Ne rrjet

Konspiracion, fitime marramendëse dhe gjëra të çuditshme: Pse mediat sociale janë bërë të paqeverisshme

Në TikTok, ekziston një video e shkurtër e asaj që një zëdhënës i AI pretendon se është një "gabim i unazës" i supozuar në videon në të cilën Princesha e Uellsit zbulon diagnozën e saj të kancerit. Ka 1.3 milion shikime. Të tjera, në të cilat përdoruesit "zbërthejnë" aspekte të videos dhe analizojnë sagën me prova të rreme, gjithashtu grumbullojnë miliona shikime dhe shpërndarje. Më pas i kam parë ato të shfaqen në platformën X, të njohur më parë si Twitter, dhe madje të shpërndara në WhatsApp nga miqtë dhe familjarët, të cilët shohin në këto video, të paraqitura si faktike dhe të dorëzuara në stilin e reporterit, asgjë që tregon se ky është nonsens i egër në internet.

Diçka ka ndryshuar në mënyrën se si na prezantohet përmbajtja e mediave sociale. Është një ndryshim i madh dhe delikat. Deri kohët e fundit, llojet e përmbajtjes ndaheshin sipas platformës. Instagram ishte për fotografi dhe reels  të shkurtra, TikTok për video më të gjata, X për postime të shkurtra me shkrim. Tani reels-at e Instagramit postojnë video TikTok, të cilat postojnë reels-a  në Instagram dhe të gjitha postohen në X. Shpesh duket si një unazë e mbyllur, me algoritmin që ju largon gjithnjë e më shumë nga diskrecioni dhe zgjedhja në atë që ndiqni. Të gjitha aplikacionet e mediave sociale tani kanë ekuivalentin e një faqeje "Për ty", një furnizim me përmbajtje nga njerëzit që nuk i ndjek dhe që, nëse nuk i rregullon me vetëdije cilësimet e tua, faqja kryesore është e paracaktuar. Rezultati është se gjithnjë e më shumë, ju keni më pak kontroll mbi atë që shihni.

Dhe sa më pak kontroll të keni, aq më shumë këto platforma bëhen një treg rrëqethës i kërkimit dhe shitjes së vëmendjes. Ndonjëherë produkti është i qartë, i ngjan një reklame të modës së vjetër, megjithëse shpesh duhet ta shikoni me kujdes për ta kuptuar këtë. Krijuesit e përmbajtjes i lidhin artikujt që i pëlqejnë në "fronte dyqanesh" dhe duket sikur ata thjesht po rekomandojnë gjëra për të cilat mund të jeni të interesuar të paguani, ndërsa në fakt ata fitojnë një komision kur blini. Herë të tjera, akti i thjeshtë i shikimit, ndarjes dhe angazhimit tuaj është i mjaftueshëm për të gjeneruar të ardhura për ata përdorues që e kanë postuar atë. Rezultati është një sistem që nxit krijimin e përmbajtjes që shkakton angazhim të lartë dhe ka pak gjëra që e arrijnë këtë më mirë sesa teoria e konspiracionit.

Teoritë e konspiracionit në internet nuk janë të reja, por ato duket se kanë migruar, në thelb dhe burim, nga sensacionalisti në të matur, nga diçka që ndonjëherë do të pengoheshit, në diçka që shfaqet si pjesë e ushqimit tuaj të përditshëm. Nuk jam i sigurt saktësisht se kur filloi të ndodhte, por në përvojën time të përdoruesit, ai shpërtheu në banka me regjimin e ri X nën Elon Musk. Ndryshimi i rregullave të verifikimit do të thotë që njerëzit që paguajnë për shënjat blu (në krahasim me dhënien e tyre në bazë të profilit dhe besueshmërisë) marrin trajtim preferencial në mënyrën se si shihen postimet e tyre nga jo-ndjekësit dhe kanë kuptuar se stili i tyre duhet të tingëllojë autoritare.

Dhe kështu toni i konspiracionit është bërë i butë. Njerëzit tani thjesht po “bëjnë pyetje”, postojnë video me kokrra dhe pyesin: “Çfarë vini re?”, ose transmetojnë, si ata krijuesit e kthjellët të videove TikTok, një sërë vëzhgimesh dhe shprehin shqetësimin se diçka nuk është në rregull. Nëse keni menduar se shembja e urës së Baltimores ishte një aksident, tani ka disa postime, nga përdorues të verifikuar, që nënkuptojnë se thjesht nuk ka asnjë mënyrë që të jetë e vërtetë.

Ekziston një tendencë për të trajtuar të gjitha sjelljet në internet – madje edhe ato që janë në mënyrë legjitime të dyshimta dhe me të drejtë të pandershme – si manifestim i aktivitetit të “turmës” në jetën reale, i poshtërësisë kolektive dhe dështimit moral. Por interneti thjesht nuk është aq i lehtë për ta lënë mënjanë. Nuk ka asnjë formulë të thjeshtë, por fitimi i parave tani drejton më shumë përmbajtje sesa e kuptoni

Media sociale në të kaluarën ishte pikërisht ai, një vend social, një vend që ndërthuret kryesisht me ndërtimin e markës personale dhe ambiciet profesionale vetëm për aq sa ndihmoi në ngritjen e profilit publik të një përdoruesi. Tani është një punë, një vend ku përdoruesit mund të paguhen dhe të bëhen "krijues të përmbajtjes" me kohë të plotë. Viraliteti i videove ose cicërimave rrit aftësinë e përdoruesve për të zhbllokuar fitimin e parave dhe për të rritur numrin e ndjekësve, të cilët më pas tërheqin markat dhe partneritetet, dhe sa më shumë funksionon ai model, aq më shumë sjell të ardhura për platformat e mediave sociale, të cilat nga ana tjetër fitojnë para për shërbimin.

Shikoni pretendimet se një rrjet i lidhur me Kremlinin ishte përfshirë në nxitjen e teorive konspirative rreth Kate Middleton; sipas një raporti në Neë York Times, motivet ndoshta nuk ishin vetëm politike, por komerciale, ku rrjetet ruse kapitalizuan interesin në historinë e Middleton për të rritur ndikimin e tyre.

Mediat e trashëguara i shikojnë të gjitha këto, natyrisht, duke shmangur pyetjet e pakëndshme. Manipulimi cinik i lajmeve, vënia e tyre dhe paraqitja e rezultateve si fakte për klikime dhe shpërndarje është në shumë mënyra një evolucion dhe përsosje e asaj që ka ndodhur për dekada në faqet e tabloidëve dhe mediave të djathta - veçanërisht kur bëhet fjalë për të famshëm dhe anëtarët e familjes mbretërore...

Ka lojtarë të rinj komercialë që po simulojnë dhe më pas po përpiqen të zëvendësojnë mediat e trashëguara duke i sulmuar ato si furnizues të narrativave që ju mbajnë në errësirë.

Ato janë të ndryshme, të atomizuara dhe të paqeverisshme, dhe postimet dhe videot e tyre mashtrojnë përdoruesit me viralitet të çuditshëm që një faqe e parë statike nuk mund ta arrinte kurrë. Dhe për mediat e njohura, të llogaritet se si po ndodh kjo në të gjithë kompleksitetin e saj është shumë më e vështirë dhe shumë më inkriminuese sesa t'i reduktosh të gjitha në mangësitë morale të publikut.

Burimi: TheGuardian, Përshtati: Gazeta "Si"


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë