshtë një citat nga poeti anglez i shekullit të XVII, John Donne, marrë nga Meditation XVII (Devotions Upon Emergent Occasions, 1624):

Asnjë njeri nuk është një ishull, i tërë në vetvete; çdo njeri është një pjesë e kontinentit, një pjesë e tërësisë (…) vdekja e çdo njeriu më zvogëlon mua, sepse jam pjesë e njerëzimit; prandaj, mos pyet për kë bie kambana; ajo bie për ty.”

Ky mesazh për përkatësinë e përbashkët dhe përgjegjësinë e ndërsjelltë përbën thelbin e Jubileut dhe të gjithë programit të Conciliazione 5, që, siç ka theksuar Kardinali José Tolentino de Mendonça, Prefekt i Dikasterit, synon të jetë një hapësirë e hapur për shpirtëroren, mendimin kritik dhe fuqinë transformuese të artit.

Burimi: Arte.it


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë