Gazeta Si – “Le ta bëjmë Amerikën përsëri të madhe”. Kjo shprehje, fjalë për fjalë do të thotë “Make America Great Again”, e shkurtuar në akronimin “Maga” dhe tani e famshme në të gjithë botën për të qenë motoja e Donald Trump.
Miliona kapele dhe bluza, postera dhe pajisje, tituj gazetash dhe transmetime televizive, madje përmendje në dokumentet zyrtare të administratës federale.
Motoja populiste e presidentit të zgjedhur ka pushtuar Amerikën, por nuk është thjesht një slogan, nuk është thjesht marketing.
Është një strategji menaxhuese e fuqisë udhëheqëse në planet. Një lëvizje e vërtetë politike nacionaliste, e cila mori formë dhe vetëdije gjatë fushatës zgjedhore të Trump në vitin 2016 dhe të cilën republikani e ka rinisur dhe do ta kalojë përpara inaugurimit të tij të dytë në Shtëpinë e Bardhë.
Kush e shpiku “Maga”-n dhe si lindi – Megjithatë, Donald Trump nuk e shpiku “Maga”-n? Në Shtetet e Bashkuara është një nga ato fraza që është dëgjuar të thuhet në rrugë, në bare, në familje prej brezash.
I pari që njohu potencialin e saj politik, ishte Presidenti Ronald Reagan, i cili mbërriti në Shtëpinë e Bardhë në vitin 1980 me moton “Ta bëjmë Amerikën përsëri të madhe”.
Parulla nuk u përdor më pas nga një kandidat tjetër republikan, por nga demokrati Bill Clinton, në vitin 1992. Dhe mbeti “në familje”, e përdorur nga Hillary Clinton gjatë fushatës presidenciale të vitit 2008.
Marka tregtare e regjistruar nga Trump për 325 $ – Motoja u kthye më pas “në shtëpi”, kur Trump vendosi të hynte në politikë në vitin 2012.
Fuqia dërrmuese e demokratëve në Kongres ishte e gjerë dhe miliarderi ndjeu rrugën për të rifituar besimin e Amerikës së thellë dhe rinisjen e saj me kauzën republikane.
Prandaj, ai vendosi të vinte bast gjithçka mbi sloganin “Make America Great Again”, duke braktisur përgjithmonë “let’s”-in fillestar që përdori paraardhësi i tij Reagan dhe duke mos e konsideruar më efektive dhe të gjatë, “Ne do ta bëjmë Amerikën të madhe përsëri”.
Trump madje udhëzoi avokatët e tij që të regjistronin markën tregtare, në mënyrë që vetëm ai të mund të përdorte “Maga”. Me çmimin modest të regjistrimit prej 325 dollarësh në Zyrën e Patentave.
Cili është mesazhi i “Make America Great Again” – Trump tregoi një intuitë të madhe politike duke vendosur të vendosë të vërë gjithçka mbi këtë slogan.
Ndërsa pjesa tjetër e partisë së tij besonte se duhej të “zbutej” dhe të qetësohej ekstremizmi për të dalë nga kriza elektorale dhe për të konkurruar me demokratët, manjati zgjodhi t’i mbyllte syrin zemërimit social të amerikanëve të thellë dhe klasës së bardhë punëtore.
Bëhet fjalë për shumicën e qytetarëve amerikanë që nuk përfundojnë në seriale televizive, shumë të ndryshëm nga banorët e brigjeve dhe të metropoleve të mëdha oqeanike, nostalgjikë dhe izolues, të lodhur duke bërë sakrifica për luftërat e shumta në mbarë botën, të zemëruar për emigracionin në jug të vendit dhe për papunësinë, refraktarë ndaj diversitetit seksual dhe fetar, që i njeh të gjithë fqinjët dhe që zotëron armë zjarri.
Referenca për një të kaluar në të cilën SHBA ishte “e shkëlqyer”, ka rezultuar të jetë transversale, sepse secili mund të lexojë në të çfarë të dojë, çdo amerikan mund të shohë neverinë e tij ndaj asaj që mendon se ishte e gabuar me vendin të legjitimuar.
Gjyshërit dhe baballarët e brezave të rinj mundën t’u jepnin një referencë politike historive të tyre nipërve dhe fëmijëve të tyre, duke i dhënë në thelb ndjenjës së tyre për “zbutjen” e kombit.
“America First” – Përveç “Maga”-s, Trump dhe bashkëpunëtorët e tij kanë përdorur edhe një shprehje tjetër tashmë të famshme në mbarë botën prej vitesh: “Amerika e para”. Shumë kanë pyetur veten për ndryshimin midis dy sloganeve, nëse ka ndonjë.
Mund të thuhet se “America First” përfaqëson materializimin e parimit “Make America Great Again”, pra politikat konkrete që ekipi i Trump dëshiron të zbatojë.
Proteksionizmi ekonomik, njëfarë ortodoksie fetare, kundërshtim i ashpër ndaj emigracionit. Me pak fjalë, mbrojtja e ashpër e vlerave tradicionale amerikane, çfarëdo që të thotë kjo.
Një shembull i një politike “Amerika e para” gjatë presidencës së parë të Trump, është ndalimi i myslimanëve, një dekret i diskutueshëm që vendosi një ndalim të udhëtimit në SHBA e njerëzve nga një listë e vendeve me shumicë myslimane.
Një shembull tjetër, më i fundit, është shpallja e pushtimit dhe aneksimit të Grenlandës, Kanadasë dhe Panamasë.
Teoritë e konspiracionit dhe mediat në shënjestër – Është e qartë se një propagandë e tillë shkakton gjuhë dhe qëndrime diskriminuese, deri në akte të bujshme të dhunës publike si sulmi në Kapitol Hill më 6 janar 2021.
Retorika Trumpiane ka nxitur një seri të tërë teorish konspirative, sipas të cilave mediat kombëtare fshihnin të vërtetën për gjendjen ekonomike, për ushtarët e dërguar jashtë shtetit (një kusht i ndjerë thellë në kulturën pop, si muzika e vendit) dhe për dosjet më të ndryshme, nga vaksinat te teoritë transgjinore.
Një shembull mbi të gjitha: teoria e zëvendësimit, sipas së cilës demokratët planifikonin të zëvendësonin popullsinë e bardhë amerikane me emigrantë jo të bardhë.
Ndërtimi i armikut – Për të qenë vërtet efektiv, një doktrinë politike e këtij lloji duhet të kanalizojë armiqësinë ndaj një armiku të përbashkët.
Trump ka bërë më shumë: ai “krijoi” një brenda dhe një jashtë SHBA-ve. Manjati e di mirë se SHBA-ja është një vend multietnik, por monokulturor.
Në kishat pranë altarit ka gjithmonë një flamur të Shteteve të Bashkuara dhe në çdo zonë duhet të mbizotërojë interesi kombëtar.
Moska, Pekini dhe Teherani janë rivalët e jashtëm të mëdhenj, për të cilët mund të thuhen lloj-lloj gjërash, por me të cilët duhet të veprojnë diplomatikisht dhe jo ushtarakisht. Dhe në fakt, qytetarët amerikanë nuk shkojnë të luftojnë në Ukrainë, ose të paktën jo zyrtarisht.
Lufta tregtare me Kinën, në veçanti, bashkon të gjithë njerëzit nacionalistë të “Yjeve dhe Shiritave” në flamur, të cilët e shohin “konkurrencën e pandershme” të Republikës Popullore si një justifikim për t’u pasuruar dhe për të kërcënuar SHBA-në me fuqi të përtërirë në të ardhmen.
Në frontin e brendshëm, armiku i vërtetë është lëvizja “wake”, e cila rrezikon “të heqë rininë amerikane nga historia”.
Dënimi i së kaluarës, galaktika LGBTQ+, kryengritja e minoriteteve, revoltat e të rinjve, kërcënojnë rikthimin e madhështisë amerikane, sipas Trump.
Figura dhe shembulli i Trump, “njëri prej nesh” – Çelësi tjetër i suksesit të madh të “Maga”-s dhe Donald Trumpit, vjen nga aftësia e manjatit për t’u shfaqur amerikanëve të thellë si “njëri prej tyre”.
Asgjë nuk mund të jetë më larg nga e vërteta, duke pasur parasysh se Trump është një biznesmen i madh nga Nju Jorku, shumë i largët gjeografikisht dhe shoqërisht nga votuesit e tij më të shqetësuar.
Por këtu qëndron aftësia e republikanit. Zakoni i tij për të ofenduar dhe fyer kundërshtarët e tij, për të përdorur shprehje që çdo amerikan mesatar do të përdorte në kontekste private, e ka afruar atë me shtresat e mesme të ulëta.
Efekti llogaritet: votuesi çohet të mendojë: “Trump flet si unë, ai është një amerikan i vërtetë, jo një politikan i korruptuar si të tjerët”.
Prejardhja e tij si biznesmen është paradoksalisht një avantazh. Edhe pse duhet ta distancojë atë nga audienca e votuesve të thyer dhe të papunë, suksesi dhe kompetenca e Trump në çështjet ekonomike, shihen si garanci për të ardhmen.
Amerikani mesatar është shtyrë të mendojë se me Trump, ndihmat për vendet në luftë do të ulen, eksportet dhe prodhimi kombëtar do të rriten dhe do të ketë punë për të gjithë.
Kufijtë konkretë të “Maga”- Shtetet e Bashkuara janë tashmë të mëdha, shumë më tepër se vitet 1980, në të cilat u shpik versioni i parë “Make America Great Again”. Sot Amerika kontrollon detet, pra pengesat nëpër të cilat kalon 80% e tregtisë botërore.
Globalizimi nuk është asgjë më shumë se kjo. Fuqia amerikane, e vendosur me anije dhe baza ushtarake përreth dhe në ngushticën e Formosës, është e tillë që Kina nuk mund të dalë në det të hapur për të marrë Tajvanin, disa kilometra larg bregut.
Megjithatë, SHBA-të janë gjithashtu në një moment lodhjeje të thellë perandorake, të dobësuara nga shumë fronte të hapura dhe nga një situatë e brendshme që nuk ka qenë kurrë kaq e fragmentuar në historinë e fundit.
Tashmë në vitin 2016, Trump propozoi recetën e tij për “mbylljen e perandorisë”, por më kot. Aparati amerikan, nga Kongresi deri te Pentagoni, janë arkitektët e vërtetë të politikës kombëtare.
Dhe ata nuk duan, ata nuk mund të ndalojnë së qeni një fuqi perandorake. Për të mbetur kështu, SHBA-ja duhet të mbetet blerësi i fundit, pra të importojë masivisht dhe të bllokojë eksportet dhe rrjedhimisht industrinë dhe prodhimin vendas.
Duket kundër-intuitive, por kështu ka qenë që nga koha e Perandorisë Romake, pastaj përmes Perandorisë Britanike e deri te hegjemonia amerikane e themeluar vetëm mbi eksportimin e demokracisë dhe të drejtave universale.
Edhe retorika për mbylljen e emigracionit, e cila është thelbësore për sigurimin e armëve për ushtrinë dhe kompanitë, është boshe.
Për ta bërë Amerikën “të madhe”, Trump nuk mund ta mbyllë atë me botën dhe nuk mund ta shtyjë drejt “pushtimit” të dhunshëm. Dhe nuk do ta bëjë, pavarësisht paralajmërimeve.
Përshtati: Gazeta “Si”
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.